Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-26@18:52:29 GMT

لغو موقتی ممنوعیت دانلود تیک‌تاک

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۶۱۸۴

لغو موقتی ممنوعیت دانلود تیک‌تاک

ایتنا - یک قاضی دادگاه فدرال در آمریکا به طور موقت ممنوعیت دانلود تیک‌تاک را لغو کرد.
یک قاضی فدرال به طور موقت اجرای دستور رئیس جمهور آمریکا برای ممنوعیت دانلود تیک تاک را چند ساعت قبل از اجرای آن لغو کرد.

به گزارش ایتنا از مهر، طبق دستور دونالد ترامپ قرار بود از ۴ صبح امروز به وقت گرینوویچ، دانلود اپ تیک تاک در آمریکا ممنوع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته طبق دستور اجرایی، کاربران آمریکایی تا ۱۲ نوامبر اجازه استفاده از این اپ را دارند و پس از این تاریخ، تیک تاک به طور کامل در این کشور ممنوع می شود.

هرچند قاضی آمریکایی ممنوعیت تیک تاک را به طور موقت لغو کرد، اما درخواست وکیل این شرکت چینی برای لغو ممنوعیت از ۱۲ نوامبر را رد کرد.

این تصمیم در حقیقت یک پیروزی موقت برای تیک تاک به حساب می آید که ۱۰۰ میلیون کاربر در آمریکا دارد. 

به گفته وکیل تیک تاک، ممنوعیت اپ حتی به صورت موقت تاثیری بد روی شرکت دارد و خسارتی جبران ناپذیر به شهرت تجاری آن شرکت می‌زند.

دولت آمریکا به دلیل روابط شرکت مادر تیک تاک (بایت دنس) با دولت چین، این اپ اشتراک گذاری ویدئو را تهدیدی برای امنیت ملی می‌داند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: تیک تاک دانلود تیک تاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۶۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد

به گزارش فارس به نقل از رویترز، مجلس سنای ایالات متحده اواخر روز سه شنبه به لایحه‌ای رأی داد که بر اساس آن مالک چینی این شرکت، بایت دنس، باید دارایی‌های برنامه ویدیوی کوتاه محبوب را ظرف حدود 9 ماه واگذار کند، در غیر این صورت با ممنوعیت مواجه خواهد شد.

این اقدام که روز شنبه توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، ناشی از نگرانی‌ها در مورد دسترسی چین به داده‌های آمریکایی‌ها است.اکنون این لایحه به موافقت رئیس جمهور آمریکا نیاز دارد و بایدن قبلا گفته است که آن را امضا خواهد کرد.

سناتور مارکو روبیو، جمهوری خواه ارشد کمیته اطلاعاتی، گفت: سال‌ها به چین اجازه داده‌ایم یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در آمریکا را کنترل کند.»

تیک‌تاک که می‌گوید داده‌های کاربران ایالات متحده را با دولت چین به اشتراک نمی‌گذارد و نخواهدگذاشت، استدلال کرده که این قانون ممنوعیتی است که حقوق آزادی بیان کاربران ایالات متحده را نقض می‌کند.

تیک‌تاک روز شنبه به کارکنان خود گفت: ما به مبارزه ادامه خواهیم داد، زیرا این قانون نقض آشکار حقوق 170 میلیون آمریکایی عضو تیک‌تاک تحت قانون متمم اول است. مجلس سنا با 79 رای موافق در مقابل 18 رای مخالف به این طرح رای مثبت داد.

دیگر خبرها

  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است
  • ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟
  • بایدن لایحهٔ ممنوعیت تیک‌تاک را امضا کرد
  • بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟
  • رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاک
  • ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد
  • تصویب ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا
  • آمریکا ممنوعیت تیک تاک را در سنا تصویب کرد
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد