Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: سامانه راداری «مراقب» می‌تواند تا کیلومترها خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران را رصد کند.

قدس انلاین: امیر علیرضا الهامی جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ، در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس با عنوان «اقتدار ۴۰»،  گفت: با تجربیات ارزشمندی که از سال‌های دفاع مقدس بدست آوردیم و وجود دانشمندان کشور، ترکیبی از دانش و تجربه را به میدان نبرد با دشمن آوردیم؛ نتیجه ترکیب تجربه دفاع مقدس و علم دانشمندان، قطع وابستگی و نمایش نمونه‌های مختلف از قدرت ارتش جمهوری اسلامی ایران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر تجهیزات و سامانه‌هایی ارتش که سبب برتری بر دشمن می‌شود، تصریح کرد: این سامانه‌ها  ۱۰۰ درصد داخلی و به همت ارتش جمهوری اسلامی طراحی شده است. در بخش فرماندهی و کنترل، دستاوردهای پدافند هوایی بر لبه تکنولوژی حرکت می‌کند.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش یادآور شد: هیچ کشوری در دنیا سامانه فرماندهی و کنترل به روز خود را در اختیار کشور دیگر قرار نمی‌دهد؛ بر همین اساس ما از سال‌ها پیش تصمیم گرفتیم، یک سامانه فرماندهی و کنترل کاملا پویا، روزآمد، گسترده و فعال طراحی و تجهیز کنیم. امروز چنین سامانه‌ای به طور کاملا ایرانی تولید شده است که به جرات می‌گویم پویاترین و فعالترین سامانه فرماندهی وکنترل در کشور است.

الهامی با بیان اینکه پدافند هوایی ارتش امروز در بخش طراحی، ساخت و تعمیرات به هیچ کشوری نیاز ندارد، تصریح کرد: امروز سامانه راداری «مراقب» به دست پدافند هوایی ارتش طراحی شده است. این سامانه راداری با تکنولوژی جدید و سه‌بعدی می‌تواند تا کیلومترها خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران را رصد کند. هیچ پرنده‌ای با هر ابعادی از چشمان تیز بین این رادار و فرزندان غیور ارتش نمی‌تواند مخفی بماند.

وی با بیان اینکه در حوزه تجهیزاتِ درگیری و موشکی در حوزه‌های ارتفاع کم، متوسط و بالا صاحب تجهیزات ایرانی هستیم، اظهار داشت: مصداق آن سامانه «باور ۳۷۳» است که مظهر خودباوری، ‌تلفیق توانمندی سربازان پدافند هوایی ارتش و دانشمندان ما در وزارت دفاع است. این سامانه با نمونه‌های مشابه خود در دنیا رقابت می‌کند.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش درباره همکاری مشترک ارتش و سپاه از سال‌های دفاع مقدس تا به امروز، اظهار داشت: در سال‌های دفاع مقدس بسیاری از عملیات‌ها علیه دشمن با همکاری مشترک ارتش و سپاه طراحی می‌شد؛ این عملیات‌ها با موفقیت قاطع به سرانجام رسید که در تاریخ ثبت شده است. ارتش و سپاه با استفاده از همان تجربیات و پیروی از دستورات فرمانده کل قوا، نیاز امروز کشور را درک کرده اند. این دو دست در دست یکدیگر  طراحی تجهیزات و عملیات‌ها را در کنار یکدیگر انجام داده و رزمایش‌های مشترک را عملیاتی می‌کنند.

امیر الهامی با اشاره به گوشه‌ای از رشادت‌های پدافند هوایی ارتش در ۸ سال دفاع مقدس، گفت: در عملیات والفجر ۸ بیش از ۷۰ فروند هواپیمای دشمن بعثی سرنگون شد و این موفقیت به دلیل طراحی هوشمندانه پدافند هوایی ارتش بود. فرمانده کل قوا در تعریف عملیات والفجر ۸ فرمودند که عملکرد هوانیروز در دفاع معجزه آسیای زمین به هوا چنان بی‌سابقه بوده که سبب این موفقیت شده است. البته مصادیق چنین موفقیت‌هایی در ۸ سال دفاع مقدس کم نیست.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پدافند هوایی ارتش جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش سامانه راداری جمهوری اسلامی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۲۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی، پایش و رصد تهدیدات موجود و پیش بینی تمهیدات مناسب

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر چهارشنبه همزمان با سالروز شهادت شهید مطهری آئین گرامیداشت روز معلم در منطقه پدافند هوایی شمالغرب ارتش برگزار شد.

امیرسرتیپ دوم عظیمی، گفت: تعلیم و تربیت سازنده زمینه ساز جامعه بالنده و پویا است و تلاشگران عرصه علم و دانش باید از حداکثر بسترها و ظرفیت‌ها مطابق ارزش‌های اسلامی استفاده کنند.

وی افزود: در برنامه‌های تربیتی و آموزشی باید توجه ویژه ای به ارزش‌های اصیل اسلامی ایرانی شود تا شاهد ساخت ایرانی قوی و مقتدر در تمامی عرصه‌ها باشیم.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال غرب با بیان اینکه تربیت و آموزش سرمایه‌ی انسانی یکی از ضرورت‌ها و لازمه‌ی رشد و توسعه در هر سازمانی است گفت: امروز کارکنان ارتش، جوانانی مؤمن و متعهد به مبانی و ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند که توانسته اند در آمادگی دفاعی و افزایش بازدارندگی کشور نقش بسزایی داشته باشند.

وی تصریح کرد: پدافند هوایی توانسته است با شناسایی، پایش و رصد تهدیدات موجود و پیش بینی تمهیدات مناسب و با بکارگیری روش‌های خلاقانه و مبتکرانه در ارتقای توان رزم نیروهای مسلح افتخارات بزرگی را رقم بزند.

کد خبر 6094182

دیگر خبرها

  • ارتش ایران در اوج آمادگی و اقتدار است
  • خودکفایی ارتش در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز
  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است
  • شناسایی، پایش و رصد تهدیدات موجود و پیش بینی تمهیدات مناسب
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد
  • امیر الهامی: پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • بازدید امیر الهامی از سایت پدافند هوایی شهید علایی گناباد
  • پدافند هوایی در اوج آمادگی است