Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پیشگیری قاچاق کالا و ارز، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از کشف یک هزار و ۶۳۹ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق خودرو از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیرمحمد پرهام فر در نشست خبری انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور در محل هتل ارم با اعلام این مطلب، افزود: کشفیات قاچاق در حوزه لوازم یدکی خودرو در سال 97 به میزان یک هزار و 635 میلیارد ریال و سال گذشته چهار هزار و 311 میلیارد ریال بوده است که رشد 63 درصدی نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بررسی‌ها حاکی است در سال گذشته در حوزه لوازم یدکی خودرو، کسری 2.4 میلیارد دلاری وجود داشته که ناشی از شکاف عرضه و تقاضا است.

پرهام فر تاکید کرد: تنها اتفاقات مثبت در حوزه تولید می تواند کاهش کالای قاچاق در این حوزه را به دنبال داشته باشد که از سال 97 به بعد به دلیل محدودیت‌های ارزی و ممنوعیت‌های وارداتی رشد چشمگیری داشته است.

وی گفت: برآوردهای سال 97 نشان می دهد نیاز بازار لوازم یدکی خودرو حدود 8.1 میلیارد دلار است که بیش از 6.5 میلیارد دلار آن برای تامین لوازم یدکی و بقیه برای بحث تولید بوده است.

این مقام مسوول، با اشاره به سفر روز شنبه معاون اول رئیس جمهوری به استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: در این سفر مقرر شد رسوبات گمرکی و قطعات خودروی باقی مانده در گمرک که منتظر تخصیص ارز بودند، با ارز متقاضی ترخیص شود که شامل همه مواد اولیه تولید و قطعات مورد نیاز در خطوط تولید خودروسازان می شود.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکنون 17 ردیف تعرفه در حوزه لوازم یدکی خودرو تعریف شده که 19 هزار و 500 شناسه کالا را شامل می شود.

 انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خودرو انجمن قطعه سازان خودرو انجمن قطعه سازان لوازم یدکی خودرو میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۱۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان 

سردار ناصر فرشید گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان، در پی دریافت خبری مبنی بر نگهداری انواع لوازم خانگی خارجی در یک انبار در شهر کرمان، بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی قضایی و با همراهی کارشناسان اداره صمت استان در بازدید از این انبار، بیش از ۴۰ دستگاه انواع لوازم خانگی خارجی، شامل: یخچال فریزر، تلویزیون، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و دیگر لوازم منزل را کشف و آنان را تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان دادند.  

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این اقلام را بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند، بیان داشت: در این خصوص یک متهم دستگیر و به تعزیرات حکومتی معرفی شد که در این رابطه با توجه به ضرر و زیان عرضه کالای قاچاق به جای تولیدات داخلی از همگان می‌خواهیم نگهداری و فروش هر گونه اقلام قاچاق و غیر مجاز را به شماره ۰۹۶۳۰۰ سامانه خبری پلیس امنیت اقتصادی گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • محموله ۱۵ میلیاردی لوازم یدکی و لوازم آرایشی قاچاق در توقیف پلیس
  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان 
  • لوازم یدکی رنو
  • از کجا میشه لوازم یدکی چانگان خرید و ارسال داشته باشه؟
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • ◄ لوازم یدکی ماکسیما اصل را از کجا تهیه کنیم؟
  • کشف سه محموله قاچاق در اندیمشک