Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@15:55:23 GMT

دیدار سفیر آمریکا با مشاور امنیت ملی عراق

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۲۶۳۴

دیدار سفیر آمریکا با مشاور امنیت ملی عراق

به گزارش ایرنا از بیانیه دفتر مشاور امنیت ملی عراق، در دیدار امروز (دوشنبه) «قاسم الاعرجی» با «متیو تولر»، سفیر آمریکا در بغداد روابط دوجانبه و راه های گسترش آن بررسی شد.

در این دیدار که در دفتر الاعرجی در بغداد انجام شد، دو طرف «راه های گسترش همکاری های مشترک در همه عرصه ها و تقویت روابط رو به رشد عراق و آمریکا» را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر آمریکا در این دیدار بر حمایت کشورش از عراق در عرصه های امنیتی و مبارزه با تروریسم و کمک به پشت سر گذاشتن چالش های کنونی تاکید کرد.

الاعرجی نیز گفت که «مرحله کنونی باید شاهد ثبات و آرامش بیشتر در منطقه و جهان باشد.»

دفتر رسانه ای مشاور امنیت ملی عراق همچنین امروز در بیانیه دیگری از دیدار الاعرجی و «استفان هیکی»، سفیر انگلیس در بغداد خبر داد و نوشت که در این دیدار دو طرف روابط بغداد و لندن را بررسی کردند.

بیانیه افزود که روابط عراق و انگلیس، اوضاع کنونی کشور و همکاری های مشترک در عرصه های امنیت و مبارزه با تروریسم، شیوع کرونا و تقویت ثبات منطقه و جهان محور گفت و گوی الاعرجی و هیکی بود. 

الاعرجی در این دیدار تأکید کرد که دولت عراق با جدیت در پی اجرایی کردن اقدامات مربوط به ثبات، حفظ امنیت و اصلاح نهادهای حکومتی متناسب با خواست ملت عراق است.

سفیر انگلیس نیز در این دیدار تأکید کرد که کشورش به دنبال گسترش روابط با عراق است و از بغداد در همه عرصه ها حمایت می کند.

برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا عراق بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا عراق بغداد ایالات متحده آمریکا عراق بغداد اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۲۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز خرسندی ایران از پیشرفت در روند مناسبات با بورکینافاسو

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های صورت‌گرفته در روند روابط دو کشور از جمله تعیین نقشه راه روابط ابراز خرسندی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با "کیلم دو تامبلا"، نخست وزیر بورکینافاسو و هیئت همراه ایشان که برای شرکت در دومین اجلاس ایران و آفریقا و همچنین نمایشگاه دستاوردهای توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، دیدار کرد و در خصوص زمینه‌های توسعه و گسترش روابط در عرصه‌های مختلف بین دو کشور گفتگو و تبادل نظر نمود.

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صورت‌گرفته در روند روابط دو کشور از جمله تعیین نقشه راه روابط، پیگیری مشترک توافقات صورت‌گرفته بین ایران و بورکینافاسو در عرصه‌های تجاری، صنعتی، علمی و فناوری، گردشگری و سایر موضوعات مورد علاقه را حائز اهمیت دانست.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با ابراز رضایت از نتایج مثبت سفر و مذاکرات خود با مقامات عالی‌رتبه کشورمان، انجام این سفر را ناشی از علاقه‌مندی برای آشنایی نزدیک با تمدن و فرهنگ غنی و پیشرفت‌های ایران و نشانگر عزم و اراده جدی دولت کشورش برای پیگیری جدی توسعه و تقویت روابط با ایران دانست.

نخست وزیر بورکینافاسو همچنین پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف زیربنایی، اقتصادی و تجاری، علمی و فناوری و خدمات فنی و مهندسی در عین حفظ استقلال سیاسی را تحسین‌برانگیز دانست.

آمادگی ایران برای توسعه مناسبات با آفریقای مرکزیامیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • ابراز خرسندی ایران از پیشرفت در روند مناسبات با بورکینافاسو
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد