Web Analytics Made Easy - Statcounter

امینی از راه اندازی پویش مردمی احوال پرسی از سالمندان از طریق تماس تلفنی و مجازی درطول هفته ملی سالمندان خبر داد.

«زهرا امینی» با اشاره به فرا رسیدن هفته سالمندان، ضمن گرامیداشت این هفته به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: سالمندان الگوهایی برای زندگی و کار ما هستند چرا که با سال ها تلاش و کوشش اکنون با کوله باری از تجربه به سالمندی رسیدند و ما باید از این عزیزان به خوبی مراقبت کرده و از تجربه های ارزنده آنان بهره مند شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اینکه هفته ملی سالمندان از 7 مهر آغاز می شود، افزود: در این هفته برنامه های مختلفی را با رعایت اصول بهداشتی و حفظ سلامتی این عزیزان در سطح استان داریم که کلنگ زنی 2مرکز توابنخشی روزانه سالمندان و مرکز حمایتی شبانه روزی سالمندان ابراهیم آباد همزمان از جمله این برنامه ها است.

 

وی بیان اینکه شعار  هفته ملی سالمندان امسال «کرونا، فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان» است، افزود: با توجه به اینکه روز یکم اکتبر هر سال در تقویم بین المللی به عنوان روز جهانی سالمند نام گذاری شده است، هفته ملی سالمندان با هدف فضا سازی و ایجاد دغدغه برای طرح مشکلات و چالش های حوزه سالمندی در جامعه، انجام می شود.

 

این مقام مسئول به روز شمار این هفته اشاره کرد و گفت:  برای هر روز از هفته ملی سالمندی شعار مشخصی طراحی شده است که امسال تمهیدی اندیشیده شده است تا درکنار عناوین کلی هر روز برخی از مصادیق ویژه و نیازهای مهم سالمندان نیز احصا گردد.

 

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی اضافه کرد:این مهم به دستگاه های مختلف اعلام شده و اصحاب رسانه نیز می توانند در این زمینه به مطالبه گری و دریافت گزارش از فعالیت و عملکرد دستگاه های متولی بپردازند.

 

امینی در بخش دیگری از سخنانش به شیوع ویروس کرونا در جامعه و همه گیری آن اشاره کرد و گفت: با توجه به این شرایط، برنامه های هفته سالمندان به صورت غیر حضوری و با استفاده از فضای مجازی، اجرا می شود.

 

وی فراهم سازی دسترسی سالمندان به خدمات ضروری یا اورژانسی مورد نیاز بهداشتی، درمانی، مراقبتی، روانپزشکی، توانبخشی، مشاوره ای به صورت رایگان یا با تخفیف و اطلاع رسانی در خصوص فرایند مراکز ارائه دهنده اینگونه خدمات در طول هفته تکریم و منزلت سالمندان از جمله برنامه های این هفته دانست.

 

این مقام مسئول ادامه داد: ایجاد تسهیلات دسترسی آسان بدون نوبت و تخفیف دار سالمندان به وسایل وابزار توانبخشی، پزشکی و پیراپزشکی با تاییدیه پزشکی و ارائه مدرک هویتی و استحقاق سنجی از دیگرفعالیتهای این اداره کل در هفته سالمندان است.

 

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی  همچنین اضافه کرد: دغدغه مند سازی اصحاب رسانه و مشارکت ایشان برای حساس سازی جامعه و فرهنگ سازی در موضوع سالمندی و هماهنگی برای انجام مصاحبه های رسانه ای با مسئولین مرتبط با امور سالمندان در خصوص معرفی طرح های در دست اجرا در حوزه سالمندی بویژه در صداوسیمای استان و مطبوعات محلی، برپایی پایگاه مجازی مشاوره ای جهت ارائه مشاوره، پویش مردمی احوال پرسی از سالمندان از طریق تماس تلفنی و مجازی درطول هفته ملی سالمندان با برنامه های متفاوت و اختصاص هر روز هفته به یک گروه از سالمندان، شناسایی و معرفی و تقدیر از سالمندان و بازنشستگان موفق، فعال، نخبه و دارای مشارکت اجتماعی بالا در دوران سالمندی در محورهای مختلف را از دیگر برنامه های هفته ملی سالمندان دانست.

 

امینی اضافه کرد: امید است با اجرای این برنامه ها بتوانیم گام موثری در راستای تکریم و توجه هر چه بیشتر به سالمندان برداریم.               

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: سازمان بهزیستی استان مرکزی اراک هفته ملی سالمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۲۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران بعد از ظهر امروز در همایش استانی هفته ملی سلامت در مازندران مردمی‌سازی سلامت را گامی در جهت برقراری عدالت عنوان کرد و گفت: ۴۳۰ هزار سفیر سلامت در میان اقشار مختلف پیام‌رسان مسائل بهداشتی هستند.

رضا صفری شعار هفته سلامت را سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت عنوان کرد و افزود: پزشک خانواده شهری در ساتان مصداق بارز این شعار است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه ۴۳۰ هزار سفیر سلامت در میان اقشار مختلف پیام‌رسان مسائل بهداشتی هستند، تصریح کرد: کمک خیران تاثیرات شگرفی بر ارتقای حوزه سلامت دارد و در جدیدترین اقدام خیران در مرکز سلامت روستای آبلو نکا ۱۲ میلیارد تومان کمک کردند که قابل تقدیر است.

صفری با اشاره به اینکه با شعار مردمی‌سازی سلامت امکانات درمانی چندین برابر می‌شود، خاطرنشان کرد: با کمک صداوسیما و رسانه‌های مختلف، سطح سواد سلامت مردم را باید ارتقاء ببخشیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۹۰ درصد خدمات‌گیرندگان رضایت داشتند، تصریح کرد: با اجرای پویش مصرف ماهانه ویتامین دی، در حال حاضر وضعیت سطح ویتامین دی مردم استان تغییر کرده و رو به بهبودی است.

 

دیگر خبرها

  • پویش قدردانی از معلم در «زنگ انشا» از رادیو صبا
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • برگزاری پیاده روی مردمی همزمان با هفته سلامت در روستای برقبان
  • همراهی بیلبورد‌های پایتخت با هفته زمین پاک
  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند
  • فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • فن‌پرسی در آستانه نخستین تجربه سرمربیگری
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • معاینه رایگان سالمندان کم توان در هفته سلامت