Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گفت: دانشگاه آزاد هنوز با تبدیل شدن به یک دانشگاه تراز انقلاب اسلامی فاصله چشمگیری دارد به گونه‌ای که این دانشگاه در برخی از موارد درگیر یک سری بروکراسی‌های دست و پاگیر است.

مظفری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: از زمانی که موضوع مسئله محوری توسط سازمان بسیج دانشجویی ابلاغ شد دغدغه ما در بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات بسط و گسترش این موضوع بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بعد عملیاتی مسئله محوری در بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات زمانی اتفاق افتاد که دانشگاه‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا به کما رفته بودند، افزود: با شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه سال ۹۸ در کشورمان دو کارگروه جهادی و علمی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم تحقیقات با هدف نقش آفرینی در مقابله با ویروس کرونا وارد عمل شدند.

مظفری با اشاره به فعالیت کارگروه جهادی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران در زمینه تولید ژل و محلول ضد عفونی کننده از ابتدای شیوه ویروس کرونا اظهار کرد: محصولات تولید شده توسط این کارگروه در بین خیریه ها، بیمارستان‌های سرطانی ها، خانه سالمندان و زیر مجموعه‌های بهزیستی و هم چنین در بین شهرستان‌ها عرضه شدند.

وی رونمایی از تونل ضد عفونی کننده، تندر ثریا و دستگاه تنفس مصنوعی با مشارکت بسیج اساتید را به عنوان بخشی از فعالیت‌های کارگروه علمی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات در مقابله با ویروس کرونا برشمرد و افزود: دستگاه تنفس مصنوعی ساخته شده از لحاظ علمی در سطح بالایی قرار دارد.

مظفری با بیان اینکه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات پس از ورود عملی به عرصه مقابله با ویروس کرونا در راستای رفع برخی دیگر از خلاء‌های کشور نیز ورود پیدا کرد، افزود: یکی از نیاز‌های کشور مبارزه با ملخ‌ها است به گونه‌ای که معاونت علمی ریاست جمهوری از این موضوع به عنوان یک چالش نام برد و از شرکت‌های دانش بنیان خواست تا محصولات خود را برای مبارزه با ملخ‌ها ارائه کنند که در این راستا بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و نحقیقات ۲ دستگاه مغناطیسی با قابلیت دور کردن ملخ‌ها به صورت مغناطیسی و از بین بردن ملخ‌ها با استفاده از الکتریسیته را عرضه کرده و توافقات اولیه هم برای به کارگیری این دستگاه‌ها با معاونت علمی ریاست جمهوری صورت گرفته است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات گفت: با توجه به اینکه برای معاونت علمی ریاست جمهوری مبارزه با ملخ‌ها بدون استفاده از مواد شیمیایی در اولویت قرار داشت ما نیز دو دستگاه را با قابلیت مقابله مغناطیسی و الکتریسیته با ملخ‌ها به مرحله پایلوت رساندیم و امیدواریم با حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد بتوانیم نمونه اولیه آن‌ها را تولید کنیم.

مظفری با بیان اینکه تندر ثریا از دیگر محصولات تولید شده توسط بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات که یک دستگاه مه پاش است نیز مورد تایید معاونت علمی ریاست جمهوری قرار گرفته، اظهار کرد: از این دستگاه می‌توان در جنگ‌های بیولوژیک، مبارزه با ملخ‌ها و ضد عفونی مکان‌ها استفاده کرد. مزیت این دستگاه مه پاش این است که می‌تواند مواد را به مسافت ۳۰ متر پرتاب و قطرات را به پودر تبدیل کند.

وی با اشاره به اینکه از آذر سال گذشته که بحث مسئله محوری مطرح شد ۱۴ کارگروه در رشته‌هایی همچون شیمی، هوا فضا، مکانیک، صنایع غذایی و رشته‌های علوم در بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات ایجاد شد، تصریح کرد: یکی از اقداماتی که در کارگروه مکانیک صورت گرفت پیگیری مطالبات صنعت خودرو بود و تقریبا تعداد قابل توجهی راه حل مناسب نیز برای خروج وضعیت خودرویی کشور از این باتلاقی که مدیران بعضا نالایق به وجود آوردند پیشنهاد شد و در این راستا نیز طرحی آماده شده که در آینده نزدیک رونمایی می‌شود.
مسئول بسیج دانشگاه علوم و تحقیقات با بیان اینکه واحد خواهران بسیج دانشجویی این دانشگاه به صورت تخصصی در حوزه مطالعات زنان و خانواده و مطالبات زنان فعالیت می‌کند، گفت: با دعوت از افراد صاحبنظر مسائل مربوط به حوزه مطالعات زنان و خانواده همچون ازدواج، فرزند آوری و مسائل اینچنینی برای فعالین این حوزه تبیین شده اند و در این راستا به دنبال سیاست گذاری هستیم تا بتوانیم این سیاست گذاری‌ها را به ارگان‌هایی مثل مرکز پژوهش‌های مجلس و مرکز پژوهش‌های مجلس تشخیص مصلحت نظام پیشنهاد بدهیم.

مظفری با اشاره به اینکه تجارت، بورس کالا و مالیات عایدی بر سرمایه از دیگر حوزه‌هایی هستند که بسیج دانشجویی دانشکگاه علوم و تحقیقات با رویکرد مسئله محوری به آن‌ها پرداخته و در این حوزه‌ها نیز به راه حل‌های خوبی دست یافته ایم، تصریح کرد از آذر ماه که پژوهشکده ثریا توسط بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات راه اندازی شده تاکنون شش قرارداد نظامی با ارگان‌های نظامی همچون نیروی هوا فضای سپاه، قرارگاه مرکزی محرومیت زدایی سپاه و مرکز تحقیقات صنعتی سپاه منعقد شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۱۸ هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران مشغول به تحصیل هستند پس این ظرفیت وجود دارد که بتوانیم پایان نامه‌های این دانشجویان را در راستای رفع نیاز‌های کشور هدفمند کنیم و این اقدامی است که به حمایت دانشگاه آزاد نیاز دارد، ولی تاکنون اقدام خاصی از جانب این دانشگاه صورت نگرفته است و بعضا اقدامات صورت گرفته به حضور مسئولان دانشگاه آزاد به دستاورد‌های علمی دانشجویان محدود بوده اگر چه امیدواریم در آینده اتفاقاتی بیفتد.

مظفری با بیان اینکه بسیج دانشجویی می‌تواند در علمداری فضای علمی نقش بسیار بزرگی ایفاء کند، گفت: وقتی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات می‌تواند ظرف ۶ تا ۸ ماه این همه دستاورد داشته و این همه قرارداد منعقد کند خب مسلما اگر این رویه از چند سال پیش شروع می‌شد می‌توانستیم اتفاقات بزرگتری را رقم بزنیم.

وی با اشاره به اینکه نهضت مسئله محوری در بسیج دانشجویی نیازمند فراهم کردن فضای مورد نیاز برای فعالیت دانشجویان و از طرفی تهیه یک چارت مشخص در راستای ارائه آموزش‌های مورد نیاز حداقل به دانشجویان کارشناسی است، اضافه کرد: باید مسیر تبدیل شدن به واحد‌های فن آور در بسیج دانشجویی طراحی شود. به هر روی باید از این فضا در راستای حل مشکلات مردم استفاده کرد.

مظفری با بیان اینکه احصاء نیاز‌های فناورانه از جمله اقداماتی است که در بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات در حال انجام است، افزود: یکی از اقداماتی که بخش‌های علمی سازمان بسیج می‌توانند انجام دهند این است که نیاز‌های فناورانه را احصاء و رفع این نیاز‌ها را به کارگروه‌های علمی بسیج در دانشگاه‌ها بسپارند، چون این توانمندی در بین نیرو‌های بسیجی از جمله بسیج دانشجویی وجود دارد.

وی با اشاره به تاثیر شیوع کرونا بر فعالیت‌هایی دانشجویی و دانشگاهی، اظهار کرد: در این فضا باید برای خود کار تعریف کنیم مثلا هر ساله در دانشگاه‌ها برنامه‌های ویژه دانشجویان ورودی جدید به صورت حضوری برگزار می‌شوند با این وجود یکی از اقداماتی که می‌توان انجام داد ارتقاء سطح این برنامه‌ها است به گونه‌ای که ما می‌توانیم جلساتی را با مدیر گروه و اساتیدی که در حوزه صنعت وارد شده اند با موضوع آینده شغلی، ارتباط صنعت و دانشگاه و مسیر علم آموزی برگزار کنیم تا با توجه به احساس نیازی که ایجاد می‌شود دانشجویان بیشتر به بدنه دانشگاه گره بخورند و از این طریق بتوانیم آن‌ها را جهت دهی کنیم. به هر روی شاید این سوال پیش پیش بیاید که آیا به دلیل شیوه ویروس کرونا باید دانشگاه‌ها را تعطیل کنیم؟ معتقدم با رعایت فاصله گذاری‌ها ما می‌توانیم اقدامات زیادی را رقم بزنیم.

وی برگزاری کلاس‌های مجازی و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی به صورت وبینار و پخش زنده را از دیگر برنامه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات با توجه به شیوع ویروس کرونا برشمرد و افزود: با توجه به نیازمندی‌ها بسیج دانشجویی واحد علوم تحقیقات کلاس‌های مجازی با موضوع نشریات دانشجویی، تدوین و طراحی پوستر برگزار شده اند. همچنین کرسی‌های آزاداندیشی و نشست‌های هم اندیشی با موضوع ازدواج و مسائل صنفی دانشگاه به صورت وبینار و پخش زنده برگزار می‌شوند تا بتوانیم شاهد حضور هر چه بیشتر دانشجویان در برنامه‌ها باشیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با اشاره به تغییر و تحولات صورت گرفته در دانشگاه آزاد، گفت: واقعیت این است که در خیلی از بخش‌های دانشگاه آزاد پوست اندازی صورت نگرفته، اما نکته‌ای که می‌توان به آن اشاره کرد این است که مدیریت فعلی دانشگاه آزاد و یا افرادی که در این سیستم حضور دارند بعضا از زمین تا آسمان با افرادی که در گذشته بوده اند متفاوت بوده و علاقمند به فعالیت در حوزه‌های انقلابی و جهادی هستند، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که دانشگاه آزاد هنوز با تبدیل شدن به یک دانشگاه تراز انقلاب اسلامی فاصله چشمگیری دارد به گونه‌ای که این دانشگاه در برخی از موارد درگیر یک سری بروکراسی‌های دست و پاگیر است که دست و پای دانشجو را برای فعالیت در تشکل‌های دانشجویی می‌بندند. به هر روی ما علاقمند هستیم که به غیر از بسیج دانشجویی دیگر تشکل‌های دانشجویی همسو و غیر همسو نیز در دانشگاه علوم و تحقیقات فعالیت کنند، اما این اتفاق هنوز نیفتاده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد مسئله محوری بسیج دانشجویی مطالعات زنان و خانواده صنعت خودرو معاونت علمی رئیس جمهور شیوع کرونا تعطیلی دانشگاهها بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه معاونت علمی ریاست جمهوری علوم و تحقیقات مبارزه با ملخ ها گونه ای دانشگاه آزاد ویروس کرونا مسئله محوری دانشگاه ها برنامه ها نیاز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۵۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسین تقی‌پور فرمانده سپاه ناحیه دامغان در دیدار حسین افشاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با تبریک انتصاب وی اظهار کرد: تغییرات و تحولات در زندگی ما نه‌تنها فرصت‌های جدید را به دست می‌آورند، بلکه به ما امکان رشد، یادگیری و تجربه‌ جدید را‌ می‌دهد.

وی اضافه کرد: هر تغییری می‌تواند به ما ارزش‌های جدیدی آموزش دهد و ما را به سمت بهبود و پیشرفت هدایت کند و باید آن را به‌عنوان فرصت‌هایی برای رشد و توسعه دیده و از این تجربه استفاده کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه دامغان افزود: همواره ارتباطات تنگاتنگ و مثبتی را با دانشگاه آزاد داریم و به‌عنوان یک مدرس دانشگاه از نزدیک شاهد حرکت رو به پیشرفت دانشگاه در تمامی ابعاد فرهنگی و علمی‌ هستم.

تقی‌پور بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان خود را در جنبه‌های مختلف علمی و فرهنگی ازجمله دانشکده حقوق، کشاورزی و داروسازی به‌عنوان یک نشان کشوری شاخص کرده که این دستاورد ارزشمند به همت استادان و دانشجویان به دست آمده است.

وی با اشاره به صحبت‌های کارآفرینی و اقتصادی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان گفت: دانشگاه‌ها نقش محوری در تحقق اهداف اقتصادی دارند و به‌عنوان مرکزی برای تولید دانش، تحقیقات علمی، و انتقال این دانش به جامعه عمل می‌کند و این فرآیند می‌تواند به توسعه اقتصادی و تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم و اهداف مقدس نظام اسلامی کمک کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • ما از تحقیقات غرب در حوزه فلسفه اسلامی بی‌اطلاع هستیم
  • مقوله حجاب اولویت دانشگاه است
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • رقابت ۳۸ هزار مازندرانی در بزرگترین ماراتن علمی کشور
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان