Web Analytics Made Easy - Statcounter

آلبوم موسیقی «جلوه هستی ۲» کار مشترک مسعود جاهد و بابک شهرکی به خوانندگی محمود جاهد در ژانر موسیقی ایرانی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «جلوه هستی ۲» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار منتشر شده در بازار موسیقی است که به آهنگسازی مشترک مسعود جاهد و بابک شهرکی در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«دگر چه می‌خواهی» با شعر تیمورتاش و آهنگسازی اکبر محسنی، «توشه عمر» با شعر معینی کرمانشاهی و آهنگسازی مهدی مفتاح، «ساز و آواز (همایون)» با شعر مولانا و نوازندگی نی مسعود جاهد، «ملکوت» با شعر معینی کرمانشاهی و آهنگسازی مهی مفتاح، «ساز و آواز (بیات اصفهان)» با شعر محمدرضا شفیعی کدکنی و نوازندگی تار احسان غفاری، «جشن گل‌ها» با شعر اسماعیل نواب صفا و آهنگسازی پرویز یاحقی، «ساز و آواز (شور)»، با شعر حافظ و نوازندگی نی مسعود جاهد، «فصل خزان» با شعر معینی کرمانشاهی و آهنگسازی پرویز یاحقی عنوان قطعاتی هستند که به خوانندگی محمود جاهد برای شنوندگان موسیقی ایرانی ارائه شده‌اند.

مسعود جاهد نوازنده نی، بابک شهرکی نوازنده پیانو و ویولن، مجید واصفی نوازنده تار و سه تار، احسان غفاری نوازنده تار، فاروق آزادیان نوازنده تار، آرش فرهنگ فر و داود قهرودی نوازندگان تمبک، امین دارابی و فرهاد عندلیبی نوازنده دف، بهنام شهرکی و علی ممیزی صدابرداران عوامل اجرایی آلبوم «جلوه هستی ۲» را تشکیل می‌دهند.

محمود جاهد خواننده و مدرس آواز ایرانی است که در محضر استادانی، چون نصرالله ناصح پور و عسگری آقاجانیان به فراگیری آواز پرداخته است. وی سال ۱۳۸۵ در آزمون سراسری کارگاه آواز محمدرضا شجریان در فرهنگستان هنر تهران پذیرفته شد و مدتی به شاگردی در نزد این هنرمند شناخته شده موسیقی ایرانی گذراند.

نخستین آلبوم محمود جاهد در سال ۱۳۸۲ با عنوان «اشک و لبخند» در ایران منتشر شد. این در حالی است که مجموعه آلبوم «سعدی‌خوانی» کار دیگری از این هنرمند موسیقی ایرانی است که سال ۱۳۹۶ در اروپا منتشر شد. این خواننده موسیقی ایرانی در سال‌های اخیر کنسرت‌های متعددی را در کشورمان و برخی کشور‌ها از جمله سوئد، فرانسه، ایتالیا، آلمان و لهستان برگزار کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: موسیقی ایرانی آلبوم موسیقی نوازندگان ایرانی موسیقی ایرانی مسعود جاهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۷۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش

محمد مهدی قاسمی مدیر شبکه آموزش سیما و علیرضا قزوه مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود با هم دیدار و گفتگو کردند.در این نشست به جایگاه ویژه میراث پرشکوه شعر فارسی که گنجینه بی نظیر معرفت واخلاق و زیبایی و معنویت است، جایگاه شایسته شعر در بخش‌های گوناگون، موسیقی ملی و آیینی و انقلابی در برابر ابتذال اشاره و در جهت تولید و ارتقاء آثار مرتبط و همکاری گسترده‌تر فی مابین بحث و گفتگو شد.

 قاسمی گفت: با عنایت به اهمیت زبان و ادبیات فارسی و ضرورت سیاست گذاری و برنامه ریزی در این خصوص و با توجه به اهداف، ماموریت‌ها و اولویت‌ها، شبکه آموزش سیما آمادگی دارد تا در خصوص ادبیات فارسی، شعر و موسیقی اصیل ایرانی هر گونه همکاری لازم با دفتر شعر و موسیقی و سرود و دیگر مجموعه‌ها و نهاد‌ها را به عمل آورد.

همچنین گسترش فرهنگ و ادبیات فارسی، بهره گیری از ظرفیت اقوام و موسیقی فولکلور و محلی، آواز، تصنیف و مناجات خوانی، ارتباط و تعامل با شبکه نوای موسیقی و شعر اداره کل، پایش و تولید برنامه‌های جدید، تخصصی و فاخر در این حوزه‌ها و آموزش صحیح و تخصصی شاعری، نویسندگی و برنامه ریزی برای تولید مشترک برنامه شیر و شکراز دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و گفتگو و در دستور کار طرفین قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • پخش صدای علیرضا قربانی قبل از مسابقه حساس فوتبال !
  • پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • « نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • آواز علیرضا قربانی در استادیوم فوتبال؛ جدی می‌فرمایید؟
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • سنندج؛ خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • داستان تیتراژ سریال دلیران تنگستان
  • داستان تیتراژ سریال«دلیران تنگستان»/ وقتی موسیقی ایرانی محترم است
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت