Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهشید سلیمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت روز جهانی ناشنوایان با اشاره به اینکه طرح غربالگری شنوایی نوزادان در بیمارستان‌های هاجرشهرکرد، تامین اجتماعی،  بیمارستان بروجن، ناغان و لردگان که دارای زایشگاه هستند، اجرا می‌شود، افزود: سالانه سه تا چهار نوزاد از هر یک‌هزار نوزاد متولد شده در استان دارای مشکلات شنوایی هستند که کارهای مداخله‌ای و تشخیص مشکلات شنوایی این نوزادان قبل از ۶ ماهگی باید برای آنها آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی،سال گذشته ۱۷ هزار و ۵۰۰ نوزاد تازه متولدشده غربالگری شنوایی شدند، که از این تعداد ۲۵ نوزاد ناشنوای مطلق بودند که برای انجام مراحل درمان و عمل جراحی و یا کاشت حلزون به پزشکان متخصص ارجاع داده شدند.

وی با تاکید بر اینکه سن شناسایی و مداخله در درمان این نوزادان تا قبل از ۹ ماهگی است، گفت: باید کارهای مداخله‌ای و درمانی تا قبل از ۶ ماهگی برای نوزادان مبتلا به کم‌شنوایی و ناشنوایی انجام شود.

سلیمانی اظهار داشت: سال‌گذشته ۲۵ نوزاد مبتلا به ناشنوایی مطلق در استان شناسایی شد، که کارهای مداخله درمان طبی و توانبخشی برای این نوزادان در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر کودکانی که متولد می‌شوند، دارای شنوایی طبیعی هستند ، گفت: مشکلاتی مانند افت شنوایی از شایع‌ترین نقص مادرزادیی است که دارای حالت‌های مختلف کم‌شنوایی خفیف، متوسط، شدید و عمیق است.

معاون پیشگیری و فرهنگی بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح غربالگری شنوایی نوزادان با هدف شناسایی مشکلات شنوایی نوزادان در بدو تولد در  بیمارستان‌هایی که دارای زایشگاه هستند اجرا می‌شود تا با شناسایی نوزادان دارای مشکل شنوایی، با انجام اقدامات درمانی از بروز مشکل در تکلم و تکامل زبان و گفتار جلوگیری شود.

وی افزود: غربالگری شنوایی نوزادان برای کشف ناشنوایی مادرزادی،کم شنوای نوزادان در بدو تولد و تشخیص، مداخله زودهنگام کم‌شنوایی انجام می‌شود که در صورت شناسایی نوزاد مبتلا به ناشنوایی یا کم شنوایی مادرزادی نوزاد به سطح بالاتر از جمله پزشک متخصص ارجاع داده می‌شود با تجویز سمعک یا کاشت حلزون از ناشنوایی نوزادان جلوگیری شود.

وی به انجام طرح غربالگری شنوایی کودکان سه تا پنج‌ سال نیز در مهدهای کودک استان اشاره کرد و گفت: این طرح امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و نیمه فعال بودن مهدهای کودک تاکنون اجرایی نشده است.

سلیمانی اظهار داشت: در این طرح نیز کودکانی که دارای اختلال شنوایی و یا عفونت گوش نیز هستند، شناسایی می‌شوند.

هشتم مهرماه به  عنوان روز ناشنوایان نامگذاری شده است.

در استان چهارمحال و بختیاری ۳۲ هزار معلول شناسایی شده که هشت درصد این جمعیت ناشنوایان هستند.

برچسب‌ها درمان ناشنوایی چهارمحال وبختیاری معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: درمان ناشنوایی چهارمحال وبختیاری معلولان درمان ناشنوایی چهارمحال وبختیاری معلولان اخبار کنکور غربالگری شنوایی شنوایی نوزادان شنوایی نوزاد کم شنوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۹۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغزندگی محور‌های مواصلاتی در چهارمحال و بختیاری

سرهنگ نوربخش رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری از لغزندگی محور‌های شهرکرد، فارسان و کوهرنگ خبر داد.

بیشتر بخوانید

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: رانندگان با توجه ویژه به گردش ها، رعایت فاصله طولی، سرعت مجاز و توجه به جلو ازهرگونه حادثه احتمالی جلوگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • لغزندگی محور‌های مواصلاتی در چهارمحال و بختیاری
  • تصادف منجر به فوت درچهارمحال و بختیاری
  • وقوع حادثه رانندگی در قطب صنعتی شهرکرد با یک جان باخته و سه مصدوم
  • وقوع ۱۹ حادثه در چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری
  • خسارت بارندگی به عشایر ۳۰ میلیارد ریال برآورد شد
  • خسارت ۳۰ میلیاردی بارندگی به عشایر در چهارمحال و بختیاری
  • میدان عرضه دام زنده احداث می‌شود
  • تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری