Web Analytics Made Easy - Statcounter

رستمی گفت:فرصت ‌های خوبی برای معرفی داشته‌های تاریخی و فرهنگی این خطه در اختیار داریم زیرا با کمک این صنعت تبادلات فرهنگی رونق گرفته و در نتیجه دست اندرکاران آن به سودآوری بسیار بالا می‌رسند

به گزارش خبرگزاری شبستان از تربت حیدریه، «علی رستمی» امروز( ۷ مهر) در مراسم افتتاح دفتر خدمات گردشگری آرنیکا سفر توس با بیان اینکه در حالی که عمر گردشگری در جهان ۲۰ است، این رقم در ایران ۱۰ و در خراسان رضوی پنج سال و در تربت‌حیدریه تنها ۲ سال مفید دارد، گفت:این بدان معناست که صنعتی گردشگری بسیار جوان و ما هنوز فرصت‌های خوبی برای معرفی داشته‌های تاریخی و فرهنگی این خطه در اختیار داریم زیرا با کمک این صنعت تبادلات فرهنگی رونق گرفته و در نتیجه دست اندرکاران آن به سوآوری بسیار بالا می‌رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار تربت حیدریه با انتقاد از بلااستفاده ماندن کارخانه گلوبال زعفران تربت‌حیدریه گفت: نباید فراموش کنیم کلوبال نماد تعطیلی صنعت فراوری زعفران این شهرستان می‌باشد زیرا سرحلقه اصلی بهره‌برداری آن در آنسوی آب‌ها است.

 

رستمی با بیان اینکه آن‌هایی که این ساختمان را بنا کردند، هدفشان ساخت ماکتی بود که به ما بفهمانند نباید در حوزه زعفران اقدامی بکنیم، افزود: گلوبال هم مثل مجوزهای احداث کارخانه فولاد این خطه است که هنوز یک واحد آن هم افتتاح نشده ‌است.

 

وی با بیان اینکه باید محور گردشگری این شهرستان را بر تربتی محور قرار بدهیم، گفت: اگر تنها همین زعفران و صنعت گردشگری را فعال کنیم، نیازی به احداث کارخانه نداریم زیرا این بخش با سرمایه‌گذاری اندک، آورده بی‌نهایت با خود به همراه دارد.

 

فرماندار تربت حیدریه افزود: تاکنون مردم این خطه از داشته‌های خود نتوانسته‌اند درست استفاده کنند و هر چند برایشان آبرو به همراه داشته، ولی سودآور نبوده و گواه این ادعا آن است همان جایی که افتخارش تولید ۸۵ درصد ابریشم جهان است (بایگ) فقیرترین مردم این شهرستان را هم دارد و این برازنده این شهرستان کهن نیست.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: تربت حیدریه فرماندار میراث فرهنگی تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۲۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در شهرستان‌های مختلف استان تعطیل است.
امیر کرم زاده اصفهان افزود: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.
استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به‌عنوان قطب گردشگری جهان و ایران، بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها بیش از هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.
هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به نام‌های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده و کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

دیگر خبرها

  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه دستگیر شدند
  • دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معرفی بیش از ۹۰ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی
  • ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴