Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@20:04:20 GMT

شمس الدین حسینی: ریشه گرانی مسکن در بورس نیست

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۲۷۹۶

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، طی هفته های گذشته خبری از سوی برخی مسئولان دولتی برای چندبار تکرار شده که هر بار با واکنش کارشناسان و مسوولان مواجه شده است؛ خروج فولاد از بورس برای برخی از پروژه های مسکن دولتی که این امر می تواند به ارزان سازی مسکن کمک کند؛ اظهار نظری که سید شمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس آن را عجیب عنوان می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و وزیر اسبق اقتصاد در دولت قبل در خصوص احتمال خروج فولاد از بورس کالا به خبرنگار اقتصادی تسنیم گفت: پذیرش هر کالایی در بورس شرایط و معامله در بورس نیز ضوابطی دارد و معتقد هستم اگر شرایط پذیرش و ضوابط معامله رعایت و نظارت کافی صورت گیرد، عنوان کردن گرانی یک کالا به دلیل بورس که بستر معامله محصولات است، امری منطقی نیست.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی افزود: موضوع گرانی کالاها از سوی مجلس مورد بررسی قرار گرفته است؛ حتی با دریافت گزارش از نهادهای مختلف و بورس به این شواهد رسیده ایم که هر زمان سقف قیمت در بورس کالا گذاشته ایم، نرخ انواع محصولات در خارج از بورس به مراتب بیشتر از معاملات در داخل بورس بوده است و باید در نحوه سیاست گذاری ها تجدید نظر شود. 

وزیر اسبق اقتصاد ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که مشکل گرانی بازار مسکن که از سوی وزیر راه و شهرسازی مطرح شده، منطقی و کارشناسی نیست و باید مشکل بازار مسکن را جای دیگری جستجو کرد. 

عضو ناظر مجلس بر شورای پول و اعتبار با تاکید بر اینکه آشفتگی بازارهای کالایی را نباید به بستر مبادلات کالاها یعنی بورس کالا نسبت داد، گفت: مشکل نابسامانی برخی کالاها به معاملات و عرضه محصولات در بورس کالا باز نمی گردد. به طور یقین آشفتگی و عدم انسجام در برخی بازارها از جمله مسکن و خودرو نه دلیل و نه راهکارش خارج کردن محصولات و کالاها از بورس است، بلکه باید مشکل را در جاهای دیگر و مشکلات ساختاری در اقتصاد، عدم مدیریت صحیح، تحریم، رشد نقدینگی، انتظارات تورمی و ... جستجو کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پایان گفت: وقتی کالاها و محصولات مطابق شرایط پذیرش و ضوابط بورس معامله می شود، مشکلی وجود ندارد و به نظر بنده خروج محصولات و کالاها از بورس علاوه بر کمک به غیرشفاف سازی مبادلات، دردی از آشفتگی و نابسامانی بازارها دعوا نخواهدکرد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: بورس کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۲۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، تالارهای بورس کالای ایران در روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه میزبان عرضه یک میلیون و ۴۰۵ هزار و ۱۰۶ تن انواع کالا و محصول هستند. همچون روال هر هفته بیشترین عرضه های امروز مربوط به سیمان است. به این ترتیب یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۴۷۶ تن سیمان در تالار سیمان روی تابلو می رود. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Ix8

دیگر خبرها

  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • شاخص کل بورس تهران با کاهش روبرو شد
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ضوابط صادراتی جدید محصولات جنگلی اعلام شد
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا