Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه امروز شورای شهر تبریز با تقدیر از جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس و آتش‌نشانان تبریز برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، سردار اصغر عباسقلیزاده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جلسه امروز شورای شهر تبریز به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دوران دفاع مقدس بی‌نظیرترین دوران کشور بود و کشوری که در غیرآماده‌ترین وضعیت خود بود در مقابل چندین کشور از خاک خود دفاع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با دست خالی پیروز این میدان شدیم و این جای تقدیر دارد،گفت: این مساله مدیون رزمندگان و خانواده شهدا و جانبازان است و جای شکرگزاری دارد که در این دنیای بی‌ثبات و پراز ظلم توانسته‌ایم امنیت کشور را تامین کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه در دفاع مقدس کل دنیا حقانیت کشور ما را متوجه شدند، عنوان کرد: در حالیکه دو قدرت شرق و غرب در هجمه علیه کشور ما شرکت داشتند به واسطه ولایت و مردم پیروز میدان شدند. مشکلات امروز ما هم با اطاعت از فرامین ولایت و اتحاد قابل حل است.

وی در خصوص مشکلات پارک موزه دفاع مقدس توضیح داد: امسال بودجه‌ای برای رفع مشکلات موزه دفاع مقدس قرار داده شده اما به این توجه شود که بعد از گذشت ۲۰ سال این مکان تمام نشده است. مشکلات بودجه‌ای مانع تکمیل موزه دفاع مقدس بود اما برای انتقال معنویات و مسایل دفاع مقدس نیاز به تکمیل این مکان است.

تفکرِ غلط درباره مدیران جوان

در ادامه محمدباقر بهشتی با بیان اینکه این جلسات باید برای گرفتن تجربه باشد، یادآور شد: جنگ ما زمانی پیروز شد که به جوانان اعتماد کردیم و آغاز فتح‌ها از این زمان بود و اگر می‌خواهیم امروز هم در جنگ اقتصادی پیروز شویم باید از تجربیات آن زمان و اعتماد به جوانان استفاده کنیم.

ایرج شهین‌باهر، شهردار تبریز هم در این جلسه با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس دانشگاه بود که خروجی آن فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: تمام قدرت‌های جهان در مقابل ما ایستادند اما نتوانستند پشت ما را به خاک بنشانند و امروز مشکلات کشور ما که به نوع دیگری بعد از جنگ وجود دارد با همان شیوه مدیریت و کار می‌تواند حل شود.

وی با بیان اینکه حلقه مفقوده مدیریت امروزی این است که به جوانان اعتماد نداریم و میدان نمی‌دهیم، عنوان کرد: رهبر انقلاب هم در گام دوم انقلاب بارها و بارها به نقش جوانان در چهل سال بعد انقلاب تاکید دارند. چگونه می‌شود که شهید باقری ۱۹ ساله در جنگ مدیریت می‌کند اما ما می‌گوییم مدیر ۳۰ ساله نمی‌تواند، کار کند؟ خروجی این تفکر همین وضعیتی می‌شود که می‌بینید.

شهرداری تبریز در خصوص آخرین وضعیت پارک موزه دفاع مقدس اظهار داشت: تکمیل موزه دفاع مقدس در اولویت است چرا که تبریز در هشت سال دفاع مقدس نقش ویژه‌ای دارد، برای سال بعد به صورت یکجا بودجه‌ای سی چهل میلیاردی در نظر گرفته شود تا برای یک بار این موزه تکمیل شود.

خاطرات عضو شورا از شهادت پدر

در ادامه علی آجودان‌زاده در خاطره‌ای از ماجرای جبهه و شهادت پدرش گفت: پدرم سال ۶۲ از شرکت پیمانکاری تسویه کرد تا به جبهه برود، آن زمان مبلغ تسویه شصت هزار تومان بود درحالیکه مبلغ خرید یک خانه در تبریز ۲۸ هزار تومان بود، پس اینکه برخی می‌گویند که رزمندگان وضع مالی خوبی نداشتند و به جنگ می‌رفتند، دروغ است.

وی ادامه داد: تا اسفند ۶۳ و بعد از شهادت پدرم به آن پولها دست نزدیم و حتی برای عمل برادرم از آن پولها استفاده نکردیم اما آن موقع که امام (ره) دستور کمک به جبهه‌ها داد مادرم تمام آن پول را به جبهه‌ها فرستاد.

شکور اکبرنژاد، عضو شورا و جانباز دفاع مقدس هم با یادآوری فداکاری رزمندگان عنوان کرد: اگر معتقدیم مردم ما ارزشمند و معتقدند باید بدانیم در شان مردم ما نیست که فرزندان تحصیل کرده‌شان بیکار باشند. کسانیکه کشور را اداره می‌کنند بدانند با خون شهدا و جانبازان این کشور به دست آمده است؛ امام علی (ع) می‌گوید من از فقر می‌ترسم و ماهم از ایشان جلوتر نیستیم و باید بدانیم جوابگوی این وضعیت خواهیم بود.

تصمیم گیران به فکر مردم باشند

فرج محمد قلیزاده، عضو شورا و رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه یاد تمام شهدا به ویژه شهدایی که غریبانه رفتند و مزاری ندارند را گرامی می‌دارم، خاطرنشان کرد: عملیات‌ها جایی شروع می‌شد که فکر آن نمی‌شد یعنی در زمستان در غرب و در تابستان در جنوب انجام می‌شد و رزمندگان در زمستان آموزش غواصی می‌دیدند و چنین سختی‌هایی کشیدند که امنیت از دست نرود. امیدواریم که این امنیت از دست ما نرود و تصمیم گیران هم بیشتر به فکر مردم باشند.

در پایان این جلسه از رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس و آتش‌نشانان تبریز تقدیر و ادامه جلسه به عصر روز یکشنبه به صورت وبینار موکول شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: موزه دفاع مقدس عضو شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۵۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت زن جوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در الخلیل

منابع فلسطینی از شهادت یک زن جوان ۲۰ ساله فلسطینی در شمال الخلیل واقع در کرانه باختری به ضرب گلوله نظامیان ارتش اشغالگر خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که مناطق مختلف کرانه باختری همچنان عرصه داغ درگیری فلسطینیان با نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست است، صبح امروز منابع رسانه‌ای از شهادت یک زن جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری خبر دادند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که اداره کل امور مدنی از شهادت «میمونه عبدالحمید خراحشه» زن 20 ساله فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در شمال الخلیل خبر داده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نظامیان این رژیم به سمت یک زن فلسطینی در شمال الخلیل تیراندازی کرده‌اند.

رادیو ارتش اشغالگر مدعی شد که این زن جوان فلسطینی در تلاش برای انجام عملیات ضد اسرائیلی بوده است که هدف گلوله نظامیان ارتش اسرائیل قرار گرفت.

هنوز جزئیات بیشتری درباره شهادت این بانوی جوان فلسطینی منتشر نشده است.

نگرانی صهیونیست‌ها از شعله‌ورشدن کرانه باختری بعد از اعتصاباعتصاب سراسری در شهرهای مختلف کرانه باختریشهادت 2 فلسطینی در کرانه باختری در تیراندازی صهیونیست‌ها

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • شوراها باید به مردم پاسخگو باشند
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • شهادت زن جوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در الخلیل
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت