Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فاطمه بهرامیان مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: یک‌سوم اول سهمیه واکسن آنفلوانزای اختصاص داده‌شده به استان وارد و بین شهرستان‌ها توزیع‌شده است.

او ادامه داد: واکسن آنفلوانزا مانند سال‌های گذشته تنها برای تزریق به گروه‌های هدفی که وزارت بهداشت و درمان مشخص‌ کرده است استفاده خواهد شد، از این‌ رو افراد واجد شرایط از فردا (سه‌شنبه ۸ مهر) به‌تدریج به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند تا واکسن آن‌ها تزریق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر  افزود: یکی از گرو‌های هدف واکسیناسیون آنفلوانزی سال ۹۹ زنان باردار با اولویت زنان باردار دارای بیماری زمینه‌ای (در اولین نوبت توزیع واکسن) هستند، بنابراین بقیه زنان باردار به‌محض دریافت نوبت‌های بعدی سهمیه واکسن پوشش داده خواهند شد.

بهرامیان عنوان کرد: جانبازان بالای ۵۰درصد و همچنین همه جانبازان شیمیایی (با ارائه کارت جانبازی) دومین گروه هدف این واکسن هستند.

بیشتر بخوانید

سهمیه واکسن آنفلوانزای بوشهر ۱۰ برابر شد

او گفت: مبتلایان به بیماری‌های نقص سیستم ایمنی بدن با اولویت HIV/Aids، بیماران مبتلابه بدخیمی با یا بدون شیمی‌درمانی یا رادیوتراپی، گیرندگان پیوند، بیماران دیالیزی، تالاسمی ماژور، آنمی سیکل سل و هموفیلی گروه سوم گیرندگان واکسن آنفلوانزا هستند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: چهارمین گروه سالمندان ساکن در مراکز نگهداری سالمندان، معلولین جسمی حرکتی، معلولین عصبی عضلانی، معلولین ذهنی، بیماران روانی هستند.

بهرامیان عنوان کرد: کودکان بی‌سرپرست و زنان آسیب‌دیده اجتماعی تحت پوشش مراکز بهزیستی نیز پنجمین گروه هدف این واکسن هستند.

او تاکید کرد: کارکنان بهداشتی و درمانی در تماس با بیماران مبتلابه عفونت‌های تنفسی ششمین گروه هدف واکسن آنفلوانزا هستند که اولویت با کارکنان شاغل در بخش‌های ویژه است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: واکسیناسیون آنفلوانزا تأثیری بر شانس ابتلا به سایر بیماری‌های ویروسی ازجمله Covid-۱۹ نداشته و تنها برای حفاظت نسبی افراد پرخطر ازلحاظ ابتلا به فرم شدید و احیانا کشنده بیماری آنفلوانزا توصیه می‌شود.

بهرامیان با تاکید بر اینکه داشتن پرونده الکترونیک سلامت در نزدیک‌ترین پایگاه سلامت محل سکونت یا خانه بهداشت روستای محل سکونت جهت تزریق واکسن ضروری است گفت: با توجه به اینکه سهمیه واکسن آنفلوانزا به‌صورت تدریجی و مرحله‌بندی شده به استان تخصیص خواهد یافت لذا توزیع و تزریق واکسن آنفلوانزا مطابق اولویت‌های اعلام‌شده خواهد بود.

او گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و برای به حداقل رساندن احتمال خطر ابتلا بر اثر تجمع، کارکنان ارائه‌دهنده خدمات (مراقب سلامت/ بهورز) با تماس تلفنی و تعیین وقت قبلی از افراد واجد شرایط دعوت خواهند کرد تا برای تزریق واکسن با در دست داشتن کارت ملی به پایگاه سلامت / خانه بهداشت مراجعه کنند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آنفلوانزا واکسن آنفلوانزا ویروس کرونا کرونا ویروس واکسن آنفلوانزا سهمیه واکسن تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۱۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ذبیحی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: شعار هفته سلامت به‌عنوان سلامت خانواده با مشارکت مردم نامیده شده و اهمیت این شعار این است که مردم در امر سلامت، مشارکت داشته باشند تا سلامت جامعه و یک شهرستان تأمین شود.

وی افزود: سطح سواد سلامت مردم در جامعه باید افزایش یابد و از منابع جدید و معتبر شبکه بهداشت استفاده کنند که اگر این امر مهم محقق شود، در پیشگیری از بیماری مؤثر خواهد بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان تصریح کرد: پرونده سلامت الکترونیک مهم است، شهروندان می‌توانند با مراجعه به شبکه بهداشت از خدمات رایگان این عنوان استفاده کنند و به سلامت خود اهمیت دهند.

ذبیحی بیان کرد: ۹ هزار سالمند در شهرستان اردستان وجود دارد و از این حیث به عنوان شهرهای پیر استان محسوب می‌شود، در سال گذشته سالمندان شهرستان بیش از ۳۶۰ هزار قرص کلیسم دریافت کردند.

وی ادامه داد: سال گذشته حدود ۲۰ هزار نفر در شهرستان اردستان آزمایش قند خون انجام دادند و نزدیک به چهار هزار نفر در این شهرستان مبتلا به بیماری دیابت هستند که ضرورت دارد به این مهم توجه شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۳۳ هزار نفر بالای ۱۸ سال از نظر بیماری‌های فشارخون و قندخون بررسی شدند که از این مجموع ۳۰ هزار نفر از شهر اردستان بودند و ۹۱ درصد مردم بالای ۱۸ سال در این زمینه بررسی شدند.

ذبیحی اضافه کرد: در این بررسی‌ها، حدود ۱۸۲ نفر مشکوک به بیماری دیابت و ۹۹۶ نفر نیز مشکوک به بیماری فشارخون شناسایی شدند همچنین بیش از دوهزار نفر بیماری پیش‌دیابت دارند.

وی تصریح کرد: بیش از چهار هزار خانم میانسال در اردستان از نظر سرطان سینه غربالگری شدند و حدود یک‌هزار نفر از این‌ها حداقل یک مشکل در سینه داشتند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان ادامه داد: بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ مورد بازرسی توسط کارشناسان بهداشت محیط شهرستان از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی صورت گرفته که ۲۵۸ مورد اخطاریه دریافت کرده، ۶۱ مورد ارجاع به مراجع قضائی و در ۱۱ مورد نیز پلمب انجام شد.

ذبیحی یادآور شد: سال گذشته بیش از دوهزار کیلوگرم موادغذایی تاریخ گذشته در شهرستان جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه شدت بیماری سالک در شهرستان اردستان نسبت به گذشته کاهش یافته، گفت: عملیات مبارزه با مخزن بیماری سالک در مناطق آلوده انجام می‌شود، شهر زواره و مهاباد همراه با روستاهای اطراف آن‌ها کانون بیشتر بیماری سالک هستند که عملیات مبارزه در این مناطق نیز انجام شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان تاکید کرد: گزارشاتی به شبکه بهداشت شهرستان رسیده است که متأسفانه عده‌ای واکسن گریز هستند و خانواده‌ها را به عدم واکسیناسیون فرزندان ترغیب می‌کنند که این بسیار خطرناک بوده و موجب شیوع مجدد بیماری‌هایی می‌شود که صدها سال قبل کنترل شدند.

کد خبر 6089374

دیگر خبرها

  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون‌ آموزگاری»
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون‌ آموزگاری»/ مراحل گزینش و مدارک امتیازآور
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند