Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو انجمن رادیولوژی ایران گفت: حجم مراجعه مردم به مراکز رادیولوژی این روزها زیاد است در حالیکه سی تی اسکن خط اول تشخیص کرونا نیست.

مسعود پزشکی راد روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این روزها حجم مراجعان مردم برای انجام سی تی اسکن به مراکز رادیولوژی چهار برابر افزایش یافته در حالیکه ضرورتی به انجام این کار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: یک نگرانی در جامعه عمومی ایجاد شده که باید برای تشخیص ابتلا به کرونا سریعتر سی تی اسکن انجام داد و این حجم زیاد مراجعات باعث شده فشار مضاعفی برای پرسنل مراکز رادیولوژی در ارائه خدمات بوجود آید و مردم باید بدانند که سی تی اسکن به دلیل استفاده از اشعه ایکس عوارضی برای سلامت بدن دارد.

این رادیولوژیست به عدم رشد تعرفه خدمات رادیولوژی اشاره کرد و گفت: تعرفه خدمات رادیولوژی از سال گذشته تاکنون ۱۰ درصد رشد داشته در حالیکه تحریم ها و افزایش ارز باعث شده امکانات و تجهیزات و حتی مواد اولیه به سختی توسط مراکز تهیه شود و این مسئله کیفیت ارایه خدمات را تحت الشعاع قرار می دهد.

پزشکی راد تصریح کرد: به عنوان مثال قیمت یک دستگاه سونوگرافی سال گذشته ۲۵۰ میلیون تومان بود که مراکز رادیولوژی امسال آن را به بهای بیش از یک میلیارد تومان باید خریداری کنند و رادیولوژی از رشته هایی است که تجهیزات و دستگاههای آن وابسته به ارز بوده و فشار مضاعفی در تجهیز و تعمیر وسایل نیز بوجود آورده است.

وی به برگزاری همایش رادیولوژی بصورت مجازی اشاره کرد و گفت: با وجود همه‌گیری بیماری کرونا در جهان از جمله ایران و ضرورت حفظ فاصله اجتماعی به منظور کنترل بیماری برگزاری این کنگره امسال بدون تاخیر از ۱۳ تا ۱۶ آبان ماه بصورت مجازی با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته داخلی و خارجی برگزار و جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه تصویربرداری مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

پزشکی راد افزود: این همایش با محورهای تصویربرداری عروق، قفسه سینه، سیستم عضلانی - اسکلتی، زنان و مامایی در رادیولوژی برگزار می‌شود و امسال به دلیل مساله کرونا یک بخش اصلی از مباحث در مورد تصویربرداری و کرونا خواهد بود و اساتید و سخنرانان صاحب نام داخلی و خارجی مطالب را به دو صورت آنلاین در قالب وبینارهای روزانه و نیز بصورت آفلاین ارائه خواهند داد.

لینک کوتاه: asriran.com/0038ot

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: رادیولوژی سی تی اسکن مراکز رادیولوژی سی تی اسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۱۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ مدیرکل بهزیستی مازندران ضمن گرامیداشت روز روانشناس و مشاوره ، با اشاره به نقش روانشناسان در ایجاد جامعه سالم از نظر جسمانی و روانی، گفت: اکنون ۲۱۲ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در استان در راستای ارائه مشاوره تخصصی در زمینه‌های فردی و خانوادگی، ازدواج، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تحصیلی، ارتقاء توانمندی‌های معنوی، اخلاقی و فکری و ... فعالیت دارد.

دکتر فریبا بریمانی به خدمات حضوری و غیر حضوری مشاوره و روانشناختی اشاره کرد و افزود: پارسال ۱۶۶ هزار و ۳۰۱ نفر با مراجعه به مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی از متخصصان مراکز بهزیستی خدمات دریافت کردند و  ۱۹۴ هزارو ۵۶۸ نفر  هم در تماس با ۱۴۸۰ "صدای مشاور"، برای رفع مشکلات روانشناختی در زمینه‌های فردی و خانودگی، کودک و نوجوان، تحصیلی، شغلی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره طلاق، توانایی تصمیم گیری صحیح و مناسب و همچنین تقویت مهارت‌های زندگی و مهارت‌های بین فردی  از خدمات مشاوره تلفنی بهره‌مند شدند.

بریمانی، از ارائه آموزش به بیش از هشت هزار و ۳۰۰  جوان در آستانه ازدواج اشاره و خاطرنشان کرد: پارسال ۱۴ هزار و ۹۹ زوج مازنی برای افزایش استحکام روابط زوجین در کلاس‌ها ودر کارگاه‌ها و جلسات آموزشی پیش از ازدواج شرکت کردند

مدیر کل بهزیستی استان ارتقای سلامت و توانمندسازی روانشناختی زوجین، افزایش رضایتمندی زندگی زناشویی و تحکیم بنیان خانواده را از جمله اهداف برنامه‌های پیشگیرانه و ارتقایی سازمان بهزیستی در حوزه خانواده برشمرد و گفت: در این راستا در سالی که گذشت ۱۵۴۱۱ نفر از آموزش زندگی خانواده و ۴۴۰۹۹ نفر از آموزش‌های مهارت‌های زندگی بهره‌مند شدند.

بریمانی،  انتخاب همسر و ازدواج را از بعد اجتماعی و فردی برای افراد جامعه، مرحله مهم و حساسی دانست و ادامه داد: ۹۶۸۰ نفر پارسال  از مراکز مشاوره سراسر استان برای ازدواج و انتخاب همسر خدمات مشاوره‌ای دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی مازندران به  خدمات مشاوره طلاق در مراکز بهزیستی نیز اشاره کرد و افزود: پارسال ۴۶ هزار و ۳۶۱ زوج در مراکز مشاوره، خدمات مشاوره‌ای دریافت کردند که از این تعداد پرونده بیش از ۲۳ درصد منجر به سازش شده است و عمده‌ترین دلایل طلاق نیز عدم مسوولیت پذیری، بی توجهی، کمبود مهارت‌های زندگی، اعتیاد، خیانت و سو ظن، خشونت و دخالت اطرافیان بود.

دیگر خبرها

  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • درمانگاه تخصصی دیابت، طب کار و رادیولوژی دیجیتال همدان افتتاح شد
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران