Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-03@22:51:11 GMT

جلسه استماع قاضی پیشنهادی ترامپ 21 مهر تعیین شد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۲۶۵۸

جلسه استماع قاضی پیشنهادی ترامپ 21 مهر تعیین شد

رئیس کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا، تاریخ برگزاری جلسه استماع «امی بارت» نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ، برای تصدی کرسی خالی دیوان عالی، را ۱۲ اکتبر (۲۱ مهر) اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از سی‌ان‌ان، «لیندسی گراهام» رئیس کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا، در بیانیه روز یک‌شنبه خود تاریخ برگزاری جلسه استماع «امی بارت» نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ، برای تصدی کرسی خالی دیوان عالی، را ۱۲ اکتبر (۲۱ مهر) اعلام و مدت آن را نیز سه تا چهار روز تعیین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارت نامزد پیشنهادی ترامپ برای تصدی یکی از ۹ کرسی در دیوان عالی آمریکاست که به‌تازگی با فوتِ «روث بیدر گینسبرگ»» خالی شده است. او ۴۸ سال سن دارد و خبرنگار فرانس ۲۴ امروز در گزارشی گفته است: «امی کانی بارت یک قاضی بسیار محافظه‌کار است که به داشتن مواضعی مذهبی و سنت‌گرایانه شهرت دارد».

گفتنی است لیندسی گراهام نیز عضو حزب جمهوری‌خواه است و اکنون پنج قاضی در دیوان عالی آمریکا از این حزب هستند و این مسئله به‌خودی‌خود به نفع «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور است. اما پیوستن یک قاضی جمهوری‌خواه دیگر به این جمع باز هم مسائل را به منفعت او تمام خواهد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی درباره تعهدش به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در صورت شکست در انتخابات گفت: «خواهیم دید چه اتفاقی رخ خواهد داد.»

ترامپ همچنین پیش‌تر در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا به انتقال صلح‌آمیز قدرت متعهد است، بار دیگر از رأی‌گیری پستی انتقاد کرد و گفت: «من در مورد برگه‌های رأی شکایت کرده‌ام، آن‌ها فاجعه هستند».

این اظهارات ترامپ با انتقاد‌های بسیاری از سوی جمهوری‌خواهان همراه بوده است. به طور مثال، «میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا، در این‌باره در پیامی توییتری گفته است: «پیروز انتخابات سوم نوامبر در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ (۱ بهمن ۹۹)، مراسم تحلیف را برگزار خواهد کرد».

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: لیندسی گراهام جمهوری خواه جلسه استماع دیوان عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۲۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور

دیوان محاسبات کشور برخی از موارد پیشنهادی این‌ نهاد نظارتی برای اصلاح ساختار نظام بودجه‌ریزی را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور ببن الملل دیوان محاسبات کشور، لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف، قابلیت نظارت و منطقی کردن هزینه های دولت، اجرای حسابداری بهای تمام شده و اجرای نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، پوشش کامل احکام پیشنهادی در قوانین بودجه سنواتی، ساماندهی طرح های تملک دارایی سرمایه ای نیمه تمام ملی، کاهش ناترازی بودجه با استفاده از ابزارهای اجرای بودجه نظیر استقرار کامل حساب واحد خزانه، استفاده کامل از ساز و کار پرداخت مستقیم به ذینفع نهایی(اجرای ماده ۶۵ قانون محاسبات عمومی)در خصوص کلیه مصارف دولت، فراهم شدن امکان استفاده از سیستم فاکتورینگ در تامین منابع پروژه های عمرانی برای استقراض مسئولانه با نظارت عملیاتی، عدم انتقال کامل وجوه مصرف نشده عمرانی به سالهای آتی، تفکیک بودجه جاری و ارزی، ارایه گزارش عملکرد بودجه تعهدی در مقایسه با بودجه نقدی از موارد پیشنهادی دیوان محاسبات کشور برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مصوبات شوراها باید پشتوانه قانونی و شرعی داشته باشند
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور
  • مصوبه«تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد