Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،طی روزهای گذشته بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۰  توسط رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد.

سازمان برنامه و بودجه نیز به منظور تنظیم لایحه بودجه، بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۰ را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

براساس ضوابط مالی ناظر در تهیه و تنظیم بودجه۱۴۰۰، افزایش ضریب ریالی حقوق به طور متوسط ۲۵ درصد تعیین شده است که دستگاه‌ها باید در چارچوب همین ضریب مشخص شده بودجه خود در سال آینده را در بخش جاری پیش‌بینی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رقم قطعی افزایش حقوق کارکنان در نهایت به تصویب هیات وزیران رسیده و در لایحه بودجه گنجانده خواهد شد.

افزایش حقوق و دستمزد مشمولین قانون کار نیز ۲۵ درصد تعیین شده و رقم قطعی افزایش به تصویب شورای عالی کار خواهد رسید. بر این اساس، سقف اعتبار مربوط به سرانه اضافه کار کارکنان در بودجه سال ۱۴۰۰ حداکثر معادل اعتبار سرانه اضافه کار در سال ۱۳۹۹ پیش‌بینی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی در بودجه سال آینده

میزان افزایش حقوق کارکنان در سال جاری به طور متوسط ۱۵ درصد بود که طی مصوبه مجلس حداقل پرداختی به کارکنان ۲.۸ میلیون تومان تعیین شد.همچنین طبق ضوابط مالی ناظر بر تهیه و تنظیم بودجه سال ۱۴۰۰، مبلغ پاداش پایان سال کارکنان (عیدی) یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بودجه سازمان برنامه و بودجه بودجه سال ۱۴۰۰ افزایش حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۸۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق کارگران و بازنشستگان با تورم همخوانی ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«علیرضا منادی سفیدان» از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات مجلس پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

پیش‌بینی می‌کنم تقسیم بندی به این صورت باشد که ۲۰ درصد نمایندگان اقلیت اصلاح طلبی، ۳۰ درصد مستقل و ۵۰ درصد اصول‌گرا باشند.

مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

باید چرخه آموزش و پرورش اصلاح و مسائل و مشکلات معلمان برطرف شود، حقوق کارگران و بازنشستگان با تورم همخوانی ندارد، بنابراین در دستمزد کارگران و بازنشستگان باید اصلاحاتی انجام شود.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

اکنون رئیس کمیسیون آموزش مجلس هستم و قصد دارم در این کمیسیون بمانم چراکه اهمیت فراوانی دارد.

مهمترین چالش استان را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

یکی از چالش‌های استان ما تنش آبی است که با کمبود آب روبرو بوده و نیازمند برنامه میان مدت و بلند مدت است،

استقرار مس آذربایجان نیز ضروری است با اینکه رئیس جمهور دستور داده اما همچنان عملیاتی نشده است.

حاشیه نشینی تبریز سومین چالش ماست، میزان فقرا افزایش و تعداد ثروتمندان کاهش می‌یابد، برخی مدارس فرسوده شده و نیازمند بازسازی هستند، زیرساخت راه و جاده مشکلات متعددی دارد، آزادراه تبریز-زنجان شاهراه ترانزیتی است و وضعیت مناسب ندارد.

کد خبر 6080896

دیگر خبرها

  • این گروه از کارکنان دولت فوق‌العاده خاص دریافت می‌کنند/ اعلام جزییات
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه
  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • عدم تصویب جداول بودجه مانعی برای بحث پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در اهواز وجود دارد
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در شهرداری اهواز وجود دارد
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها منجر به کاهش حقوق می شود؟+ جزئیات
  • حقوق کارگران و بازنشستگان با تورم همخوانی ندارد
  • ۹۵ درصد بودجه پیشنهادی دولت تایید شد