Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در یک برنامه تلویزیونی در شبکه پنج سیما گفت: خواهش من این است که مردم به هیچ وجه به سمت مرزهای عراق و ایران حرکت نکنند، زیرا که به هیچ‌وجه اجازه ورود به عراق داده نمی‌شود.

 ایرج مسجدی در برنامه یه روز تازه گفت: اینکه بگوییم راهپیمایی اربعین برگزار نمی‌شود، درست نیست، این راهپیمایی هم‌اکنون توسط خود مردم عراق در حال برگزاری است و مردم شهرهای مختلف عراق در حال عزیمت به سمت کربلا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منظور از برگزار نشدن در واقع عدم حضور زوار خارجی از جمله مردم ایران و سایر کشورهاست و امسال دولت عراق به دلیل جلوگیری از انتشار بیماری کرونا با صدور ویزا برای خارجی‌ها موافقت نکردند؛ بنابراین زوار و مردم شریف ما امسال موفق به حضور و شرکت در پیاده‌روی اربعین نخواهند شد.

وی درباره تعدادی از ایرانی‌هایی که علی رغم این اعلام برای ورود به عراق به مرزها مراجعه کردند، تصریح کرد: این اتفاق در روزهای اولیه رخ داد و برخی فکر می‌کردند شاید مانند سال‌های گذشته کشور عراق با حضور آنان موافقت کند، اما با اطلاع‌رسانی که توسط دستگا‌ه‌های مختلف و رسانه ملی انجام شد تقریبا ما دیگر این مشکل را در مرزها نداریم.

مسجدی بیان کرد: مردم شریف ما می‌دانند که امسال باید مراسم و دعای اربعین را در خود کشورمان و به نحوی که صحیح می‌دانند انجام دهند و خواهش من این هست که به هیچ وجه به سمت مرزهای عراق و ایران حرکت نکنند، زیرا که به هیچ‌وجه اجازه ورود به آنها داده نمی‌شود، لذا بهتر این است که ما تابع تصمیم مسئولان دو کشور باشیم و همکاری لازم را با مقامات جمهوری اسلامی ایران و همچنین با مقامات عراق انجام بدهیم. من خواهشم از ملت شریف و محبان امام حسین (ع) این است که حتما به این موضوع توجه داشته باشند تا مشکلی برای خودشان و رابطه دو دولت پیش نیاید.

مسجدی در ادامه درباره انتشار ویدیوهایی از راهپیمایی و حضور  کسانی که به نظر می‌آید ایرانی‌ هستند، توضیح داد: خب بله در داخل کشور عراق ایرانی‌های مقیم داریم. خانواده‌هایی از سال‌های گذشته در این کشور ساکن هستند که جمعیت کمی هم نیستند و کسانی که در اینجا شاغل هستند و یا کسانی که در پروژه‌های مختلفی که در عراق توسط جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است مشغول به کار هستند وجود دارند، بنابراین ممکن است ما ایرانی‌هایی را در راهپیمایی اربعین داشته باشیم که ساکن دائم و یا موقت عراق باشند، اما اینکه برای مراسم اربعین عراق به کسانی که از ایران بخواهد بیاید ویزا بدهد این اتفاق نیفتاده و نمی‌افتد. امسال تصمیم دولت عراق این است که زائران را نپذیرد و به این تصمیم احترام می‌گذاریم و نمی‌خواهیم مشکلی به وجود بیاید.

وی در نهایت درباره پیشنهادش برای عاشقان و دلدادگان امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) خاطرنشان کرد: قطعا این عزیزان با توجه به اینکه امسال که نمی‌توانند در کربلا حضور داشته باشند زیارت و سوگواری خودشان را برای سیدالشهدا (ع) به نحوی که مناسب است و طوری که صحیح است در منزل خودشان و یا هیأت‌ها و مساجد و محلات خودشان انجام دهند و انشاالله سال آینده با برطرف شدن بیماری کرونا مانند سال‌های گذشته قانونمند و براساس همکاری مشترک دو کشور ایران و عراق بتوانند به سلامت با حضور میلیونی و شرکت کنند.


310 310

کد خبر 1437425

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران و عراق پیاده روی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۱۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست همسایگی دولت سیزدهم

«جمهوری اسلامی ایران، کشورها و ملت‌های همسایه را خویشاوند خود می‌داند»؛ این شاید مهم‌ترین بخش از اولین سخنرانی رئیس‌جمهور است که ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ در مراسم تحلیف با حضور مهمانان خارجی و داخلی در مجلس شورای اسلامی اعلام شد و بررسی عملکرد بیش از ۲ سال و ۷ ماهه دولت سیزدهم نشان می‌دهد به این گزاره پایبند بودند و در مسیر تقویت و گسترش ارتباط با کشورهای همسایه حرکت کردند و «مهم‌ترین و اصلی‌ترین اولویت سیاست خارجی، ارتقا روابط با کشورهای همسایه» بوده است و «خواهان عزت و اعتلای آنها» بوده‌اند.

خبرگزاری مهر در سلسله گزارش‌هایی به بررسی روابط سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه طی یک‌سال گذشته پرداخته است.

کد خبر 6097420 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • هشدار به منچستریونایتد: تن هاخ را اخراج نکنید، مقابل منچسترسیتی و آرسنال تحقیر می‌شوید!
  • اسلامی: ما در چارچوب پادمان و ان‌پی‌تی حرکت می‌کنیم
  • سیاست همسایگی دولت سیزدهم
  • امشب؛ دهمین گفتگوی زنده تلویزیونی رئیسی با مردم
  • محصولات تجاری گروه ‌بهمن در نمایشگاه صنعت‌ پخش ایران معرفی می‌شود 
  • ۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران بازدید کرد
  • هشدار به دارندگان گواهینامه رانندگی؛ خرید و فروش نکنید!