Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-فردا وکلای ملت طبق ماده ۲۰۴ و تبصره‌های آئین نامه داخلی مجلس کارنامه کاری، تحصیلی و برنامه‌های علیرضا رزم حسینی را بررسی می‌کنند. خبرگزاری میزان -  فردا سه شنبه ۸ مهرماه و همزمان با برگزاری سی و یکمین جلسه علنی مجلس یازدهم، بناست صلاحیت گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت از سوی وکلای ملت بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بالاخره با معرفی علیرضا رزم حسینی انتظار می‌رود پس از ماه‌ها کش و قوس، تکلیف وزارتخانه عریض و طویل صنعت، معدن و تجارت مشخص شود.
چهارشنبه هفته گذشته نامه معرفی علیرضا رزم حسینی به عنوان گزینه دولت جهت تصدی وزارت صمت در جلسه علنی مجلس قرائت شد و در طول یک هفته اخیر گزینه پیشنهادی تصدی وزارت صمت، با حضور در کمیسیون های مختلف اقتصادی و فراکسیون های مختلف و مجمع نمایندگان استان تهران به تشریح برنامه‌های خود پرداخته است.    جزئیات جلسه  بررسی تائید صلاحیت  
اما بنا بر اعلام هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی، فردا وکلای ملت طبق ماده ۲۰۴ و تبصره‌های آئین نامه داخلی مجلس کارنامه کاری، تحصیلی و برنامه‌های علیرضا رزم حسینی را بررسی می‌کنند. در آغاز این جلسه، گزارش کمیسیون صنعت، معدن و تجارت در خصوص برنامه‌های وزیر پیشنهادی قرائت می‌شود. سپس در صورت حضور رییس جمهور در این جلسه، وی فرصت دارد به مدت یک ساعت از برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع کند. پس از آن دو نماینده موافق و دو نماینده مخالف به قید قرعه و با رعایت یک موافق و یک مخالف هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه نطق می‌کنند.   بیشتر بخوانید: رزم حسینی به هیچ وجه دارای تابعیت مضاعف نیست  
طبق آیین نامه مجلس، نماینده موافق یا مخالف می‌تواند تمام یا بخشی از وقت خود را به نماینده دیگری برای بیان موافقت یا مخالفت خود اختصاص دهد. پس از آن وزیر پیشنهادی می‌تواند به مدت نیم ساعت، برنامه‌های خود را توضیح داده و از صلاحیت خود دفاع کند، رییس جمهور نیز می‌تواند از زمان منظور شده برای وزیر پیشنهادی استفاده و صحبت‌های پایانی خود را بیان کند.

پس از بحث و بررسی و استماع نظرات موافق، مخالف و دفاع وزیر پیشنهادی و رییس جمهور از برنامه‌ها و صلاحیت که بالغ بر دو ساعت و نیم می‌شود، مجلس در مورد برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی وارد رای گیری می‌شود، در زمان رای گیری دولتمردان باید از صحن علنی خارج شوند.   نحوه رای گیری
رای گیری برای رای اعتماد به وزیر پیشنهادی طبق ماده ۱۱۸ آیین نامه داخلی به صورت مخفی با ورقه (غیرالکترونیکی) انجام می‌شود و اگر رزم حسینی بتواند رای موافق نصف به علاوه یک، نمایندگان حاضر در جلسه را جلب کند، برای مدت باقی مانده از عمر دولت، تصدی وزارت عرض و طویل صنعت، معدن و تجارت را که این روز‌ها با گرانی خودرو و کالا‌های اساسی با مشکلات زیادی روبروست را به دست می‌گیرد.   دومین گزینه پیشنهادی تصدی وزارت صمت پیش از این در مرداد ماه، نمایندگان مجلس بررسی صلاحیت حسین مدرس خیابانی برای تصدی وزارت صمت را بررسی کردند که پس از بررسی کارنامه و برنامه‌هایش، به او رای اعتماد ندادند، مدرس خیابانی بیش از سه ماه بعد از برکناری یکباره! رضا رحمانی سرپرستی موقت وزارت صمت را به عهده گرفته بود؛ براساس برخی گمانه زنی‌ها، عدم موفقیت رحمانی در جلب موافقت نمایندگان با تاسیس وزارت بازرگانی دلیل اصلی برکناری او از سکانداری وزارت صمت عنوان می‌شد.    سوابق رزم حسینی لذا علیرضا رزم‌حسینی دومین گزینه ای است که نمایندگان مجلس یازدهم صلاحیت وی برای تصدی وزارت صمت را بررسی می‌کنند. بیشتر بخوانید:  حضور چراغ خاموش وزیر پیشنهادی صمت در مجلس/ وزیری که نیامده اعتراض‌ها را بر انگیخت

 حجت‌الله فیروزی پیشتر در گفت‌وگو با میزان گفته بود یکی از مطالبات جدی مجلس از وزیر پیشنهادی، مدیریت تنظیم بازار است چراکه ستاد تنظیم بازار و اصناف در حوزه اختیارات این وزارتخانه قرار دارد.

در حوزه خودرو و فولاد شاهد افزایش قیمت هیجانی هستیم سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در حوزه خودرو و فولاد شاهد افزایش قیمت هیجانی هستیم ادامه داد: بر این اساس یکی از اولویت‌های ما بررسی برنامه وزیر پیشنهادی در این رابطه است.

فیروزی همچنین خاطر نشان ساخت: در بحث صادرات نیز از آنجایی که بازرگانی داخلی و خارجی دست آقایان است و در شرایط فعلی ما نیاز به صادرات و ارزآوری داریم حتما این موضوع نیز مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.  

با همه این تفاسیر با توجه به شرایط کنونی کشور و حضور در جنگ اقتصادی یکجانبه‌ای که رژیم مستکبر و جنایتکار آمریکا به کشور تحمیل کرده است و هر روز نیز بر فشار به اصطلاح حداکثری خود  علیه ملت ایران می افزاید، امید است برای رفع مشکلات مردم تدبیری اندیشیده شود.

انتهای پیام/  برچسب ها: علیرضا رزم حسینی وزارت صمت مجلس شورای اسلامی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: علیرضا رزم حسینی وزارت صمت مجلس شورای اسلامی علیرضا رزم حسینی تصدی وزارت صمت وزیر پیشنهادی معدن و تجارت برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۸۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه خبری اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است

پایگاه خبری اکسیوس اعلام کرد با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از سوی رژیم صهیونیستی، اعضای کنگره و حتی مقامات ارشد دولت بایدن تحت فشار شدیدی برای تجدیدنظر درخصوص تحریم‌های احتمالی علیه رژیم صهیونیستی قرار دارد.

به گزارش منابع مطلع آمریکا قصد داشته تا از ارائه کمک نظامی و آموزش به گردان «Netzah Yehuda» خودداری کند که خود اقدامی بی‌سابقه در روابط واشنگتن و تل‌آویو محسوب می‌شد.

یک قانون امضا شده در سال ۱۹۹۷ در آمریکا، این کشور را از ارائه کمک‌های خارجی و ارائه آمورش‌ها از سوی وزارت دفاع به نیروهای پلیس، نظامی و امنیتی که متهم به نقض حقوق بشر هستند، ممنوع می‌کند.

هفته گذشته پایگاه خبری اکسیوس گزارش داده بود که بلینکن به دنبال اعمال تحریم‌هایی علیه گردان «Netzah Yehuda» ارتش رژیم صهیونیستی است.

انتشار این خب باعث شد تا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون این رژیم به طور علنی از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بخواهند تا از انجام چنین اقدامی پرهیز کند.

یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، عضو کابینه جنگی این رژیم در این رابطه با بلینکن به گفت‌وگو پرداختند و اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی نیز با کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا به گفت‌وگو پرداخت.

به گفته مقامات رژیم صهیونیستی، تل‌آویو در پیغام‌های خود به ـآمریکا از این کشور خواسته تا در تحریم این گردان ارتش رژیم صهیونیستی تجدیدنظر کند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پایگاه خبری اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • اکسیوس : آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • مأمور دولتی در بهارستان قلابی از آب درآمد
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • واکنش مسعود ده‌نمکی به پیشنهاد وزیر شدن! |‌ ویدئو
  • درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود