Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@03:34:19 GMT

۳.۵ عملیات روزانه توسط آتش‌نشانان قشم انجام شد

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۳۲۹۹

۳.۵ عملیات روزانه توسط آتش‌نشانان قشم انجام شد

گروه استان‌ها – رئیس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی قشم از انجام ۶۳۱ ماموریت در شش ماهه نخست امسال و متوسط روزانه ۳.۵ عملیات توسط تیم‌های امدادی آتش نشان خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، نجم‌الدین فریدونی با اعلام این مطلب در بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از این مجموعه به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی، اظهار داشت: متأسفانه در این مدت هشت نفر بر اثر اتفاقات مختلف به ویژه تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: 137 مورد از عملیات انجام شده به مهار آتش، 286 مورد مربوط به امداد و نجات و 208 مورد دیگر هم به اتفاقات مختلف به ویژه دفع خطر از شهروندان اختصاص داشته است.

به گفته رئیس اداره آتش نشانی و ایمنی قشم، 63 مورد مهار آتش وسایل نقلیه، مکان‌ها و شناورها، 58 عملیات در رابطه با مهار آتش ترانس‌برق، تاسیسات، زباله، ضایعات و درختان و 16 عملیات خاموش کردن آتش پیک‌نیک گاز از اقدامات شش ماهه فعالان آتش‌نشانی این شهرستان بوده است.

او با اعلام اینکه عملیات‌های یاری رساندن به حادثه دیدگان هم از دیگر اقدامات این مجموعه بوده است، اعلام کرد: در این مدت 104 مورد از عملیات به گرفتن مار و حیوانات وحشی، 98 مورد نجات افراد محبوس شده در آسانسور، 18 مورد امداد در تصادفات و مابقی هم به سایر خدمات نیروهای‌ آتش‌نشان مربوط می‌باشد.

فریدونی با اشاره به اینکه میانگین اطلاع‌رسانی تا حضور نیروهای آتش‌نشان در محل حادثه سه دقیقه و 34 ثانیه بوده است، ادامه داد: در این مدت، 42 مورد امدادرسانی در ساحل و ماسه‌های بادآور، 41 مورد پوشش ایمنی مراسم، 26 مورد آبگرفتگی منازل و 143 مورد ضدعفونی ادارات و سطح شهر در این مدت انجام شده است.

او یادآور شد: انجام پنج مانور با مشارکت نیروهای انتظامی، پلیس راهور، اورژانس، هلال احمر، اداره برق برای آمادگی در عملیات زمان بحران، ابلاغ 155 ضوابط برای پروانه‌های ساختمانی، بازدید از 98  مرکز و آموزش 340 نفر از دیگر اقدامات آتش‌نشانی قشم در شش ماهه نخست امسال جاری است.

تجهیزات امدادی آتش نشانی مرکز مازندران باید ارتقا یابدبهره برداری از 6 ایستگاه آتش نشانی تا پایان سالخطر بیخ گوش ساختمان‌های مرتفع بجنورد؛ شهرداری توانایی خرید «نردبان آتش نشانی» ندارد

شایان ذکر است، حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و همراهان با تبریک روز آتش‌نشانی و ایمنی به مجموعه کارکنان اداره آتش‌نشانی قشم و آرزوی موفقیت برای آنان، با اهدای شاخه‌های گل و لوح از آنان تقدیر کردند.

انتهای پیام/7558/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۳۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شستن دست با ماده مشتعل تینر جان مرد کهنسال مهابادی را گرفت

سردار فداکار مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: غروب امروز یک مورد آتش سوزی در سه راه سیدنظام مهاباد به این سازمان گزارش شد و تیم اطفای حریق پایگاه مرکزی این شهرستان خود را به محل رساندند.

وی اضافه کرد: در بررسی اولیه مشخص شد که این مرد کهنسالی (حدود ۷۵ سال) که با استفاده از ماده مشتعل تینر در حمام مشغول شستشو دستانش بود، بر اثر اشتعال تینر دچار آتش‌سوزی شده و پس از ریختن این ماده بر بدنش سایر قسمت‌های بدن وی نیز صدمه شده دیده بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد ادامه داد: ماموران آتش‌نشانی ضمن مهار این حریق از گسترش آن به سایر بخش‌های این خانه و خانه‌های اطراف جلوگیری کردند.

وی اظهار کرد: در این حادثه این مرد کهنسال به شدت آسیب دید و توسط آمبولانس فوریت‌های پزشکی به بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد منتقل شد و به سقف و قسمتی از خانه نیز خسارتی وارد شد.

وی تاکید کرد: شهروندان برای برخورداری از هرگونه راهنمایی و مشاوره ایمنی می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۵، این سازمان در طول شبانه‌روز تماس حاصل کنند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون این سازمان در مهاباد در قالب سه ایستگاه، بیش از ۴۵ نفر پرسنل عملیاتی و با برخورداری از هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می‌دهد.

کمال آهمند جانشین مسئول اورژانس و فوریت‌های پزشکی مهاباد نیز گفت: پس از اعلام مصدومیت شدید یک مردم کهنسال در یکی از محلات این شهر، آمبولانس فوریت‌های پزشکی اعزام شد و با توجه سوختگی شدید بالای ۸۰ درصد مصدوم به بیمارستان منتقل شد.

وی افزود: این مصدوم دقایقی بعد از رسیدن به بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست داد.

آهمند اضافه کرد: علت اصلی این حادثه توسط نیروی انتظامی و سایر ارگان‌های مرتبط در دست بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد
  • دو مصدوم در انفجار گاز در اهواز
  • آتش سوزی آپارتمان ۳ طبقه در خیابان گلزاری قم
  • شستن دست با ماده مشتعل تینر جان مرد کهنسال مهابادی را گرفت
  • واژگونی پراید در آزادراه قزوین- تهران ۳ فوتی برجای گذاشت
  • ریزش آوار ساختمان قدیمی ۳ طبقه روی ۲ کارگر + عکس
  • سانحه رانندگی در میاندوآب ۲ مصدوم داشت
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • انجام عملیات راه‌سازی محورهای مختلف استان/۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • نجات فرد مجروح از بین شعله‌های آتش توسط آتش نشانان