Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@05:18:26 GMT

ستارگان درخشان این مرز و بوم

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۳۰۸۶

ستارگان درخشان این مرز و بوم

خبرگزاری آریا - آنان که در سال 1395 در حادثه پلاسکو شهادت را به جان خریدند تا مردمشان از گزند آتش در امان باشند و آن آزادمرد دستفروشی که چندی پیش در حادثه سینا اطهر یک تنه چندین نفر را از دل آتش بیرون کشید، ستارگان درخشان همین مرز و بوم هستند.
هفتم مهر ماه به مناسبت شهید شدن تعدادی از آتش نشانان در پالایشگاهی که توسط دشمن بعثی بمباران شده بود روز ملی آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حادثه ای که در آن نیروهای جان بر کف و کارآزموده آتش نشانی تن به کوه آتش زده و با ایثار و از خود گذشتگی برای ایمنی و سلامت مردم جانفشانی کردند. در این حادثه آتش نشانان دلیرانه به دل آتش زدند و در حال اطفای حریق بودند که بار دیگر پالایشگاه بمباران شد و آتش نشانان بیشماری در حین عملیات به مقام والای شهادت نائل شدند.
امروز چهل سال از آن واقعه دردناک می گذرد. آن انسان¬های والامقام هم دیگر در کنار ما نیستند اما رسم و مرام آنها هنوز در دل مردمان این مرز و بوم خاموش نشده است. آنان که در سال 1395 در حادثه پلاسکو شهادت را به جان خریدند تا مردمشان از گزند آتش در امان باشند و آن آزادمرد دستفروشی که چندی پیش در حادثه سینا اطهر یک تنه چندین نفر را از دل آتش بیرون کشید، ستارگان درخشان همین مرز و بوم هستند.
زلزله، سیل، آتش سوزی، طوفان و ... از جمله حوادثی هستند که همواره جای جای کشور را در معرض تهدید قرار می دهند. با وقوع هر یک از این بحران¬ها، مجددا چهره زیبای نوع دوستی، از خود گذشتگی و ایثار مردم سرزمین¬مان نمایان می شود و صحنه¬های دل¬انگیز همیاری به نمایش گذاشته می شود. خیل نیروهای داوطلب، کاروان¬های امدادرسان، کمک¬های مالی و ... به راه می¬افتد تا مرهمی باشد بر آلام آسیب دیدگان. اما گستره حوادث و آسیب¬های وارد شده بر هموطنان گویای این است که اقدامات کافی نیست. بهتر از این هم ممکن و شدنی است.
پیش بینی حوادث و مخاطرات و پیشگیری از وقوع خسارات ناشی از آنها در دنیای امروز ممکن شده است. سیستم¬های هشدار سریع بر اساس شناخت و پیش بینی عوامل خطر زا کاملا قابل طراحی، برنامه ریزی و اجرا هستند. ضوابط و دستورالعمل¬های لازم برای جلوگیری از خسارات در انواع حوادث در دنیای امروز پیشرفت بسیاری نموده و کارآمدی خود را به نمایش گذاشته است. قوانین و مقررات لازم برای اطمینان از ساخت و سازهای ایمن و اجرای سیستم¬های مدیریت ایمنی مبتنی بر مشاهدات و پیشرفت¬های علمی آماده و فراهم است. اما آنچه انسان را به تفکر فرا می خواند این سئوال بزرگ است که چرا در صحنه عمل و اجرا هنوز فاصله تا این هدف زیاد است؟
بنده برای نشان دادن سرعت عمل انجام امور به عنوان نمونه به قانون مدیریت بحران جدید کشور اشاره می¬کنم. تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی سال¬ها به طول انجامید و بالاخره در تاریخ 4/6/1398 قانون مذکور توسط ریاست محترم جمهور ابلاغ گردید. از آن زمان تاکنون بیش از یک سال گذشته و مجموعه کشور در حال تهیه و تصویب اسناد، دستورالعمل¬ها و آیین نامه¬های اجرایی این قانون است و در حال حاضر عملا در بی قانونی محض قرار داریم. با گذر از این زمان و پس از تصویب همه موارد ذکر شده، به مرحله اقدام برای اجرای قانون می¬رسیم که با تغییرات اساسی صورت گرفته در آن، زمانی نیز به رفع چالش¬های اجرا خواهد گذشت و نهایتا چندین ماه دیگر نیز برای شروع کار و اقدام از دست خواهد رفت. امید است اقدام با سرعت عمل بیشتر در مسیری که مقصد آن روشن است در دستور کار تمام مسئولان قرار گیرد، زیرا فرصت آن قدرها هم که گمان می-کنیم زیاد نیست.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مرز و بوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۳۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزباوی جلوی چشم ابراهیمی جشن می‌گیرد

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از دیدارهای هفته بیست و یکم و ماقبل پایانی فصل لیگ ستارگان قطر، تیم فوتبال الشمال با بهره‌مندی از امید ابراهیمی در فهرست نفراتش، از ساعت 19 امشب (به وقت ایران) در حالی در ورزشگاه البیت به مصاف تیم صدرنشین السد خواهد رفت که محمدامین حزباوی را در اختیار دارد.

امید ابراهیمی که در 20 بازی این فصل لیگ ستارگان قطر همواره در ترکیب الشمال حضور داشته و نمایش درخشانی در خط میانی تیمش ارائه داده، امشب هم یکی از 11 نفر اصلی در جدال حساس برابر یاران حزباوی است.

محمدامین حزباوی نیز که در 18 مسابقه از 20 بازی این فصل لیگ ستارگان قطر برای السد به میدان رفته و عملکرد موثری با زدن یک گل داشته، برای سومین هفته پیاپی در ترکیب ابتدایی تیمش برابر الشمال قرار گرفته است.

تیم فوتبال السد با 14 پیروزی، چهار مساوی و دو شکست در این فصل 46 امتیازی و صدرنشین لیگ ستارگان قطر است که در صورت برتری مقابل الشمال و در فاصله یک هفته مانده به پایان فصل قهرمان می‌شود و یاران ابراهیمی نیز با 22 امتیاز در رتبه هشتم ایستاده و شانس صعود یک پله‌ای دارند.

دیگر خبرها

  • نمایش درخشان دو دروازه‌بان مس مقابل پیکان
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد، چه می‌شود؟
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد چه می‌شود؟
  • هلال احمر سمنان در توزیع اعتبارات و مولدسازی دارایی‌ها دیده شود
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • انتقاد از رایگان نشدن هزینه سمپاد دهک اول تا چهارم
  • درخشان: آلومینیوم همیشه برای پرسپولیس گربه سیاه بوده و هست
  • حزباوی جلوی چشم ابراهیمی جشن می‌گیرد
  • نمایش درخشان کاپیتان تیم ملی با ضربه کم‌نظیر (ویدئو)
  • افزایش فضای کارخانه نوآوری درخشان یزد