Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آستان مقدس علوی در نجف اشرف استقبال از زائران اربعین امام حسین(ع) را که به سمت کربلا در حرکت هستند، آغاز کرد. این آستان مانند هرسال، در حال اجرای فعالیت های فرهنگی خود به همراه ارائه خدمات به زائران امام حسین(ع) است.

«فائق الشمری» مسئول اطلاع رسانی آستان مقدس علوی به روزنامه الصباح گفت: از جمله فعالیت های فرهنگی این آستان، آغاز طرح قرآنی مرکز قرآن است که هر سال در طول این روزهای بزرگ اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



الشمری افزود: این طرح مبتنی بر آموزش قرائت صحیح سوره فاتحه و شماری از سوره های کوتاه قرآن به زائران است که از طریق ایستگاه‌های قرآنی در داخل حرم امام علی(ع)، شهرهای زائران و مسیرهای پیاده روی زائران صورت می گیرد.

او با اشاره به اینکه این ایستگاه‌های قرآنی زیر نظر مرکز قرآن حرم مطهر امام علی(ع) و تعدادی داوطلب اداره می شود، درباره سطح خدمات مورد نظر برای ارائه به زائران نیز گفت: مهمانخانه حرم علوی ارائه وعده های غذایی به زائران را آغاز کرده که در محل میهمان خانه، گذرگاههای مجاور حرم در شهر نجف، صحن حضرت فاطمه (سلام الله علیها) و همچنین شهر امام رضا(ع) در سمت غربی حرم امام علی(ع) و هر دو استراحتگاه المرتضی و المقداد در شمال نجف و در جاده نجف- کربلا و همینطور استراحتگاه الکرار در منطقه المناذره واقع در جنوب نجف، بین زائران توزیع می شود.

الشمری با اشاره به اینکه برای همه اماکن خدمات رسانی به زائران، تا پایان مراسم اربعین یعنی بیستم صفر، مواد غذایی تهیه خواهد شد، گفت: در تمامی فعالیت های حرم امام علی(ع)، تدابیر بهداشتی و پروتکل های بهداشتی مورد نظر تیم بحران، وزارت بهداشت و مرجعیت عالی رعایت خواهد شد. 

کد خبر 5035106

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 99 نجف اشرف کربلا مجمع جهانی صلح اسلامی معرفی کتاب محرم 99 هفته دفاع مقدس چهل سالگی دفاع مقدس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی طوبی کرمانی سازمان اوقاف و امور خیریه اربعین حسینی اربعین 99 رادیو گفتگو پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات شمس تبریزی دفتر تبلیغات اسلامی امام علی ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۰۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار چایخانه امام رضا بابلسری‌ها در حرم رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، خادمیاران رضوی فولادکلایی بخش رودبست شهرستان بابلسر از امروز در سالروز شهادت امام جعفر صادق به مدت ۴روز در چایخانه صحن مطهر امام حسن مجتبی (ع) حرم مطهر رضوی شروع به فعالیت و خدمت رسانی به زائرین کردند.

شجاع ولی تبار مسئول کانون خادمیاران رضوی بابلسر در این رابطه گفت: این چایخانه با حضور ۶۰ نفر از خادمیاران افتخاری این شهرستان از تاریخ ۱۵ تا ۱۹ اردیبهشت ماه سال جاری از ۶صبح تا ظهر با پذیرایی چای، دمنوش، بیسکوبیت و توزیع عدسی گرم همراه با اهدا بسته‌های فرهنگی در قالب میان وعده به زائران و مجاوران این حضرت پذیرایی می کنند.

وی افزود: هدف از انجام این خدمت تکریم و ارائه خدمت به زائران و مجاوران توسط جوانان و افراد انقلابی و جهادی راه اندازی شده است تا بتوانیم پذیرایی شایسته از مهمانان امام رضا (ع) داشته باشیم.

ولی تبار گفت: اجرای برنامه فرهنگی و مداحی در وصف امام رئوف و سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و زمزمه نوای رضا رضا و شفای بیماران و دعا برای تعجیل در ظهور آقا امام زمان از جمله برنامه‌های شاخص این چایخانه در روز اول فعالیت بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این راستا برای خدمت به زائران مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شد گفت: روزانه ۵ هزار چای به زائران و مجاوران این حرم‌مطهر ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • واکنش قاضی‌عسکر به اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا
  • آغاز به کار چایخانه بابلسری‌ها در حرم رضوی
  • ببینید | لحظات دیدنی از مراسم تدفین دو شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران
  • آغاز به کار چایخانه امام رضا بابلسری‌ها در حرم رضوی
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرکز پیگیری می‌شود
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود