Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در پیاده‌راه‌ها برای جلب رضایت کسبه و برای اینکه مقاومتی برای تبدیل خیابان به پیاده‌راه وجود نداشته باشد، باراندازها و مسیرهای دسترسی خودروی موردنیاز واحدهای تجاری به نحوی پیش‌بینی شده که به فرم پیاده‌راه آسیبی وارد نکند.

مرتضی پیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه شهروندان باید برای عبور و مرور در شهر امنیت کافی داشته باشند، اظهار کرد: لازم است زیرساخت‌ها به نحوی باشد که افراد پیاده بتوانند بدون نیاز به استفاده از خودروهای شخصی، در شهر تردد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تقویت حمل‌ونقل عمومی، جانمایی پل‌های عابر پیاده، نهضت پیاده‌رو سازی، کفسازی معابر و طراحی مبلمان شهری در راستای رویکرد پیاده‌محور در ارومیه دنبال شده تا شهروندان بتوانند در فضاهای شهری به صورت پیاده گذر کنند.

دبیر شورای اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد: ایستگاه‌های دوچرخه نیز در چند نقطه شهر ایجاد شده که شهروندان پیاده با استفاده از کارت‌های شهروندی می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: پیاده‌راه خیام پیشتر در ارومیه اجرا شده و تبدیل خیابان امام به پیاده‌راهی به طول بیش از یک کیلومتر نیز در دستورکار و جداره‌سازی آن نیز دردست اقدام است؛ وقتی این مرحله به اتمام رسید دسترسی به حمل‌ونقل عمومی نیز برای آن اجرا می‌شود.

پیری با بیان اینکه مناسب‌سازی شهر در پیاده‌روها و پیاده‌راه‌ها برای سالمندان و معلولان به ویژه افراد نابینا مورد توجه بوده، خاطرنشان کرد: یک مسیر سلامت کوهستانی نیز پیش‌بینی شده کار اجرایی آن ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه در جداره سازی پیاده‌راه‌ها از طرح‌های ایرانی اسلامی استفاده می‌شود، افزود: در پیاده‌راه‌ها برای جلب رضایت کسبه و برای اینکه مقاومتی در مقابل تبدیل خیابان به پیاده‌راه وجود نداشته باشد، باراندازها و مسیرهای دسترسی خودروی موردنیاز واحدهای تجاری به نحوی پیش‌بینی شده که به فرم پیاده‌راه آسیبی وارد نکند.

دبیر شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: پروژه تراموای ارومیه در شورای شهر تصویب شده اما با توجه به افزایش قیمت‌ها، اجرای آن بعید است زیرا زمان تصمیم‌گیری برای این پروژه مبلغ تمام شده آن ۴۵۰ میلیارد تومان بود اما اکنون این مبلغ به دو هزار میلیارد تومان رسیده و به همین دلیل از اولویت خارج شده است.

وی اضافه کرد: با این وجود برای تراموا مسیری به مسافت هشت کیلومتر پیش بینی شده که یک کیلومتر آن از پیاده‌راه امام می‌گذرد بنابراین موضوع دسترسی به حمل‌ونقل عمومی در این پروژه به نوعی پیش‌بینی شده و اگر تراموای ارومیه به اجرا برسد، پیاده‌راه اما در اولویت خواهد بود.

پیری اضافه کرد: علاوه بر تراموا، مسیر دوچرخه در معابری همچون پیاده‌راه امام و خیابان سردار سلیمانی نیز پیش‌بینی شده تا امکان استفاده از دوچرخه نیز برای شهروندان وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

آشتی دوباره مردم اصفهان با فضاهای شهری کد خبر 446797

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پياده راه سازي انسان محور شورای شهر ارومیه پروژه هاي عمراني حمل و نقل عمومي شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پیاده راه ها پیش بینی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۰۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام محدودیت‌های ترافیکی پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در شیراز

سرهنگ حمید کریمی در گفت‌وگو با خبرگزار ما، گفت: در راستای اجرای هر چه بهتر مراسم پیاده‌روی خانوادگی در این کلانشهر محدودیت‌های ترافیکی در خیابان‌های اطراف برگزاری این مراسم در روز جمعه چهاردهم اردیبهشت‌ماه اعمال خواهد شد.

او افزود: مسیر غرب به شرق بزرگراه آیت الله حائری شیرازی از زیر پل کمربندی جوادیه به سمت میدان ارم تا تونل اول مسدود خواهد شد.

سرهنگ کریمی ادامه داد: بر این اساس، از ساعت ۲۴ امشب محدودیت‌های ترافیکی اعمال و تا پایان مراسم ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • فیلم | تشییع شهید گمنام در ارتفاعات کوهپایه کرمان
  • همایش پیاده روی خانوادگی در شهر رزن
  • پیش بینی آبگرفتگی و ایجاد سیلاب در خراسان رضوی
  • برپایی ۵ موکب شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیاده‌راه بجنورد
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • طرح ویژه پلیس راهور برای موتورسواران و عابران پیاده
  • طرح ویژه پلیس برای کاهش مرگ موتورسواران و عابران پیاده
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در شیراز
  • پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است
  • (ویدئو) زنده ماندن معجزه‌‌‌آسای عابر پیاده از واژگونی تریلی