Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام عصمتی گفت: جهاد حوزه های علمیه متفاوت است و مجاهده حوزه باید چندین برابر عرصه های دیگر در حوزه های علمی، اخلاقی و خدمت به مردم و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت الاسلام محمدرضا عصمتی، رییس حوزه علمیه مرحوم هراتی صبح امروز در آئین آغاز مراسم سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه اظهار داشت: همانطور که از فرمایشات امام و رهبری استفاده می شود، طلاب و اساتید باید با یک دست رساله علمیه و با دست دیگرشان دفاع از ارزشها را عهده دار باشند و امروز به لطف الهی این خصوصیت در روحانیون وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در هر کجا که نظام اسلامی احساس نیاز می کند، بسیج طلاب و دیگر روحانیون در کنار مجاهدت علمی خود که یکی از رسالت های حوزه های علمیه است در دفاع از فرهنگ ناب اسلامی و انقلابی آماده هستند.

امام جمعه تربت حیدریه گفت: کسی که وصیت پیغمبر صلی الله را می خواهد آویزه گوش خود کند باید یک کار جهادی انجام بدهد، بنابراین جهاد حوزه های علمیه با دیگر مجاهده ها متفاوت است و مجاهده حوزه باید چندین برابر عرصه های دیگر در حوزه های علمی، اخلاقی و خدمت به مردم و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه، گفت: طلاب سال تحصیلی خود را با میثاق شهدا آغاز کردند و یقینا ادامه راه آنها در تبعیت کامل از نایب عام امام عصر عجل الله حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی است، چرا که حوزه معاونت امام زمان عچل الله ولایت فقیه است و هر کس دلداده امام عصر علیه السلام است باید از این ولایت عامه و نیابت عامه به معنای واقعی کلمه تبعیت کند.

رییس حوزه علمیه مرحوم هراتی تربت حیدریه بیان داشت: از سال ۸۱ که حوزه علمیه را تحویل گرفتیم سطح درسی پایه چهار داشتیم، یعنی سطح یک هنوز کامل نبود اما اکنون سطح چهار حوزه در مقطع دکترا با نزدیک به ۴۰۰ طلبه برادر در حوزه های علمیه تحصیل و تدریس می کنند.

اکنون در دو حوزه علمیه برادران مرحوم هراتی و فولاد و همچنین حوزه علمیه خواهران ریحانه الرسول(سلام الله علیها) تربت حیدریه بیش از ۵۰۰ طلبه و روحانی از سطح یک تا سطح چهار( دکترا)  تحصیل می کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حوزه های علمیه حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۷۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه اختلاف نظر برخی مسئولان درباره مبارزه با بدحجابی، گفت: دلسوزان حجاب هر سلیقه‌ای دارند در میدان هستند، انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست و مشکل بی حجابی را حل نمی‌کند، مجلس و شورای نگهبان پای کار هستند و مطمئن باشید ما از دین عبور نمی‌کنیم و مسئولان نظام اسلامی هر کجا باشند فدائی دین هستند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: حجاب از ضروریات دین است، ده آیه در قرآن در مورد حجاب آمده است و صد‌ها روایت در این باره وجود دارد، مقام معظم رهبری فرموده اند؛ بی حجابی هم خلاف شرع است و هم خلاف قانون و به فضل خدا نظام اسلامی در مقابل این ناهنجاری خواهد ایستاد، کسی را به زور بهشت نمی‌بریم، اما نظام در برابر ناهنجاری می‌ایستد و عقب نشینی هم ندارد.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • آیت‌الله کعبی: طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است