Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-07@07:01:38 GMT

شرط «نمایش اول» در جشنواره سینماحقیقت حذف شد

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۹۸۳۷

شرط «نمایش اول» در جشنواره سینماحقیقت حذف شد

دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت از حذف شرط نمایش اول فیلم‌های مستند ایرانی یا «پریمیر ایران» خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، طبق آیین‌نامه دوره چهاردهم سینماحقیقت و اعلام قبلی، مقرر شده بود که شرط نمایش اول یا همان Iranian Premier فیلم‌های بخش «مسابقه ملی» و «جایزه شهید آوینی» در این دوره اعمال شود، اما به دلیل شرایط ویژه ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، اعتراض برخی مستندسازان نسبت به عدم اطلاع از این قانون و فرصت‌های محدود نمایش برای فیلمسازان در این مقطع زمانی، «محمد حمیدی‌مقدم» دبیر جشنواره سینماحقیقت این شرط را حذف و به سال آینده موکول کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بند 2 مقررات و مشخصات مربوط به اثر در فراخوان چهاردهمین دوره‌ی جشنواره سینماحقیقت آمده بود که آثار بخش مسابقه ملی و جایزه شهید آوینی پیش از این نباید در تلویزیون، اکران عمومی، شبکه نمایش خانگی و یا جشنواره داخلی دیگری به نمایش درآمده باشند.

آخرین فرصت ثبت‌نام در جشنواره سینماحقیقت، روز 12 مهرماه 99 اعلام شده است و متقاضیان می‌بایست فرم شرکت در این رویداد بزرگ سینمای مستند ایران را روی پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره به نشانی www.irandocfest.ir و یا وب‌سایت مرکز گسترش www.defc.ir بصورت آنلاین تکمیل نموده و نسخه نهایی فیلم خود را از طریق ارائه‌ی لینک یا به شکل فیزیکی، تا پایان روز 15 مهر به دبیرخانه سینماحقیقت ارائه نمایند.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، در آذرمـاه 1399 و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید 19 بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام / 4143/

منبع: آنا

کلیدواژه: سینما سینمای ایران جشنواره سینماحقیقت جشنواره سینمایی محمد حمیدی مقدم جشنواره سینماحقیقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۹۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ نمایش «خسوف عشق» به نویسندگی سید محمد علی موسوی و کارگردانی ام البنین حیدری از کاشان به پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد را یافت.
پس از بازبینی آثار تولید شده از استان‌های مختلف کشور، ۱۳ گروه نمایشی موفق به حضور در این دوره از جشنواره شدند.
پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.
نمایش «خسوف عشق» پیش از این در «نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان» در سال ۱۴۰۲ در بخش‌های «چهره پردازی»، «موسیقی»، «طراحی لباس»، «طراحی صحنه»، «نمایشنامه نویسی»، «بازیگر نقش اول زن»، «بازیگر نقش مکمل زن»، «بهترین کارگردانی» و «جایزه ویژه هیأت داوران» موفق به کسب عنوان‌های برتر شده است.

دیگر خبرها

  • «قلیچ» به مستندات یکشنبه خانه هنرمندان ایران رسید
  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان
  • نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • اهدای جایزه احمد اقتداری به پژوهش‌های برگزیده خلیج فارس