Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلیل جباری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان سرمایه‌گذاری این طرح‌ها افزون بر ۱۰ هزار و ۱۸۷ میلیارد ریال بوده و با اجرای آنها برای بیش از ۲۳۰ نفر اشتغال‌زایی می‌شود.

وی اضافه کرد: میزان پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد بوده و یک هتل در ارومیه آماده بهره برداری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با اشاره به آمار مربوط به صدور پروانه‌های بهره‌برداری در استان طی سال جاری گفت: امسال یک مورد پروانه بهره‌برداری هتل، یک مورد مرکز سلامت و تندرستی و سه واحد بوم‌گردی به همراه ۱۲ مورد گواهی‌ استاندارد کیفیت خدمات گردشگری صادر شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از اول مهر سال گذشته تاکنون ۴۰۶ هزار و ۷۶۰ مسافر در مراکز اقامتی سطح استان اقامت داشته‌اند، بیان کرد: طی نیمه نخست امسال، ۵۸ هزار و ۹۹۸ نفر در مراکز اقامتی استان از جمله هتل، کمپ، چادر، مهمانسراهای دولتی و سایر مراکز، اقامت داشته‌اند و میزان اقامت در نیمه دوم سال گذشته ۳۴۷ هزار و ۷۶۲ نفر بوده ‌است.

جباری افزود: سال گذشته تعداد مسافران خارجی اقامت‌یافته در استان برابر با ۱۳۰ هزار و ۶۴۲ نفر بوده که در نیمه نخست امسال این تعداد به یک هزار و ۹۲۵ نفر کاهش پیدا کرده‌است.

 آذربایجان‌غربی دارای بیش از یکهزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و ۲ اثر ثبت شده جهانی شامل «قره‌کلیسای چالدران» و «تخت‌سلیمان تکاب» است.

کاخ موزه باغچه‌جوق، عمارت کلاه‌فرنگی، سه‌گنبد ارومیه، غار سهولان مهاباد، خان‌تختی سلماس، مقبره شیخ صدرالدین چالدران، کلیسای ننه‌مریم ارومیه، قلعه‌بسطام، مسجد سردار، بازار تاریخی ارومیه، خانه انصاری، تپه‌حسنلو، تالاب کانی‌برازان مهاباد و روستای چورس از جمله آثار تاریخی آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

این استان دارای بیش از ۳۶ هتل، ۵۳ مهمانپذیر، ۶ اقامتگاه بوم‌گردی، ۸۲ دفتر خدمات گردشگری، ۴۳ واحد پذیرائی بین راهی، یک سفره‌خانه سنتی، ۲ مجتمع گردشگری و ۵۸ منطقه نمونه گردشگری است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ایرانگردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ایرانگردی آذربایجان غربی ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ایرانگردی اخبار کنکور آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۴۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)

به مناسبت سالروز شهادت ششمین اختر تابناک سپهر امامت و ولایبت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام مراسم عزاداری در خیابان ها، مساجد و تکایای آذربایجان غربی با شکوه خاصی برگزار شد.

دوستداران و عاشقان اهل بیت (ع) در خیابان‌های شهرهای مختلف استان به ویژه در شهرستان ارومیه گردهم آمدند و در سوک شهادت جانسوز امام ششم شیعیان و رئیس مذهب جعفری در قالب دسته های سینه زنی و شاه حسین گویی عزاداری کردند و اشک ماتم ریختند.

مردم مؤمن و ولایتمدار و متدین ارومیه علاوه بر حضور در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی، امروز در خیابان امام خمینی ارومیه در سوگ صادق آل محمد (ع) به عزاداری پرداختند و ارادت خود را به خاندان اهل‌ بیت (ع) ابراز داشتند.

مراسم سنتی شاه حسین گویی نیز توسط مردم ولایی و عزادار ارومیه با حضور اقشار مختلف از جوانان و پیران دوستدار اهل بیت در خیابان عطایی ارومیه برگزارشد. 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • آغاز پروازهای حج تمتع فرودگاه ارومیه از ۱۸ خرداد
  • تصویب مطالعات طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه
  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • اجرای طرح نور خواست عمومی است
  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)