Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید نیلی در مراسم تجلیل از «راویان مقاومت» گفت: همان‌گونه که رزمندگان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل سلحشورانه جنگیدند، هنرمندان نیز وظیفه ‌دارند با بیان هنرمندانه خود، فداکاری آن‌ها را برای ثبت در تاریخ و انتقال به نسل‌های آتی به یادها بسپارند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در مراسم تجلیل از "راویان مقاومت" که به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگ‌سرای ارسباران و با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی هنری، هنرمندان و مدیران برگزار شد، از هشت چهره تأثیرگذار تئاتر دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این مراسم حمید نیلی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه‌سازان دوران دفاع مقدس، بابیان اینکه تقدیر و تجلیل از نام‌آوران عرصه تئاتر مقاومت یکی از وظایف اصلی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس است گفت: همان‌گونه که رزمندگان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل سلحشورانه جنگیدند، هنرمندان نیز وظیفه‌دارند با بیان هنرمندانه خود، فداکاری آن‌ها را برای ثبت در تاریخ و انتقال به نسل‌های آتی به یادها بسپارند.

در بخش دیگری از این مراسم و با حضور مدیران و صاحبان اثر از کتاب‌ نمایش‌نامه «کاش به‌جای استخوان‌هایت لب‌هایت برمی‌گشت» نوشته شهرام کرمی، کتاب‌ نمایش‌نامه «کجایی ابراهیم» نوشته لیلی عاج و همچنین کتاب پژوهشی «روایت هزار مجنون» نوشته مهدی نصیری رونمایی شد. 

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین میثم امرودی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه‌سازی‌های ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس گفت: آنچه که امروز و از دوران دفاع مقدس برای جامعه به یادگار مانده‌، مبنای نوین و تمدن‌سازی است که توسط آن مجاهدان راه خدا برای ما برجای‌مانده است.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس، جنگ عقیدتی را شاهد بودیم افزود: چه‌بسا در دوران حماسه‌ساز دفاع مقدس با کمترین عُده و عدّه بر لشکریان سپاه بعث پیروز شدیم و این چیزی جز روحیه خودباوری و باور داشتن توانایی‌های خود نبود.

سپس با حضور مسئولان و مدیران با اهدای هدایایی از مجید کاظم‌زاده مژدهی، کامران شهلایی، علیرضا حنیفی، رویا افشار، حمیدرضا آذرنگ، مالک سراج، مرتضی شاه‌کرم و شهرام کرمی تجلیل و قدردانی شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین میثم امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدمحمدیاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، قادر آشنا مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی، حسین مسافرآستانه دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، زندوکیلی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر نصیربیگی رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور، توحید معصومی مشاور عالی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، علی عطایی مدیر مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدمحسن حسن‌زاده مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی، امیرحسین شفیعی مدیر تماشاخانه سرو، ناصر آویژه، منظر لشکری، فارس باقری، عطیه غبیشاوی، آرین رضایی و جمعی از هنرمندان تئاتر کشور حضور داشتند.

ویژه‌برنامه «راویان مقاومت» توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و باهدف تجلیل از چهره‌های مؤثر تئاتر دفاع مقدس برگزار شد.

اخبار تئاتر| فراخوان رویداد نمایشنامه‌نویسی «نخل سرخ» منتشر شد/ تجلیل از «راویان مقاومت»

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تئاتر تئاتر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس مرکز هنرهای نمایشی دوران دفاع مقدس راویان مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۷۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بازدید سراسرنمای مقاومت سپهبد شهید سلیمانی به علت تعمیرات زیرساختی و فنی از روز شنبه ۸ اردیبهشت تا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تعطیل است.

بر اساس این گزارش کلیه بازدیدهای گروهی رزرو شده لغو و می‌بایست با هماهنگی با معاونت موزه داری به روز دیگری موکول شود.

این مجموعه ملی در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ و در روزهای جمعه و ایام تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۷ پذیرای علاقمندان خواهد بود.

کد خبر 6087368 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • «اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • ماجرای سازه جدید در عمارت تاریخی که شهرداری قالیباف به انجمن مداحان واگذار کرده بود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه