Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@08:12:53 GMT

تصمیم مالیاتی دولت در جلسه امروز

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۳۰۸۸

تصمیم مالیاتی دولت در جلسه امروز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه عصر یکشنبه هیأت وزیران به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری مسائل اقتصادی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رییس جمهوری در این جلسه اظهار کرد: گرچه شرایط زندگی بر اثر تحریم‌های بی سابقه آمریکا بسیار سخت و دشوار شده است، لیکن توانمندی‌های کشور نیز در مقایسه با دهه‌های قبل چنان افزایش یافته که دشمن از شکست دادن نظام اسلامی مأیوس شده و با این توانمندی و مقاومت مردم غیور ایران، شکست دشمن دور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصویب لایحه تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده در دولت

دولت به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی، لایحه تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده را مصوب کرد تا به منظور طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.
به موجب لایحه مذکور، مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۳۸۷/۲/۱۷ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن تا پایان سال ۱۴۰۰ تمدید می‌شود.

اختصاص اعتبار بابت تسویه تنخواه پرداختی به منظور تأمین امکانات و تجهیزات برای اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع

هیأت دولت با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر اختصاص مبلغ ۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بابت تسویه تنخنواه پرداختی به منظور تأمین امکانات، تجهیزات و سایر هزینه‌های ضروری برای اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع کشور موافقت کرد.

همچنین سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور موظف شد ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام بازسازی، گزارش عملکرد اعتبارات فوق را هر سه ماه به سازمان‌های برنامه و بودجه و مدیریت بحران کشور ارسال کند.

موافقت دولت با انحلال شرکت مادرتخصصی حمل و نقل ریلی کشور

هیأت وزیران به استناد مصوبه مجمع عمومی شرکت مادرتخصصی حمل و نقل ریلی کشور و به پیشنهاد وزارت کشور، با انحلال شرکت مادرتخصصی حمل و نقل ریلی کشور موافقت کرد.

بررسی وضع شرکت‌های دولتی زیان‌ده در سال مالی ۱۳۹۷

هیأت وزیران در ادامه، به بررسی وضع شرکت های دولتی زیان‌ده در سال مالی ۱۳۹۷ پرداخت و در مورد ادامه فعالیت آن‌ها در بخش دولتی یا واگذاری و یا انحلال آنها تصمیم گیری کرد.

تصویب لایحه الحاق دولت ایران به موافقتنامه اروپایی حمل و نقل محصولات خطرناک از طریق جاده

هیأت وزیران همچنین لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه اروپایی حمل و نقل محصولات خطرناک از طریق جاده (ADR) را مصوب کرد تا برای سیر مراحل و تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

بر اساس موافقتنامه یادشده، حمل و نقل بین‌المللی کالاهای خطرناک منوط به رعایت مواردی از قبیل اصول مربوط به بسته بندی کالا، برچسب آن‌ها و همچنین ساخت، تجهیز و بهره‌برداری از وسایل نقلیه‌ای که کالاهای مورد نظر را حمل می کنند، است.

تعیین رییس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و عراق

با تصویب دولت، وزیر نیرو به عنوان رییس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و عراق تعیین شد.

اصلاح تاریخ تصویب لایحه آیین نامه مؤسسه‌های به رسمیت شاخته شده (آر- اُ) در زمینه ارایه خدمات صدور گواهینامه‌های قانونی فنی و ایمنی دریایی الحاقی به کنوانسیون بین‌المللی ایمنی جان اشخاص در دریا

هیأت وزیران با اصلاح لایحه آیین نامه مؤسسه‌های به رسمیت شناخته شده (آر-اُ) در زمینه ارایه خدمات صدور گواهینامه‌های قانونی فنی و ایمنی دریایی الحاقی به کنوانسیون بین المللی ایمنی جان اشخاص در دریا (سولاس) موافقت کرد.

 ۲۱۶۲۱۵
 
 

کد خبر 1437160

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی دولت دوازدهم ایالات متحده آمریکا مالیات هیأت وزیران حمل و نقل جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۳۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز؛ آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری

علیرضا کریمیان، مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با بیان اینکه تاکنون بیشاز ۷۲۰ هزار داوطلب، کارت ورود به جلسه خود را دریافت کرده اند، اظهار کرد: کارت شرکت در آزمون داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری به‌همراه راهنمای شرکت در آزمون، روز گذشته ۲ اردیبهشت روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و داوطلبان تا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت مهلت دارند نسبت به دریافت کارت خود اقدام کنند.

وی افزود: داوطلبان باید با ورود به کارپوشه خود از طریق درج کدملی/ شناسه یکتا و رمز عبور یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند. داوطلبانی که در ۲ گروه آزمایشی شامل یک گروه آزمایشی اصلی (علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی) به همراه یکی از گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی متقاضی شده‌اند دارای ۲ کارت هستند.

کریمیان در مورد آزمون پذیرش دانشجو- معلم سال ۱۴۰۳، گفت: برای داوطلبانی که برای پذیرش در آزمون پذیرش دانشجو- معلم اعلام علاقه مندی کرده‌اند نیز در گروه آزمایشی مربوطه منحصراً یک کارت ورود به جلسه منتشر شده است. این دسته از داوطلبان باید علاوه بر پاسخگویی به دفترچه‌های سؤالات آزمون اختصاصی مربوط به گروه آزمایشی انتخابی، به دفترچه سوالات اختصاصی آزمون پذیرش دانشجو- معلم نیز پاسخ دهند.

مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه داوطلبان باید طبق تاریخ و آدرس تعیین شده روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند، افزود: برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است. فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸:۰۰ (هشت) و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعدازظهر) آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴:۰۰ (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد.

کریمیان با اشاره به جزئیات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، گفت: در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

وی بیان کرد: گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبین در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

کریمیان اعلام کرد: آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان به داوطلبان توصیه کرد به منظور کسب اطلاعات بیشتر اطلاعیه اعلام زمان برگزاری، نحوه دریافت کارت و محل رفع‌نقص کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است را به دقت مطالعه کنند.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • لایحه افزایش تعطیلات نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می شود یا فراموش؟
  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس
  • اینفوگرافیک/ حاشیه جلسه امروز هیأت دولت
  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • تشریح مصوبات جلسه هیات وزیران از زبان سخنگوی دولت
  • هیات وزیران با لایحه اصلاحیه سازمان تعزیرات موافقت کرد
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • امروز؛ آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری
  • کاهش ۷۰ هزار میلیاردی درامدهای مالیاتی در بخش دوم بودجه