Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول هیئت پیروان عترت مهدیه استان اردبیل با بیان اینکه با الگوگیری از دوران دفاع مقدس می‌توانیم دشمن را شکست دهیم از دانشجویان خواست تا کتاب «دا» را مطالعه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اردبیل، مریم مؤذن در نشست هم‌اندیشی دفاع مقدس و زنان که با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شد، گفت:  در ظاهر می‌بینیم که جنگ تمام شده؛ اما جنگ و دفاع مقدس هنوز در خانواده شهدا و جانبازان ادامه دارد و در منازل آنان خاطرات دفاع مقدس جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: خانواده شهدا ارزشمندترین داشته خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند و جانبازان از جان خویش گذشتند تا ما آسوده زندگی کنیم و آنان  هنوز دلسوز مملکت هستند.

مسئول هیئت پیروان عترت مهدیه استان اردبیل عنوان کرد: اگر جوانان به دفاع مقدس و شهدا و جانبازان نگرش خوبی ندارند به کم‌کاری ما برمی‌گردد. برخی رفتارها موجب شده خانواده شهدا از بیان اینکه خانواده شهید هستند، خجالت بکشند. دل شکستن هنر نیست و اینکه ما با اعمال نسنجیده خود دل آنها را بشکنیم، انصاف نیست و آه آنان دامنگیر است.

نقش زنان در هشت سال جنگ تحمیلی بسیار مهم بود

مؤذن ادامه داد: نقش زنان در هشت سال جنگ تحمیلی بسیار مهم بود و حضور بانوان باایمان موجب شده بود تا مردان در خط مقدم از پشت جبهه و خانواده خود خیال راحت داشته باشند.

وی تأکید کرد: زنان علاوه بر حضور در پشت جبهه در شهرهایی مانند سوسنگرد و مهران اسلحه به دست و رودررو با دشمن می‌جنگیدند. با ایجاد پایگاه‌های خانگی و به روش‌های مختلف از جنگ و جنگ زده‌ها پشتیبانی می‌کردند و چه بسیار زنانی که در این راه شهید و جانباز شدند.

مسئول هیئت پیروان عترت مهدیه استان اردبیل افزود: ای کاش کتاب‌های چاپ شده درباره دفاع مقدس مثل «دا» توسط جوانان و دانشجویان بیش از پیش مطالعه شود تا تلاش دشمنان در ایجاد نگرش منفی در مورد دفاع مقدس و شهدا ناکام بماند.

خواهر شهید هوشنگ مؤذن با انتقاد از خودباوری نداشتن برخی در جامعه گفت: چطور نخبگان ایرانی در مهم‌ترین مراکز علمی دنیا حضور دارند؛ اما به دشمن اجازه داده‌ایم به ما القا کند که فکر و جنس ایرانی کم‌ارزش است.

مؤذن متذکر شد: برای مقابله با این تفکر باید باور کنیم ما همان زنان و مردانی هستیم که در جنگ تحمیلی با کمترین امکانات مقابل جهان ایستادیم؛ بنابراین با الگوگیری از دوران دفاع مقدس است که می‌توانیم دشمن را پس بزنیم.

انتهای پیام/4078/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: دفاع مقدس سوسنگرد دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۰۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران

رضا علیجانی با اشاره به تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران اظهار کرد: پیکر مطهر این شهدا طی روزهای گذشته در منطقه عملیاتی فکه در جغرافیای شهرستان دهلران پیدا شده است.

وی افزود: این شهدا سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک به شهادت رسیده اند.

علیجانی ادامه داد: این شهدای تازه تفحص شده همگی دارای پلاک هویتی هستند.

وی یادآور شد: پیکر مطهر این شهدا به معراج شهدای تهران برای تشخیص هویت، آزمایشات تخصصی دی.ان.ای و استان محل اعزام فرستاده می شود.

 ۹۲ شهید گمنام در ۴۲ یادمان استان ایلام مدفون هستند.

استان ایلام دارای بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده است که در مقایسه با کل جمعیت استان در دهه ۶۰ (۲۵۰ هزار نفر) بیشترین تعداد ایثارگر کشور متعلق به ایلام است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • از روز جهانی کتاب و حق مولف تا نقش کتاب در سبد خانواده‌ها