Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: رئیس‌جمهور آذربایجان با بیان اینکه "اجازه پایمال شدن خون شهدایمان را نخواهیم داد"، اعلام کرد که "ما از خاک خود دفاع می‌کنیم و قره‌باغ متعلق به آذربایجان است."


به گزارش خرداد ، ایسنا به نقل از آناتولی، الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان اعلام کرد: اجازه پایمال شدن خون شهدایمان را نخواهیم داد. خودروهای نظامی متعلق به ارتش ارمنستان را منهدم کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما از خاک خود دفاع می‌کنیم و قره‌باغ متعلق به آذربایجان است.
علی‌اف ضمن اشاره به اینکه ارمنستان به صورت مداوم به سمت مواضع ارتش آذربایجان و مناطق مسکونی در خط مرزی حمله می‌کند، تصریح کرد که ارمنستان در ماه ژوئیه نیز شهر توووز در مرز آذربایجان با این کشور را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد که در نتیجه آن غیرنظامیان و خانه‌های مسکونی آسیب دیده بودند.
وی با تاکید بر اینکه حملات را طرف ارمنستان آغاز کرده و در نتیجه آن شهروندان آذربایجان جان باختند، گفت: ارتش آذربایجان جواب لازم را به دشمن داده و نتوانستند یک وجب هم از خاک ما را به دست بیارند. حملات دشمن دفع شده و تمامیت ارضی کشورمان حفظ شده است. آذربایجان توانایی انتقال جنگ به خاک ارمنستان را دارد اما ما در خاک آن کشور اهداف نظامی نداریم. هدف ارمنستان اشغال خاک آذربایجان و از طریق اشغال در پی تضعیف ما است. بر این اساس ارمنستان یک سیاست اشغالگری را در پیش گرفته است.
رئیس‌جمهور آذربایجان با اشاره به مشکلات اقتصادی و اجتماعی موجود در ارمنستان٬ تصریح کرد که "با این حملات در پی سرپوش گذاشتن به مشکلات مذکور هستند. از سوی دیگر ارمنستان در پی برهم زدن روند مذاکرات نیز است و می‌توانم بگویم که موفق هم شدند٬ بخاطر سیاست‌های دوگانه و نگرش غیر سازنده طرف ارمنستان٬ مذاکرات بین دو کشور متوقف شده است."
الهام علی‌اف٬ رئیس جمهور آذربایجان در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه ارمنستان گروه‌های جدای طلب به خاک آذربایجان اعزام می‌کند، گفت: فرمانده این گروه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. اظهارات فرد مذکور به پلیس نشان می‌دهد که این گروه برای انجام فعالیت‌های تروریستی علیه غیرنظامیان به آذربایجان فرستاده شدند. ارمنستان امروز علیه ارتش و غیرنظامیان یک فعالیت تحریک آمیز انجام داده است و پاداش این اقدام را گرفتند و خواهند گرفت. ارمنستان٬ تروریست‌ها از کشورهای مختلف را علیه آذربایجان استفاده می‌کند. ارمنستان یک کشور حامی گروه‌های تروریستی است. 
وی همچنین در واکنش به اظهارات مقامات ارمنستان مبنی بر اینکه قره‌باغ متعلق به ارمنستان است٬ تصریح کرد که این دروغ است و قره‌باغ متعلق به آذربایجان است: "این نوع اظهارات به روند مذاکرات نیز ضرر می‌رساند. بر این اساس هدف ارمنستان برهم زدن روند مذاکرات و حفظ موقعیت فعلی خود است."
در همین حال منابع آذربایجانی امروز (دوشنبه) اعلام کردند با ادامه درگیری‌ها بین نیروهای دو طرف در قره‌باغ، ۳۲ سرباز ارمنستانی کشته شدند. برچسب ها: الهام علی‌اف ، آذربایجان ، قره‌ باغ

منبع: خرداد

کلیدواژه: الهام علی اف آذربایجان قره باغ رئیس جمهور آذربایجان قره باغ متعلق الهام علی اف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۶۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی‌اف: فرانسه، هند و یونان در حال تسلیح ارمنستان علیه آذربایجان هستند

به گزارش صدای ایران به نقل از خبرگزاری آنادولو،الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان در نشستی در دانشگاه «ADA» در باکو اظهار داشت: فرانسه، هند و یونان در حال تسلیح ارمنستان در برابر آذربایجان هستند؛ ما نمی‌توانیم بنشینیم و منتظر بمانیم. ما دیدگاه خود را به وضوح به دولت ارمنستان و طرف‌هایی که امروز سعی در حفاظت از ارمنستان داشتند، منتقل کردیم. اگر تهدیدی جدی دیدیم، اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

علی‌اف با اشاره به مذاکرات توافق صلح با ارمنستان اذعان داشت: بیش از هر زمان دیگری به امضای توافق صلح نزدیک شده‌ایم؛ در دوران اشغال هرگز به این نزدیک نبودیم. آن زمان حتی نمی‌توانستیم در خصوص مسائل اولیه به توافق برسیم، اکنون درک مشترک داریم، اینکه یک توافق صلح چگونه باید باشد. ما فقط باید جزئیات را بررسی کنیم. البته هر دو طرف به زمان نیاز دارند.

وی در خصوص مسیری که استان‌های غربی آذربایجان و نخجوان را از طریق ارمنستان به یکدیگر متصل می‌کند، گفت: این موضوع در بیانیه سه جانبه امضا شده در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ (بین روسیه، آذربایجان و ارمنستان) مطرح شده است. بله، عبارت کریدور زنگزور در آن گنجانده نشده، اما نوشته شده است که بین غرب آذربایجان و نخجوان ارتباط جاده‌ای وجود دارد و امنیت این جاده توسط نیرو‌های روس تامین می‌شود. ارمنستان بیش از ۳ سال است که این ماده را نقض می‌کند. آنها از ایجاد ارتباط جاده‌ای با نخجوان جلوگیری می‌کنند.

دیگر خبرها

  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • آذربایجان به ایران الحاق نمی‌شود، چون اسرائیل کنار ماست!
  • علی‌اف: فرانسه، هند و یونان در حال تسلیح ارمنستان علیه آذربایجان هستند
  • وزیر ورزش: ۵ درصد باقی مانده سهام استقلال و پرسپولیس در اختیار ماست که متعلق به پیشکسوتان است / فیلم
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • علی‌اف: از هر زمان دیگری به توافق صلح با ارمنستان نزدیکتر هستیم
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است