Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:34:49 GMT

آسیب جبران ناپذیر «تاتو» به غدد عرق بدن

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۷۰۸۱

آسیب جبران ناپذیر «تاتو» به غدد عرق بدن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، بررسی که در این زمینه در کالج آلما در میشیگان صورت گرفته نشان می‌دهد که تاتو کردن بدن کارکردهای اساسی غدد عرق را مختل می‌کند.

محققان برای تحقیق گسترده در این زمینه از سیستمی موسوم به جمع‌آوری داده‌های عرق استفاده کرده اند. این سیستم از جریان اندک الکتریسیته برای ایجاد تعریق در بدن استفاده می‌کند و از آن در اصل برای بررسی قابلیت تعریق بدن نوزادان تازه متولد شده استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیستم یادشده نشان می‌دهد پوست بدن افراد دارای تاتو تقریباً نصف پوست بدن افرادی که تاتو ندارند قابلیت تعریق دارد و از همین رو پوست بدن افراد دارای تاتو معمولاً دارای نمک بیش از حد است. علت این مساله آن است که جوهر مورد استفاده برای تاتوی بدن غدد عرق را تخریب یا مختل می‌کند.

محققان هشدار می‌دهند که مختل شدن سیستم تعریق موجب خنک نشدن طبیعی بدن، افرایش دمای آن و در نهایت آسیب پذیرتر شدن بدن در برابر بیماری‌های مختلف می‌شود.

این مساله به خصوص در زمان انجام تمرینات ورزشی برای افراد مشکل ایجاد می‌کند.

کد خبر 5034826

منبع: مهر

کلیدواژه: تاتو سلامت مردان حوزه بهداشت و درمان ویروس کرونا تحقیقات علمی شبکه اجتماعی تیک تاک واکسن کرونا ایالات متحده امریکا فیس بوک شبکه ملی اطلاعات فناوری فضایی گوشی هوشمند گوگل اکتشافات فضایی امنیت اطلاعات موبایل روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۷۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطرات ماندگاری که مسعود اسکویی در اذهان شنوندگان به یادگار گذاشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی معاونت صدا، علی بخشی‌زاده معاون صدای رسانه ملی پیام تسلیتی را در پی درگذشت زنده‌یاد مسعود اسکویی منتشر کرد.

در این پیام آمده است:

«هوالباقی

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

اسکویی، شاگردان بسیاری را برای صدا تربیت کرد

با نهایت تاسف و تاثر درگذشت شادروان «استاد مسعود اسکویی» پیشکسوت گرانقدر عرصه رادیو و گوینده نام آشنا و صدای ماندگار رادیو ورزش را به جامعه رسانه و ورزش کشور تسلیت عرض می‌کنم.

مرحوم مسعود اسکویی عزیز که عمر پربرکت خود را وقف خدمت به مردم و انعکاس شور و هیجان رویدادهای ورزشی به مخاطبان رادیو کرد، با صدایی گرم و گیرا و لحنی صمیمی و به یادماندنی، خاطرات ماندگاری را در اذهان شنوندگان به یادگار گذاشت.

تعهد، اخلاق حرفه‌ای، شور و اشتیاق وصف‌ناپذیر ایشان به ورزش و عشق بی‌حد و مرز به رادیو، الگویی ارزشمند برای نسل‌های آینده گویندگان و اهالی رسانه خواهد بود.

درگذشت این گوینده پیشکسوت و پرتلاش ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای جامعه رسانه و ورزش کشور است. از خداوند متعال برای ایشان رحمت واسعه و علو درجات و برای خانواده محترم، صبر و شکیبایی آرزومندیم.

او تا آخرین نفس در رادیو ورزش به عشق مخاطبان زندگی کرد و یاد و خاطره او همواره در قلب‌های‌مان زنده خواهد ماند.»

کد خبر 6094321 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • امید جدید پرسپولیسی‌ها برای صدرنشین: ذوبِ شکست‌ناپذیر!
  • حمله نکونام به رکورد تاریخی پرسپولیس
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • خلأ جبران‌ناپذیر با صدایی که خاموش شد
  • پایان رژیم صهیونیستی اجتناب‌ناپذیر است
  • ده روسی: رم می‌تواند اولین تیمی باشد که بایرلورکوزن را شکست می‌دهد
  • احیای بخشی از تالاب بین المللی هامون و شور وصف ناپذیر مردم سیستان
  • خاطرات ماندگاری که مسعود اسکویی در اذهان شنوندگان به یادگار گذاشت
  • نیروی انتظامی یک نیروی خستگی ناپذیر است
  • خسارت جبران ناپذیر در کم توجهی به امر نماز