Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار «محمدتقی عصار» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در دفاع مقدس ما مقابل کشورهای متجاوز زیادی با دست خالی اما با نیروی انسانی معتقد و مصمم جنگیدیم. بنابراین باید منابع انسانی خود را مورد بررسی قرار دهیم زیرا حائز اهمیت است. عامل انسانی و روحیه مهمترین عوامل پیروزی ما بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدام و حامیانش تصمیم گرفته بودند ما را زمین بزنند  از حمایت دو ابرقدرت رو در روی ما بودند.

رییس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت افزود: دو سال پیش مسابقاتی در کشور روسیه برگزار ‌شد. مقام ارشد تیم ارتش روسیه نزد رییس تربیت بدنی نیروهای مسلح آمد و خواست با سردار کمال پیمبری عکس بگیرید و گفت که  زمان جنگ ایران و عراق رییس کارگروه تخریب مین در شرق عراق بوده است و عملا به حضور ارتش روسیه در کنار صدام اعتراف کرد و و گفت که تمام اموری که نیاز به ابزار جنگی پیشرفته و نیروی انسانی متخصص داشت را ما و آمریکایی ها برای صدام انجام می‌دادیم.

سردار عصار در ادامه به حضور خلبانان فرانسوی برای بمباران نیروهای ایرانی اشاره کرد و افزود: چند وقت پیش فیلمی دیدم که در آن صدام در اواخر عمرش در حال شستن لباس بود، او کسی بود که روز اول جنگ گفته بود نهار را در تهران صرف می‌کند و قول داده بود ظرف یک‌هفته در تهران با رسانه‌ها مصاحبه می‌کند و دیدیدم که چگونه به فلاکت افتاد و چگونه زندگی‌اش پایان یافت.

وی افزود: کشورهای غربی و شرقی حامی صدام فقط بیانیه صادر نمی‌کردند بلکه آنها از زمین، دریا و در هوا با ما درگیر شدند. شاید صدام در سال اول جنگ فکر می‌کرد که  قدرتی دارد ولی خیلی زود فهمید که این کاره نیست و در واقع جنگ ما با صدام نبود بلکه با این کشورها بود. حالا در این جنگ پیروز شده‌ایم و حماسه دفاع مقدس رقم خورد، آیا تجهیزات این پیروزی را رقم زد؟  نیروی انسانی معتقد و کسانی که فی سبیل الله به جبهه رفتند این پیروزی را رقم زدند، رزمندگانی که برای خدا و کشور جنگیدند.

 مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: عامل انسانی برای ما اصلی‌ترین سرمایه جنگ و دفاع مقدس بود، انسانی که ظرف چند سال در انقلاب متحول شده بود و توانست ماشین جنگی بزرگی را با همه پشتیبانی و لجستیک زمین گیر کند.

صدای آهنگران و کویتی پور به خانه‌ها و مدارس رفت

سردار عصار با اشاره به نقش هنرمندانی چون  کویتی پور و آهنگران گفت: روحیه دادن به نیروهای یک امر ذاتی است. کار آنها نه تنها در جبهه  بلکه در سطح ملی هم تاثیرات زیادی گذاشت. در مدارس هم آهنگهای آهنگران و کارهای کویتی‌پور را می‌خواندند. تا قبل از آن در حوزه شعر انقلابی خیلی ضعیف بودیم، انقلاب باعث شد که افرادی مثل آقای آهنگران یا کویتی‌پور و افراد دیگری رشد کنند و سبک، ریتم آهنگ و اشعار جدید در جبهه ها پدید آمد.

این رزمنده دفاع مقدس خاطرنشان کرد: آنچه را امثال آهنگران و کویتی‌پور فراگیر کردند و  قابل مقایسه با قبل نبود، آنها این صداها و اشعار را وارد خانه‌ها، مدارس، مساجد و سطح جامعه کردند. نباید فکر کنیم که این حماسه سرایی‌ها، شعرها و آوازها در جاهای دیگر و جنگ‌های دیگری هم به این صورت وجود داشته است، خیر این نوع شعر حماسی دفاع مقدس و آهنگها و صداهایی مثل آهنگران و کویتی پور پیش‌تر در جنگ های متعارف و غیر متعارف جهان اتفاق نیافتاده بود.

فرزندان ایران در همین شرایط هم حماسه می‌آفرینند

سردار عصار با اشاره به شرایط اقتصادی حال حاضر کشور گفت:  اگر شرایط اقتصادی بد شود بیشترین آسیب متوجه همین رزمندگان خواهد بود چون بسیار آسیب پذیرند. با این وجود اگر در این دوره اتفاقی رخ دهد و مجبور به دفاع از کیان کشور و نیازمندحضور رزمندگان در جبهه باشیم، باز نسبت به مال دنیا چشم پوشی می‌کنند و همان اتفاقی را رقم خواهند زد که در جبهه هشت ساله رقم زدند. حتا به نظرم بسترهای حماسی کنونی آماده‌تر از جنگ ایران و عراق است.

وی افزود: در شرایط کنونی برتری ما خیلی بهتر، عالی‌تر و آماده‌تر از زمان جنگ ۸ ساله است و موفقیت های پی در پی را در ۳۰ سال اخیر به دست آورده‌ایم. یعنی سرمایه و عامل انسانی عقیده‌مند و معتقد هنوز و شاید هم بیش از پیش در کشور وجود دارد، توجه کنید وقتی حاج قاسم شهید می شود چه عاملی باعث شد این همه انسان پای تشییع جنازه او حضور پیدا کنند؟ وقتی برای شهید شدن یک انسان میلیون‌ها انسان ایرانی وارد خیابان‌ها می‌شوند چطور آمریکا یا هر کشور دیگری می‌تواند در خاک این کشور قدم بگذارد؟  

برچسب‌ها فرانسه روسیه دفاع مقدس ایالات متحده آمریکا هفته دفاع مقدس عراق ایران پروندهٔ خبری چهلمین سال دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه روسیه دفاع مقدس ایالات متحده آمریکا هفته دفاع مقدس عراق ایران فرانسه روسیه دفاع مقدس ایالات متحده آمریکا هفته دفاع مقدس عراق ایران اخبار کنکور عامل انسانی دفاع مقدس کویتی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۲۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم محرابی پیش ازظهر دوشنبه در حاشیه تقدیر از سومین جشنواره ملی «افتخار من» خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس ویژه فرزندان، نوادگان، همسران و بستگان، افزود: ۱۵۲ اثر به دبیرخانه استانی سومین جشنواره ملی «افتخار من» در مازندران ارسال شد، بیان کرد: در آئین اختتامیه این جشنواره در مازندران برگزار شد از ۲۰ برگزیده تقدیر به عمل آمد.

محرابی با بیان اینکه در بخش دل نوشته ۴۵ اثر، صوت ۲۱ اثر، عکس سه اثر، فیلم ۷۷ اثر، خاطره یک اثر، یادداشت ۵ اثر به دبیرخانه استانی واقع در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ارسال شد، اذعان داشت: سومین جشنواره ملی «افتخار من» در بخش‌های فیلم کوتاه، فایل صوتی، عکس، خاطره، دل نوشته و… با موضوع دفاع مقدس، محور مقاومت، فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس برای فرزندان و نوادگان برگزار شد.

محمدرضا میار عباسی نوه منصور میار عباسی نفر اول بخش فیلم کوتاه و یکی از چهار برگزیده این جشنواره نیز ضمن ابراز خرسندی از انتخاب اثر نوه‌اش در این جشنواره گفت: پدر محمدرضا» فراخوان جشنواره را از طریق فضای مجازی دریافت کرد و توانست با هنر خود فیلم کوتاهی با موضوع جشنواره تهیه و به دبیرخانه ارسال کند.

این نویسنده با بیان اینکه فیلم حاوی گفت و گوی دو طرفه بین من و نوه‌ام محمدرضا است، افزود: در شیوه خاطره گویی همه تلاشم این بود که بتوانم مفاهیم و آموزه‌های دفاع مقدس و رشادت فرزندان این ملت، ولایتمداری و مجاهدت‌شان را به او منتقل کنم.

منصور میار عباسی از رزمندگان دفاع مقدس اهل شهرستان چالوس صاحب دو اثر به نام‌های «عارفان امین» و «گل‌های بهشت» است که در حاشیه این مراسم ابن دو اثر را به کتابخانه تخصصی دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اهدا کرد.

کد خبر 6091951

دیگر خبرها

  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید
  • کارگران با روحیه ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام حرکت می کنند
  • حجت الاسلام‌والمسلمین معزی: روحیه داوطلبی برآمده از اراده انسانی است نه بخشنامه سازمانی
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • روحیه داوطلبی برآمده از اراده انسانی است
  • روحیه داوطلبی در هلال احمر برآمده از اراده انسانی است
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس