Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظرسنجی‌های انجام شده نشان می‌دهد که از هر ۳ خانواده آمریکایی یک خانواده نمی‌خواهند که برای آنفلوآنزا واکسینه شوند.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از سی ان ان، علی رغم احتمال کشنده بودن کرونا با ابتلا به آنفلوآنزا خانواده‌های آمریکایی تمایلی به استفاده از واکسن آنفلوآنزا ندارند.
مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که کودکان زیر ۵ سال بخصوص کمتر از دو سال در معرض ابتلای خطرناک به آنفلوآنزا قرار دادند و زدن واکسن آنفلوآنزا برای همه سنین بخصوص کودکان و کهنسالان به شدت توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پزشکان کودکان بیمارستان میشیگان در این ارتباط بیانیه‌‌ای منتشر کردند که از خطر عدم استفاده از واکسن آنفلوآنزا سخنن گفته و متذکر شدند که با توجه به شیوع ویروس کرونا سیستم‌های مراقبت بهداشتی به زودی تحت تاثیر کرونا و آنفلوآنزا در فصل سرما فلج خواهند شد.
این در حالی است که «فائوچی» روز سه شنبه در گفتگوی خود با سی ان ان بار دیگر از اهمیت تزریق واکسن آنفلوآنزا در همه گیری کرونا سخن گفت.
آنفلوآنزا کشنده است
آمارها نشان داده که تنها سال گذشته ۱۸۸ کودک بر اثر آنفلوآنزا در آمریکا جان خود را از دست داده اند.
می‌دانیم که آنفلوآنزا بسیار جدی‌تر از سرماخوردگی است و کودکان و افراد سالخورده زیادی را در بیمارستان بستری خواهد کرد. سالانه بین ۷ هزار تا ۲۶ هزار کودک در سراسر آمریکا بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا در بیمارستان‌های سراسر آمریکا بستری می‌شوند. عوارض آنفلوآنزا شامل: تورم مغز، کمبود آب بدن، ذات الریه، افزایش بروز عفونت گوش و مشکلات سینوسی است.
آکادمی اطفال آمریکا که هر هفته آمار مبتلایان به کرونا را به روز می‌کند اعلام کرد که شیوع کرونا در حال گسترش است و با از راه رسیدن آنفلوآنزا شرایط وخیم‌تر خواهد شد.
نظر خانواده‌ها به واکسینه
به نظر می‌رسد در این میان خانواده‌ها علاقه چندانی به واکسینه فرزندانشان به آنفلوآنزا ندارند و آن را ضروری نمی‌دانند. تنها خانواده‌هایی که سال ۲۰۱۹ میلادی خود و فرزندانشان را واکسینه کرده‌‌اند اعلام کردند که امسال نیز این کار را انجام خواهند داد اما اکنون چالش بزرگ و اساسی مسئولان بهداشت دستیابی به والدینی است که علاقه‌‌ای به واکسینه نشان نمی‌دهند. بسیاری از خانواده معتقدند که با توجه به شیوع کرونا مطب پزشک و بیمارستان می‌تواند مکان مناسبی برای ابتلا به ویروس کرونا باشد و به همین دلیل از آن دوری می‌کنند و برخی نیز تاثیر واکسن را بی‌نتیجه می‌دانند.

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: واکسن آنفلوآنزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۳۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از واکسینه شدن حدود ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری طی سال گذشته خبر داد.

سید مختار رجایی فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از واکسیناسیون حدود ۱۳ هزار قلاده سگ صاحب‌دار در این استان علیه بیماری هاری خبر داد، گفت: وظیفه سازمانی که اداره کل دامپزشکی در زمینه واکسیناسیون سگ‌ها دارد، واکسینه کردن سگ های صاحب‌دار مثل سگ‌های گله دامداران و عشایر است که در این زمینه در سال گذشته ۱۲ هزار و ۷۵۳ سگ صاحب‌دار واکسینه شدند.

وی ادامه داد: اما سگ‌های ولگرد باید توسط شهرداری جمع آوری، ساماندهی و به جایگاه مشخصی انتقال داده شوند که ما برای واکسیناسیون به آنها دسترسی کامل و درستی داشته باشیم.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در صورتی که شهرداری به وظیفه خود عمل کند، با وجود این که قیمت تمام شده یک دوز واکسن بیش از ۵۰۰ هزار تومان است ما آمادگی کامل برای واکسینه کردن این سگ‌ها را داریم.

رجایی‌فر بیان کرد: دامپزشکی با کمک مراکز بخش خصوصی طرف قرارداد برای عقیم کردن و جلوگیری از زاد و ولد سگ‌های ولگرد آمادگی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • نیم نگاهی به زندگی شهید محمد سهرابی‌ثانی
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • ۸ نفر از اعضای یک خانواده با قارچ مسموم شدند
  • قارچ‌های خودرو هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در روستای کوهمره سرخی
  • دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند