Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظریف گفت: نباید به خاطر منافع سیاسی و جناحی از حق مردم غافل شویم. بسیار باید تلاش کنیم تا هزینه ای که خانواده شهدا کردند، پرداخت کنیم. من در برابر شما خانواده شهدا سر تعظیم فرو می‌آورم.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه در مراسم بزرگداشت شهدای وزارت خارجه گفت: مردم صرف نظر دین و مدهب عشق حسین در آنها ریشه دوانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهدا تاج سر و افتخار کشور هستند ما شرمنده مردم هستیم.

وزیر امور خارجه تأکید کرد:رشادت های شهدا به کشور اقتدار بخشیده است و در شرایط ناگوار بین‌المللی و منطقه‌ای و نابسامانی‌ها اجازه نداده تا کسی به این مردم توهین و فخر بفروشد، یا قدرتی یاوه‌گویی کند.


او خطاب به دشمنان ایران گفت: دشمن گمان می کرد تهران و اهواز و شهرهای دیگر را تصرف می‌کنند و از اهواز با دنیا سخن می‌گویند اما صدام به زباله‌دان تاریخ پیوست. تصور می‌کردید که ظرف 10 روز جور دیگری ایران با شما سخن می‌گوید اما فرهنگ و ایثار و شهادت مانع از این اهداف شد.


او خطاب به خانواده شهدا گفت: نیروهای مسلح هم از مردم هستند و عاشق حسین هستند. آن چیزی که باعث شده از فشارها عبور کنیم حضور مردم و فرهنگ و ایثار و شهادت است. شما عزت و افتخار ایران هستید شما ایران را سرپا نگه داشتید. اگر این فرهنگ و نگرش شما نبود حتما 8 سال مقاومت اتفاق نمی‌افتاد.


وزیر امور خارجه بار دیگر خطاب به دشمنان ایران تأکید کرد: کشوری سراغ دارید که در طول 8 سال دفاع مقدس سلاح نداده باشد؟ 75 میلیارد دلار پول به صدام داده شد تا مردم ایران را شهید کند و ایران را به زانو دربیاورد. هواپیمای آواج به عراق دادید. اطلاعات جنگی جبهه‌های ما را به عراق دادید. می‌دانستید عراق سلاح شیمیایی داد. هواپیمای میراژ به عراق دادید و امروز می‌خواهید از مردم لبنان حمایت کنید. جنایت‌های شما را این مردم فراموش نمی‌کنند. تانک‌های چیفتن هر روز از لابلای زرورق در‌میآمد و شهدای ما با تانک‌هایی که شما به صدام دادید می‌جنگیدند. شما جنایت‌کار علیه بشریت هستید.


محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در مراسم بزرگداشت شهدای وزارت خارجه گفت: مردم صرف نظر از دین و مذهب عشق حسین در آنها ریشه دوانده است و این اعتقاد بوده که کشور را سرپا نگه داشته است شهدا تاج سر کشورند. خانواده شهدا عزت وافتخار کشورند ما شرمنده مردمیم در برابر این همه اقتداربخشی به ایران آنچه که حق مردم بودهرا انجام ندادیم به مردم بدهکاریم. حق مردم ما این نیست. نباید به خاطر منافع سیاسی و جناحی از حق مردم غافل شویم. بسیار باید تلاش کنیم تا هزینه ای که خانواده شهدا کردند، پرداخت کنیم. من در برابر شما خانواده شهدا سر تعظیم فرو می‌آورم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ظریف وزیر امور خارجه خانواده شهدا حق مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۹۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۲۰ ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گیلان ؛ مسول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته عقیدتی درجمع اصحاب رسانه برگزار شد، افزود: مهمترین برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی تجلیل از مقام زنان و مادران شهدا و بانوانی است که در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی فعالیت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین احسان الله محمدی ، تجلیل از معلمان و کارگران در این هفته که همزمان با روزمعلم و کارگر است، غبار روبی گلزار شهدا و اجرای برنامه‌های ورزشی را از دیگر برنامه‌های هفته عقیدتی و سیاسی عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • اجرای بیش از ۲۰ ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • دیدار با خانواده شهدا و جانبازان منطقه ۹ در هفته بزرگداشت اصفهان
  • دلار با کاهش تنش‌های سیاسی برمی‌گردد/ عده‌ای برخلاف منافع ملی بازار ارز را بهم می‌زنند
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • باید بتوانیم هنرمندانه آرمان شهدا را در جامعه ترویج دهیم