Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس از اصلاح ترکیب هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، محمدصالح جوکار در توضیح اصلاح ساختاری هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، گفت: بنابر تصمیم اتخاذ شده در جریان اصلاح قانون انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا مقرر شد تا اصلاحی در ارتباط با ترکیب هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها صورت گیرد تا هیچ شائبه‌ای پیرامون فعالیت این هیات نظارتی وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مقرر شد که یک نفر از قوه قضاییه به انتخاب رئیس قوه به مجلس معرفی شود، 3 نفر از نمایندگان کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها و یک نفر از نمایندگان کمیسیون اصل نود بنا بر رأی نمایندگان در صحن مجلس انتخاب می‌شوند. همچنین دو حقوق‌دان از سوی شورای نگهبان برای عضویت در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها به مجلس معرفی و با رأی نمایندگان در صحن برگزیده می‌شوند.
وی با بیان اینکه 7 نفراعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های شهر و روستا را تشکیل می‌دهند، ادامه داد: در صورتی که نمایندگان رای مخالف به حقوقدانان معرفی شده از سوی شورای نگهبان دهند، شورای نگهبان موظف است حقوقدانان دیگری را مجدد معرفی کند.
جوکار اظهار کرد: هیات عالی نظارت استان را 5 نفر تشکیل خواهند داد که سه نفر آن‌ها از نمایندگان مجلس و یک نفر از دفاتر شورای نگهبان و یک نفر دیگر رئیس دادگستری یا معاون وی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترکیب هیات مرکزی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا ها انتخابات شورا شورای نگهبان شهر و روستا یک نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۳۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر ابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف، اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اعلام لیست شانا در هفته جاری را تکذیب کرد و گفت: لیست شورا با شروع زمان تبلیغات اعلام می‌شود.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، وی یکم اردیبهشت‌ماه در مورد برنامه این شورا برای دور دوم انتخابات گفته بود: ۱۳ نفر از نامزدهای این شورا به دور دوم راه یافته‌اند و چون بنای ما بر ارائه لیست کامل است، در مورد ۳ نفر باقی‌مانده با رایزنی با گزینه‌های دیگر به جمع‌بندی رسیده و در نهایت لیست ۱۶ نفره خواهیم داد.

پیش از این برخی رسانه‌ها هم از رونمایی لیست ۱۶نفره شورای ائتلاف که ۱۳ نفر آن مشخص است در اوایل هفته جاری خبر داده بودند.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900200

دیگر خبرها

  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • حمید رسایی: هیات رییسه مجلس باید امکانات ابتدایی مانند خانه و خودرو برای نمایندگان فراهم کند
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند