Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود کریم‌دخت رئیس مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی و ضرورت کاهش ظرفیت کلاس‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی تعداد پذیرش مهارت جو کاهش یافته و همچنین بخشی از کلاس‌های تئوری به صورت مجازی تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال ۱۲۵ هزار نفر ساعت برای خواهران و برادران برگزار شده است، افزود: از مجموع کل آموزش دیدگان ۲۹۴ نفر مرد و ۲۹۰ نفر زن بودند که در قالب ۴۵ حرفه و رشته مختلف مهارت‌های کسب و کار را فراگرفتند.

بیشتر بخوانید

بیش از ۳۴۰ نفر در آذربایجان غربی آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند

آموزش ۱۰۰ دوره مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای بصورت مجازی

رئیس مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای مهاباد اضافه کرد: رشته‌های تعمیر موبایل، تعمیر پکیج و کشاورزی بیشترین متقاضی را در بخش مردان و خیاطی و صنایع دستی نیز از جمله رشته‌های پرطرفدار خانم‌ها در این مدت بوده و با حداکثر ظرفیت مجاز طی سال جاری برگزار شده است.

او فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را کلید اشتغال پایدار و رفع بیکاری دانست و ادامه داد: امسال ۹۶ نفر در ندامتگاه، ۷۵ نفر در پادگان‌های نظامی، و ۱۷۳ نفر نیز در مناطق حاشیه شهر و روستا‌های اطراف آموزش‌های رایگان دریافت کرده اند.

کریم‌دخت اذعان کرد: امسال ۲۶۳ کارت پروانه صنعت ساختمان و ۹۴ پروانه تایید صلاحیت و گواهی مجاز صادر شده است.

مهمترین رسالت مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای ارائه مهارت‌های مختلف برای افراد جویای کار است که انتظار می‌رود مسوولان و والدین در سوق دادن جوانان جویای کار به این مراکز گام‌های موثرتری بردارند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای سه مرکز آموزش فنی و حرفه‌‍‌ای است.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فنی و حرفه ای مهارت آموزی ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی آموزش فنی حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۰۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فاروق سلیمانی گفت: در راستای فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان با همکاری اداره آموزش و پرورش در هفته زمین پاک برنامه های زیست محیطی در مدارس شهر و روستای این شهرستان برگزار می گردد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد هدف از این آموزشها را آگاهی بخشیدن و نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از محیط زیست در کودکان عنوان کرد و گفت: این آموزشها با موضوعات زیست محیطی در خصوص مدیریت پسماند، تفکیک از مبدا ، بازیافت، خطرات پلاستیک و کیسه های پلاستیکی برای دانش آموزان ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • دوره رایگان آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو در زاهدان شروع شد