Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: به‌منظور تأمین اعتبار مورد نیاز برای ادامه کار مرمت و بازسازی کاروانسرای ینگی امام با فرمانداری ساوجبلاغ تفاهمی منعقد شد که با اجرایی شدن آن، بودجه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از محل ارزش افزوده تخصیص پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز با اشاره به اینکه همچنین سازمان جهانی یونسکو مبلغ چهار میلیارد ریال برای بازسازی این بنای ارزشمند در نظر گرفته است، اظهار کرد: در صدد تأمین اعتبارات لازم برای ادامه پروژه با همکاری استانداری البرز هستیم.

این مقام مسؤول یادآور شد: در صورت عملی شدن این حمایت مالی شاهد یک حرکت ماندگار و ارزشمند در حوزه مرمت و بازسازی بناهای تاریخی و حوزه گردشگری خواهیم بود.

محمدی افزود: از جمله ویژگی‌های شاخص این کاروانسرا که آن را از سایر بناهای تاریخی به‌جا مانده از دوره صفویه جدا می‌کند، ماندگاری و دوام اسکلت و وسعت بالای بنای آن است. همچنین این اثر از قدیمی‌ترین کاروانسراهایی است که در مسیر جاده ابریشم قرار گرفته و یکی از پروژه های مشترک ایران با سازمان جهانی یونسکو است.

وی ادامه داد: پس از اتمام کار مرمت و بازسازی این بنا و با مطالعات و بررسی‌های انجام شده در صدد جذب مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای تغییر کاربری کاروانسرای ینگی امام و به‌دنبال آن جذب گردشگر در منطقه هستیم. چرا که شهرستان ساوجبلاغ با غنای تاریخی و فرهنگی دارای پتانسیل لازم برای رشد و توسعه زیر ساخت‌های گردشگری و همچنین رونق اقتصادی است.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: ارزش افزوده گردشگری میراث فرهنگی استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۸۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان مهرزاد در جلسه بررسی برنامه‌ها و توسعه زیرساخت‌های گردشگری هورامان با اشاره به لزوم اجرای ضوابط اعلام شده از سوی سازمان یونسکو اظهار داشت: باید در این راستا کمترین تغییرات را در منطقه هورامان به لحاظ بافت فرهنگی تاریخی، آداب و رسوم، معماری و طبیعت بکر و دست نخورده این منطقه داشته باشیم
وی با بیان اینکه مراسم پیرشالیار و مراسم کومسای سال گذشته ثبت جهانی شد از برگزاری مراسم فرهنگی تاریخی کومسای در اواسط اردیبهشت ماه در منطقه اورامان خبر داد
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین از برگزاری جشنواره سماق در روستای ژان از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد خبر داد و گفت: این مراسم امسال در این روستای تاریخی و جهانی با حضور گردشگران داخلی و میهمانان خارجی برگزار می‌شود

دیگر خبرها

  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • ۱۵۰۰ تخت تا پایان دولت سیزدهم به تخت‌های استان افزوده می‌شود
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • کلینیک تخصصی خیر ساز بیمارستان امام حسین (ع) محمدشهر افتتاح شد
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • جومونگ در جزیره، آشوراده چوسان شد/ دستور رییس‌جمهور وتو می‌شود؟