Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول هسته مرکزی بین‌الملل سازمان بسیج دانشجویی بروز جنگ بین ارمنستان و آذربایجان را خواست دشمنان منطقه و از جمله اسرائیل دانست.

محمدی مسئول هسته مرکزی بین الملل سازمان بسیج دانشجویی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: در اینکه قره باغ خاک اسلام است و ما نسبت به هر گونه ظلم نسبت به مسلمانان حساس هستیم شکی نیست؛ اما برخی ملاحظات در این رابطه وجود دارد که نه مصلحت موقت، غیر منطقی و غیر انقلابی؛ بلکه ملاحظات عقلانی به شمار می‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ملاحظه عقلانی این است که عده زیادی از اهالی قره باغ از این منطقه مهاجرت کرده اند، به همین دلیل اهالی این منطقه در وضعیت سیاسی و انتخاباتی نتوانسته اند به طور کامل پیروز میدان باشند و البته از پذیرش این شکست نیز مدت زیادی می‌گذرد. به هر روی مولفه‌های مختلفی وجود دارند که به ما می‌گویند در برهه کنونی حمایت نظامی از قره باغ و شروع جهاد ابتدایی برای آزادسازی این منطقه منطقی‌ترین گزینه روی میز نیست؛ معتقدم اصلی‌ترین گزینه روی میز این است که ۲ کشور همسایه آذربایجان و ارمنستان هیئتی را تشکیل دهند تا راه حلی برای پایان دادن به اختلافات پیدا کنند.

محمدی بیان کرد: دو کشور ارمنستان و آذربایجان به خوبی واقفند که حمایت‌هایی که از جانب اسرائیل و دیگر کشور‌ها از جمله ترکیه از آن‌ها صورت می‌گیرند با قصد و قرایض دیگری انجام می‌شوند. با این وجود آذربایجان و ارمنستان نیز هیچ کدام به طور مستقیم نمی‌گویند که دعوای ما بر سر قره باغ است و بیشتر تفسیر هر کدام از این کشور‌ها این است که کشور مقابل منازعه را شروع کرده و من در حال دفاع هستم.

وی با تاکید بر اینکه منازعه دو کشور آذربایجان و ارمنستان در حال حاضر بر سر آزادی قره باغ نیست، اظهار کرد: اگر چه آذربایجان شعار آزادی قره باغ را می‌دهد، اما هدف حکومت این کشور این است که برای آزادی این منطقه توپ را در زمین نهضت اسلامی و نیرو‌های انقلابی این کشور بیندازد.

مسئول هسته مرکزی بین الملل سازمان بسیج دانشجویی گفت: آذربایجان بر این موضوع واقف است که در حال حاضر گزینه منطقی برای آزادی قره باغ آغاز جنگ نیست به همین دلیل مقامات این کشور نمی‌گویند زمین ما غصب شده بلکه می‌گویند از سوی ارمنستان به این کشور حمله شده است.

محمدی با بیان اینکه ایران نباید در منازعه بین ارمنستان و آذربایجان طرف یک کشور را بگیرد و از آن حمایت کند، تصریح کرد: ارمنستان روابط خیلی خوبی به ویژه در بخش اقتصادی با ایران دارد و گاهی اوقات هم اختلافاتی پیش می‌آید و در مورد آذربایجان هم وضعیت به همین صورت است از طرفی اقوام مختلف هر یک از این کشور در هشت سال دفاع مقدس در کنار رزمندگان ما با دشمن متجاوز جنگیدند با این وجود ما باید به این مسائل توجه داشته باشیم و منطقی‌ترین و اسلامی‌ترین موضع گیری را در پیش بگیریم.

وی افزود: ممکن است در نگاه اول برداشت ما از جنگ بین آذربایجان و ارمنستان جنگ بین مسلمان و ارمنی باشد، اما با یک نگاه دقیقتر متوجه خواهیم شد که ارتش آذربایجان ارتش یک حاکم ستمگر و جبار است که اقدامات غیراسلامی خیلی زیاد و شدیدی را در این کشور انجام داده است؛ پس در این دعوا حمایت از آذربایجان به معنای حمایت از اسلام و مقابله با کفر نیست. به هر روی توجه به این مسئله باعث می‌شود که ما بیشتر نسبت به بیانات رهبر معظم انقلاب خطاب به مسئولین این دو کشور که فرمودند بروید و اختلافات را از طریق مذاکره و تشکیل کمیته‌های حل اختلاف حل کنید تامل کنیم.

محمدی با بیان اینکه ما نفوذ دیگر کشور‌ها و اولویت‌های آن‌ها در آذربایجان و ارمنستان و البته اشتباهات این دو کشور را هم می‌بینیم، اضافه کرد: اولویت دشمنان منطقه از جمله اسرائیل این است که در منطقه ناامنی وجود داشته باشد و کشور‌های منطقه با هم درگیر شوند و از طرفی اولویت دشمن منطقه این است که دولت‌های ضعیفی بر ارمنستان و آذربایجان حاکم باشند و قطعا جنگ و تنش خواسته‌های دشمن را به بار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مسئله اصلی امنیت، قدرت، دشمنان مشترک و هم زیستی مسالمت آمیز ارمنستان و آذربایجان است، اظهار کرد: مسئله اصلی تفکرات اشتباهی است که مردم آذربایجان، ارمنستان و حتی ایران و روسیه نسبت به هم دارند به گونه‌ای که آذربایجان با سه کشور همسایه است، اما تمام این کشور‌ها را دشمن خود می‌داند و از طرفی ارمنستان هم با چند کشور همسایه است وتا حدودی به غیر از ایران با دیگر همسایگان خود مشکل دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مناقشه ارمنستان و آذربایجان قره باغ اسرائیل آذربایجان و ارمنستان ارمنستان و آذربایجان قره باغ دو کشور کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۲۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در مصاحبه ای با بیان اینکه ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ آذربایجان را ندارد و برنامه ای برای جنگ برای آن را نیز ندارد، گفت: ارمنستان هیچ جاه طلبی فراتر از مرزهای شناخته شده بین المللی خود ندارد.

پاشینیان گفت: ما صداقت خود را در خصوص تصمیمات اتخاذ شده در روند تحدید حدود نشان داده ایم. ما متذکر شدیم که دولت ارمنستان آماده است اقداماتی را در چارچوب اختیارات خود انجام دهد تا به مردم اجازه دهد در روستاهای آذربایجان زندگی کنند. به ویژه در چهار روستایی که اکنون در آن زندگی نمی کنند. 

وی ادامه داد: ما همچنین اعلام می کنیم که در نتیجه این روند، زندگی راحت و امن در روستاهای ارمنی - باغانیس، ووسکپار، گیرانتس، برکابر - باید به همان اندازه امکان پذیر باشد.

هفته گذشته بین کمیته های تعیین حدود ارمنستان و جمهوری آذربایجان تصویب شد که 4 روستا از ارمنستان به جمهوری آذربایجان منتقل شود. همچنین اولین سنگ تعیین حدود بین دو کشور نیز نصب شد.

دیگر خبرها

  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟
  • اهمیت و ضرورت های راه آهن ایران ارمنستان
  • ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • عبور ایران از توان بازدارندگی استراتژیک رژیم صهیونیستی‌/ضرورت تنبیه رژیم صهیونیستی برای امنیت جهان لازم بود
  • به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • کنعانی: به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • ضرورت تقویت جبهه فرهنگی در سطح بین‌الملل برای مقابله با تهاجم رژیم صهیونیستی
  • ایران به توافقات انجام شده بین آذربایجان و جمهوری ارمنستان احترام می‌گذارد