Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@01:31:15 GMT

تامین زیبایی مو با مصرف این ویتامین

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۸۵۱۴

تامین زیبایی مو با مصرف این ویتامین

به گزارش افکارنیوز،

 در حالی که شاید بسیاری از افراد از خواص بیوتین یا همان «ویتامین B۷» بی خبر باشند، اما باید گفت این ویتامین فواید زیادی برای مو‌های شما خواهد داشت.«ینس داگنه» از آرایشگران آلمانی در این خصوص می‌گوید: ویتامین بی ۷ به منزله اکسیری برای  زیبایی مو  به شمار می‌رود.

او در ادامه می‌افزاید: این ویتامین برای افزایش رشد مو و تقویت آن موثر عمل کرده و سبب می‌شود تا از شکستگی و ریزش مو جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این‌ها علاوه بر آن است که این ویتامین سبب می‌شود تا مو ظاهری براق داشته باشد.

این آرایشگر آلمانی همچنین گفت: این ویتامین را که به آن «بیوتین» نیز می‌گویند، می‌توان از طریق خوردن غذا‌های سرشار از مواد مغذی مانند موز، توت فرنگی، اسفناج و جو دوسر به دست آورد.

او همچنین گفت: برای کسب این ویتامین، می‌توان از مکمل‌های غذایی نیز استفاده کرد؛ اما این مسأله باید تحت نظارت پزشک صورت پذیرد.

گفتنی است؛ بیوتین یا ویتامین بی ۷ یک ترکیب محلول در آب بوده و یکی از ویتامین‌های B کمپلکس محسوب می‌شود. بیوتین برای سنتز اسید‌های چرب، گلوکز و برخی اسید‌های آمینه مانند والین و ایزولوسین مهم است.

افراد باید از رژیم غذایی خود به میزان کافی بیوتین دریافت کنند؛ حال چه این کار را به صورت طبیعی و از طریق افزایش مصرف مواد غذایی حاوی این ویتامین انجام دهند  یا از مکمل‌ها استفاده کنند، نیازمند حفظ میزان کافی بیوتین هستند. در حقیقت، اگر بدن انسان بیوتین کافی دریافت نکند، در نهایت ممکن است حتی مژه‌ها و ابرو‌های خود را نیز از دست بدهد.

بیوتین می‌تواند به صورت یک مکمل تک  یا با دیگر ویتامین‌های خانواده B به عنوان مکمل B کمپلکس یا با ویتامین‌های دیگر به عنوان مکمل مولتی ویتامین فرموله شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: زیبایی مو ویتامین ویتامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۸۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

برای حفظ و تقویت سلامت خود تا ۳۰ سالگی و بعد از آن، این دو عادت ناسالم را ترک کنید:

۱) دریافت ناکافی ویتامین D و کلسیم

مصرف ناکافی کلسیم و ویتامین D می‌تواند تراکم استخوان را کاهش و خطر پوکی استخوان و شکستگی را افزایش دهد. به همین دلیل، مصرف غذا‌های غنی از کلسیم (مانند محصولات لبنی و سبزیجات) و هم‌چنین دریافت نور کافی خورشید یا مصرف مکمل‌های ویتامین D بسیار مهم است. استخوان‌ها در دهه چهارم زندگی (۳۰ سالگی) به مرور تراکم خود را از دست می‌دهند. برای کند کردن این فرآیند و حفظ استحکام استخوان‌ها می‌بایست از مواد مغذی، مانند کلسیم و ویتامین D، استفاده کنید که سلامت استخوان را تقویت می‌کنند.

۲) مصرف بیش از حد قند و شکر

مصرف کربوهیدرات‌هایی با شاخص گلیسمی بالا در ۳۰ سالگی باعث می‌شود که سطح قند خون شما دائماً افزایش یابد؛ که همین مسئله می‌تواند با ذخیره چربی اضافی همراه باشد. در مقابل، مصرف کربوهیدرات‌هایی با شاخص گلیسمی پایین و هم‌چنین انتخاب کربوهیدرات‌هایی که حاوی نوع خاصی از پری‌بیوتیک، به نام نشاسته مقاوم، هستند، می‌تواند به تنظیم بهتر سطح قند خون کمک کرده و سلول‌ها را وادار کند تا به انسولین واکنش بیشتری نشان دهند. همه این‌ها در کنار هم، حتی با افزایش سن، می‌توانند علاوه بر حفظ سلامت بدن، از اثرات متابولیکی منفی جلوگیری کنند.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو که تبلیغاتش در اینستاگرام زیاد است
  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ