Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از قشم،  علیرضا امری کاظمی در این خصوص عنوان داشت: پاکسازی گرافیتی های ورودی غار نمکدان، جمع آوری و پاکسازی زباله های داخل غار، جمع‌آوری تابلو، بنر و یادبودهایی که در انتهای غار نمکدان توسط گروه های مختلف به جا گذاشته شده، از عمده اقدامات گروه چهار نفره هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم در روز ملی غار پاک، مصادف با دوم مهر ماه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بیش از ۱۰ یادبود در این غارنوردی از غارنمکدان خارج شد، نصب ۴۲ علامت راهنما به همراه تابلوی مشخصات و شناسنامه طولانی ترین غار نمکی جهان (غار ۳N) در انتهای غار اقدام دیگر این گروه بود.
به گفته امری کاظمی، این تیم چهار نفره از طریق منهولی با عمق ۴۰ متر، به غار فرود کردند و پس از پیمایش تا انتهای غار و انجام پاکسازی های لازم، در برگشت به دو تیم دونفره تقسیم شده و دونفر با صعود از منهول و دو نفر با خروج از دهانه ورودی غار، عملیات پاکسازی و نصب را به پایان رساندند.
وی با اشاره به حمایت های حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از فعالیت های اینچنینی، گفت: همراهی مرتضی شیخ زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری برای فراهم نمودن امکان برگزاری این دوره قابل تقدیر است و امیدواریم این حمایت ها برای برگزاری سایر فعالیت های اکتشافی در غار نمکدان قشم که ممکن است منجر به ثبت رکورد جدیدی برای کشور شود، تداوم یابد.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم همچنین ضمن تقدیر از تلاش های هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم برای پیگیری توقف ساخت و ساز مزارع پرورش میگو در حریم و عرصه ژئوسایت گنبد نمکی ادامه داد: از تلاش های این هیأت و تیم مذکور، به شکل شایسته ای تجلیل خواهد شد.
تیم غارنوردی به سرپرستی علیرضا موسایی، مسوول کمیته غارنوردی و غارشناسی، مهدی معماری، مسوول فنی، قاسم صادقی پور و امین شاهین زاده به عنوان اعضای تیم در این فعالیت شرکت داشتند.
گفتنی است، غار نمکی جزیره قشم واقع در گنبد نمکی آن که به عنوان یک اثر ملی و طبیعی به ثبت رسیده و تحت حمایت شبکه ژئوپارک های جهانی یونسکو می باشد، با طولی بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ متر، طولانی ترین غار نمکی جهان به شمار آمده و با داشتن استلاکتیت های بلورین، ستون ها، جرزها و حوضچه های فراوان به همراه سقف و دیواره هایی رنگین؛ محیطی جذاب برای بازدید غارنوردان مبتدی و حرفه ای فراهم کرده که معرفی بجا و توسعه آن، می تواند به توسعه گردشگری ورزشی به شیوه تخصصی در این منطقه آزاد، کمک فراوانی کند.

46

کد خبر 1437366

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مناطق آزاد منطقه آزاد قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۰۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ریه با سیگار کشیدن!

یک متخصص طب سنتی درباره انواع سیگار صحبت کرد و گفت: در صورتی که فردی اعتیاد به سیگار داشته باشد اما قصد ترک آن را دارد، می‌تواند از یک سیگار مخصوص استفاده کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • پاکسازی ریه با سیگار کشیدن!
  • جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • بازگشت بسکتبال ۳ به ۳ دانشگاه آزاد به لیگ برتر
  • تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در مسیر بازگشت به لیگ برتر
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • افزایش ۲۵۰ درصدی جذب ورزشکار در هیأت بولینگ و بیلیارد لرستان
  • افزایش ۲۵۰ درصدی جذب ورزشکار در هیأت بولینگ و بیلیارد لرستان+مصاحبه
  • مسابقات آزاد تپانچه؛ ارشدنیا بر سکوی نخست نوجوانان ایستاد
  • مسابقات آزاد اهداف پروازی؛ عزیزیان قهرمان تراپ شد
  • برقراری تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده