Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری بلاروس به اظهارات اخیر همتای فرانسوی خود درباره کناره‌گیری از ریاست جمهوری، واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس به اظهارات اخیر امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود درباره کناره‌گیری از ریاست جمهوری واکنش نشان داد.

رئیس جمهوری بلاروس در این راستا به ماکرون یادآوری نمود که در کشور فرانسه، اعتراضات گسترده "جلیقه های زرد" علیه اصلاحات اجتماعی دولت برای چندین سال ادامه دارد و ناآرامی‌های مسلمانان در مارسی و لیون و طرفداران جنبش زندگی سیاه پوستان نیز آغاز شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه سرویس مطبوعاتی رئیس جمهور بلاروس آمده است: "براساس منطق خود ایشان، رئیس جمهور فرانسه نیز دو سال پیش باید کناره‌گیری می‌کرد".

در همین راستا، لوکاشنکا بار دیگر پیشنهاد واسطه گری در انتقال قدرت به مخالفان ماکرون را مطرح کرد. لوکاشنکو اظهار داشت: "به عنوان یک سیاست مدار باتجربه می‌خواهم به آقای ماکرون توصیه کنم کمتر به اطراف نگاه کنند؛ به مسائل داخلی فرانسه بپردازند و حل مشکلات انباشته شده در این کشور که کم هم نیستند را آغاز کنند."

امانوئل ماکرون پیشتر در اظهاراتی تحولات بلاروس را بحران قدرت دولت استبدادی خوانده و اعلام کرده بود که الکساندر لوکاشنکو باید از ریاست جمهوری بلاروس کناره‌گیری کند.

انتهای پیام/

 

منبع: آنا

کلیدواژه: لوکاشنکو امانوئل ماکرون رئیس جمهوری بلاروس جلیقه های زرد جمهوری بلاروس کناره گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۳۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تحلیف ریاست جمهوری برای سی سالگی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بازدید 12 ولادیمیر پوتین، این سیاستمدار کهنه کار ۷۱ ساله در اوایل سال جاری میلادی با ۸۷.۲۸ درصد آرا برای بار پنجم به عنوان رئیس‌جمهور روسیه انتخاب شد. مراسم تحلیف ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین در کرملین برگزار شد. مراسم تحلیف ریاست جمهوری برای سی سالگی را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟
  • مراسم باشکوه تحلیف پوتین به عنوان ریاست جمهوری
  • مراسم تحلیف ریاست جمهوری برای سی سالگی
  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند