Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از شینهوا، «وانگ یی» روز دوشنبه در گفت و گوی تلفنی با «ولکان بوزکر»  رئیس هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل ضمن تبریک گفتن به بوزکر به مناسبت تصدی وی به ریاست مجمع عمومی سازمان ملل گفت : چین از ایفای نقش مهم سازمان ملل در مقابله مشترک جهان با همه گیری کرونا حمایت می کند و مایل است در این رابطه هماهنگی با نهادهای سازمان را تقویت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر خارجه چین بر مخالفت کشورش با سیاسی کردن مساله کرونا و نسبت دادن مساله به کشورهای خاص و ضرورت حفظ مسیر درست همکاری جهانی برای مقابله با کرونا تاکید کرد.  

وانگ یی از آقای بوزکر به خاطر قرار دادن روند توسعه ۲۰۳۰ در اولویت دستور کار سازمان ملل قدردانی کرد و گفت: این مساله یکی از خواسته‌های مشترک اکثر کشورهای جهان مخصوصاً کشورهای در حال توسعه است.  

وزیر خارجه چین با اشاره به عدم تداوم جریان‌های یکجانبه‌گرا، حمایت‌گرایان تجاری و انزواجویان گفت: اقتدار کشوری به معنای بیشتر شدن اختیارات نیست بلکه نشان از افزایش مسئولیت دارد.

ولکان بوزکر رئیس مجمع عمومی سازمان ملل نیز گفت: در دوره ریاست او تحقق اهداف برنامه توسعه ۲۰۳۰ را در اولویت دستور کار خود قرار داده و در این راستا، سازمان ملل برای از بین بردن فقر و کمک به کشورهای نیازمند به ویژه کشورهای کوچکتر تلاش بیشتری خواهد کرد.  

او تقویت و دفاع از چندجانبه‌گرایی را یکی از اولویت‌های سازمان ملل خوانده و گفت: چین شریک مهم سازمان ملل برای ترویج چندجانبه‌گرایی است و سازمان ملل امیدوار است در این زمینه همکاری‌های بیشتری با چین آغاز کند.  

منبع: خبرگزاری شینهوا برچسب‌ها سازمان ملل متحد چین وانگ یی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد چین وانگ یی سازمان ملل متحد چین وانگ یی اخبار کنکور سازمان ملل وانگ یی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۶۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مأموریت نهاد‌ها و دستگاه‌ها برای حمایت و پشتیبانی از مساجد پسندیده است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، در اولین گردهمایی ملی قرارگاه های راهبری مساجد استان ها، ضمن تأکید بر اینکه در برابر مسجد، آرم های نهادها و دستگاه ها باید رنگ ببازد و آنچه که باقی می ماند، وحدت و همدلی در جایگاه خادمی مسجد، برای عمران معنوی و مادی مساجد است گفت: مأموریت نهادها و دستگاه ها برای حمایت و پشتیبانی از مساجد، تا پشت در مساجد ممدوح و پسندیده است و لیکن داخل مسجد، باید نظام طبیعی و مردمی، با محوریت امام جماعت جاری و ساری باشد و مداخله هیچ نهاد و دستگاهی، درون مسجد قابل قبول نیست.

حاج علی اکبری، با تصریح بر اینکه جلسه ای با این کیفیت، با شرکت جمع حاضر و با موضوع مسجد، برای اولین بار است که تشکیل می شود، در تشریح سابقه و مسیر طی شده برای برگزاری این گردهمایی گفت: از مدتی قبل با عزیزان و رؤسای نهادها و دستگاه های مرتبط، طی جلسات متعدد و متوالی دور هم نشستیم و همفکری کردیم، ناظر بر ارتقاء وضعیت مساجد در کشور و هم عهد شدیم که حق مسجد، چنانکه شایسته است در نظام مقدس جمهوری اسلامی ادا شود.

این هم عهدی نهادی و دستگاهی، این نقطه امید را بر می انگیزد که تلاش جمعی و جدیدی را برای خدمتگزاری به مساجد آغاز کنیم و اکنون به همگرایی بیشتری در ارتباط با مسائل اصلی و راهبردی مرتبط با مساجد رسیدیم و در نهایت، جمع بندی نهادها و دستگاه های مرتبط برای همکاری و هم افزایی، به محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی تقدیم و تذکرات و رهنمودهای معظم له دریافت شد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ادامه داد، نمایندگان ولی فقیه در استان ها مصمم هستند با همراهی ائمه جمعه، نهادها و دستگاه های استانی فصل تازه ای از تمرکز بر حل و فصل نظام مسائل مساجد در استان ها را در ادامه خدمات قبل، آغاز کنند.آنچه که مدنظر است، طراحی سازوکارهای مناسب، معطوف به ظرفیت های موجود، برای پشتیبانی از مساجد است و این مسیر به شکل گیری تشکیلات و ساختار جدید منجر نخواهد شد.

وی گفت: در دولت سیزدهم، اهتمام جدی و قابل تحسینی به امر مسجد وجود دارد و در این زمینه، در جستجوی یافتن راه های جدیدی برای خدمت به مساجد، با مشارکت وزارتخانه ها و ارکان دولت هستیم و تعامل با وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش در حوزه اختیارات و وظایف، در گام اول، در دستور قرارگاه ملی مسجد قرار دارد و این مسیر را ادامه خواهیم داد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تأکید کرد: مأموریت نهادها و دستگاه ها برای حمایت و پشتیبانی از مساجد، تا پشت در مساجد ممدوح و پسندیده است و لیکن داخل مسجد، باید نظام طبیعی و مردمی، با محوریت و مدیریت امام جماعت و همراهی پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد جاری و ساری باشد و مداخله هیچ نهاد و دستگاهی، درون مسجد قابل قبول نیست.

حاج علی اکبری در پایان گفت: در برابر مسجد، آرم های نهادها و دستگاه ها باید رنگ ببازد و آنچه که باقی می ماند، وحدت و همدلی در جایگاه خادمی مسجد، برای عمران معنوی و مادی مساجد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران کرونا هستیم
  • مأموریت نهاد‌ها و دستگاه‌ها برای حمایت و پشتیبانی از مساجد پسندیده است
  • جزئیات سومین کنگره علمی «وانا» اعلام شد
  • فرصت حج برای غزه
  • آیین پاسداشت تولید ۳۰ اثر نمایشی با محوریت جوانی جمعیت برگزار شد
  • مارکسیسم چه نگاهی به سیاست بین‌الملل دارد؟
  • اسلامی: برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم
  • آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود