Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@05:53:52 GMT

کاهش محبوبیت حزب بوریس جانسون

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۲۶۴۸

کاهش محبوبیت حزب بوریس جانسون

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته در انگلیس نشانگر آن است که محبوبیت حزب مخالف دولت بوریس جانسون (کارگر) برای نخستین بار پس از ژوئیه سال گذشته که «ترزا می» از مقام نخست وزیری استعفا داد، نسبت به حزب حاکم محافظه کار پیشی گرفته است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بر اساس نظرسنجی موسسه «اوپینیوم» که به سفارش نشریه آبزرور صورت گرفته، محبوبیت حزب کارگر به رهبری «کی‌یر استارمر» سه درصد بیشتر از حزب محافظه کار به رهبری بوریس جانسون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نظر سنجی حاکی است که حزب کارگر ۴۲ درصد و حزب حاکم محافظه‌کار ۳۹ درصد آرا را کسب کرده است.

همچنین محبوبیت «کی‌یر استارمر» بر اساس این نظرسنجی نسبت به نخست وزیر انگلیس چهار درصد بیشتر است و بیش از نیمی از مردم (۵۵ درصد) معتقدند که او از آمادگی بیشتری برای مدیریت سکان دولت برخوردار است. ۴۰ درصد نیز بر این باورند که حزب کارگر آماده تشکیل دولت جدید است.

نتایج تحقیقات صورت گرفته از نارضایتی مردم نسبت به عملکرد دولت در مدیریت بحران کرونا نیز حکایت دارد. در حالی که اوایل اردیبهشت‌ماه گذشته درصد رضایتمندی مردم از دولت ۶۵ درصد بود، این رقم اکنون به ۳۰ درصد رسیده است.

نظرسنجی یادشده حاکی است که نیمی از مردم، روش مدیریت بحران کرونا توسط دولت را قبول نداشته و ۵۷ درصد نیز به شیوه ضعیف تشخیص کرونا معترض هستند.

بر اساس گزارش‌ها، کیت تست‌های تشخیص کرونا در اوج نگرانی‌ها از موج جدید فراگیری این ویروس در انگلیس نایاب شده است.

وزیر بهداشت انگلیس چند روز پیش مردم کشورش را متهم کرده بود که بدون داشتن نشانه بیماری، تست کرونا می گیرند. او همچنین به خانواده‌ها توصیه کرده که حتی اگر همکلاسی فرزندشان در مدرسه به دلیل ابتلا به کرونا خانه‌نشین شد، تست کرونا انجام ندهند.

در همین حال، مدیران مراکز درمانی انگلیس هشدار داده اند که ناتوانی دولت در  فراهم کردن تست ابتلا به ویروس کرونا، مانع از ادامه تلاش وزارت بهداشت برای ازسرگیری ارایه عادی خدمات می شود؛ زیرا پزشکان و پرستاران به علت دسترسی نداشتن به تست، وادار به ترک مشاغل در بیمارستان ها ومراکز درمانی به منظور قرنطینه کردن خود می شوند.

به گفته مسؤولان بهداشت و درمان انگلیس، در صورت توجه نکردن فوری دولت به کمبود تجهیزات تست کرونا و عدم تلاش برای فراهم کردن آن، آسیب های گسترده ای به سامانه های خدمات درمانی بیمارستان ها به علت اوجگیری دوباره موارد ابتلا، وارد خواهد شد.

از سویی؛ مشاوران علمی دولت روز جمعه چهارم مهر ۱۳۹۹ با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که موج دوم کرونا در تمام نواحی این کشور (انگلیس، اسکاتلند، ولز، ایرلند شمالی) آغاز شده است. بوریس جانسون که تا چندی پیش بر لزوم بازگشت اوضاع به شرایط عادی تأکید داشت، ناگزیر محدودیت‌های قرنطینه را دوباره افزایش داده و از افراد شاغل خواسته تا به دورکاری مشغول شوند.

گزارش‌ها حاکی است که با جهش ناگهانی آمار ابتلا به کرونا در انگلیس، دولت این کشور کنترل خود بر اوضاع و مقابله با این ویروس را از دست داده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انگلیس ایرلند بهداشت و درمان خانواده دولت بوریس جانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۲۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در نشست فعالان محلات استان قزوین گفت: بهترین و درست‌ترین راه برای برطرف شدن مسائل و معضلات اجتماعی که در جامعه وجود دارد، استفاده از ظرفیت‌های مردمی است و دولت مصمم است از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کند.

وی افزود: روش و رویه پرداخت به مسائل توسط مردم یکی از رویه‌های اصلی دولت است و رهبر معظم انقلاب هم بار‌ها و بار‌ها حوزه مردم و ایجاد حلقه‌های میانی را مورد توجه و تاکید قرار داده و این مهم را حتی در اقتصاد که مقوله پیچیده‌تر و تکنیکی تری است مطرح می‌کند.

استاندار قزوین اضافه کرد: تصدی گری توسط دولت در برخی از موضوعات از جمله موضوعات اجتماعی باعث گرفتاری‌هایی می‌شود و گرفتاری‌هایی را ایجاد می‌کند، در وهله نخست مردم فکر می‌کنند با ورود دولت نقشی ندارند و دوما دولت متصدی خوبی در این زمینه نیست و برخی اوقات مشکلات را بیشتر می‌کند.
 
نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: دولت سیزدهم تمام تلاش خود را می‌کند تا در حد مقدورات و امکانات برای پرداخت مسائل اقدامات لازم را انجام دهد و این موضوعات در کانون توجه دولت سیزدهم است ولی حوزه‌های اجتماعی و حوزه‌های زیرساختی نیازمند بودجه‌های زیادی است که تمامی آنها در توان دولت نیست و باید با هم افزایی دولتی و مردمی مشکلات را برطرف کرد. 

وی افزود: استان قزوین به صورت مصداقی اقدامات متعددی را برای کاهش مشکلات اجتماعی انجام داده است که از جمله مهم‌ترین آنها راه اندازی کمپ ماده ۱۶ است، موضوعی که برخی از معضلات اجتماعی را کاهش داده و باید در سطح استان توسعه پیدا کند.

اعلایی گفت: حل مسائل کانون‌های مشکل آفرین اجتماعی در دستور کار مجموعه مدیریتی استان قرار دارد و خدمت گذران با همدلی و همراهی تمام تلاش خود را می‌کنند تا این مشکلات کاهش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • محبوبیت مقاومت نزد مردم غزه 
  • نشانه‌ های افزایش محبوبیت ایران در افکارعمومی جهان | نیویورکی ها درباره «وعده صادق» چه گفتند؟
  • آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد