Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس گزارش"اسپوتنیک"، خصومت‌های نظامی بین دو طرف روز یکشنبه در امتداد خط ارتباطی ناگورنو قره‌باغ آغاز شد؛ یک منطقه خودمختار با اکثریت ارمنی که در سال ۱۹۹۱ از آذربایجان اعلام جدایی کرد. هر یک از دو طرف، دیگری با به خطر انداختن جان غیرنظامیان متهم می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، چندین مورد تلفات از سوی هر یک از طرفین گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارمنستان و ناگورنو قره‌باغ روز یکشنبه حکومت نظامی و بسیج عمومی اعلام کردند، در مقابل آذربایجان نیز حکومت نظامی و بسیج عمومی به صورت محدود اعلام کرد.

در این زمینه بخوانید ظریف همتایان ارمنی و آذری را دعوت به آتش بس کرد ارمنستان وضعیت جنگی اعلام کرد

کشورها و سازمان‌های بین‌المللی متعدد، از جمله سازمان ملل از طرفین درگیر خواسته‌اند که فوراً آتش‌بس اعلام کنند و بدون پیش‌شرط، به گفت‌وگوی تسهیل‌شده سازمان همکاری و امنیت اروپا (OSCE) برگردند.

ارمنستان و آذربایجان تا سال ۱۹۹۴ بر سر این قلمروی مورد اختلاف، جنگ کردند و بعد از پایان این جنگ، دو طرف در حال انجام مذاکرات صلح با میانجی‌گری گروه مینسک سازمان همکاری و امنیت اروپا هستند.

پربیننده ترین ارمنستان وضعیت جنگی اعلام کرد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و تاثیر آن بر اقتصاد ایران آمریکا پس از انتخابات با ایران چه خواهد کرد؟ افشای طرح خطرناک برای انفجار کاخ سفید و برج ترامپ آمریکا اتاق مذاکره را منفجر کرد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ارمنستان آذربایجان آتش بس حکومت نظامی قره باغ قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۱۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در اولین روز از سفر رسمی‌اش به ارمنستان وارد ایروان شد تا برنامه مبادلات فرهنگی با این کشور را توسعه دهد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور ـ رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ـ که توسط مقامات ارشد ارمنی و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران استقبال شد، طی ضیافت شامی در سفارت جمهوری اسلامی ایران به بحث و تبادل‌نظر در مورد موضوعات و مسایل فرهنگی پرداخت.

در جریان این سفر که نشان‌دهنده حسن نیت و علاقمندی به تعمیق روابط فرهنگی بین دو کشور است، قرار است تفاهم‌نامه‌ای برای استحکام بخشیدن به همکاری‌های فرهنگی و هنری امضا شود. پاپویان (رییس مرکز امور بین‌الملل و دیاسپرای وزارت فرهنگ ارمنستان) نیز ابراز امیدواری کرد که این سفر به تحکیم و گسترش روابط فرهنگی دوجانبه منتهی شود.

 بنا بر اعلام این خبر در مدت اقامت حجت‌الاسلام و المسلمین ایمانی‌پور در ارمنستان قرار است  که با اسقف اعظم کلیسای جامع آچمیادزین،‌ وزیر فرهنگ، علوم و ورزش ارمنستان و معاون وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگوهایی داشته باشد.

این سفر همچنین شامل دیدار با رییس دانشگاه دولتی ایروان و ملاقات با اساتید و دانشجویان رشته ایران‌شناسی و زبان و ادبیات فارسی می‌باشد و انتظار می‌رود که به توسعه همکاری‌های دانشگاهی و فرهنگی بین دو کشور کمک کند.

با امضای برنامه‌های مبادلات فرهنگی میان ارمنستان و ایران دو کشور در انتظار فرصت‌های جدید برای ارتباطات عمیق‌تر و مبادله تجربیات در زمینه‌های فرهنگی، زبانی، هنری و آموزشی هستند.

در این سفر، حمید مصطفوی (مدیر کل اداره‌کل مبادلات فرهنگی سازمان‌های بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) و حسین دیوسالار (مشاور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • ارمنستان حمله به غیرنظامیان نوار غزه را محکوم کرد
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است