Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم اکران ویژه فیلم «خط باریک قرمز» با حضور تعدادی از مسئولان قوه قضاییه، وزارت امور خارجه و مدیران سازمان سینمایی در سینما فرهنگ برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فیلم، مراسم اکران ویژه فیلم مستند داستانی «خط باریک قرمز» به کارگردانی فرزاد خوشدست و تهیه‌کنندگی فرزاد خوشدست و نگار اسکندرفر که در سینماهای «هنروتجربه» اکران است، در سینما فرهنگ برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرزاد خوشدست کارگردان و یکی از تهیه‌کنندگان «خط باریک قرمز» پیش از اکران فیلم ضمن خیرمقدم به مهمانان بیان کرد: باعث افتخار من است که مسئولان قوه قضایبه نسبت به این فیلم عنایت داشتند و همین امر باعث شد «خط باریک قرمز» بیشتر دیده شود.

وی با اشاره به اینکه صاحب اصلی این فیلم مسئولان قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها هستند، بیان کرد: ۵ ماه فیلمبرداری این کار در کانون اصلاح تربیت بدون همراهی دوستان امکانپذیر نبود. من زمانی که این کار را شروع کردم با تجربه‌های گذشته‌ام، سعی کردم با نگاه متفاوتی به این موضوع نگاه کنم.

کارگردان «خط باریک قرمز» ادامه داد: چند وقت پیش یک پسر نوجوان که در یتیم خانه‌ بزرگ شده است به من پیام داد و گفت «من در نقشه یک سرقت حضور داشتم اما زمانی که اتفاقی در مشهد، فیلم شما را دیدم تصمیم گرفتم یکبار دیگر فیلم را ببینم». من برای او نوشتم آیا سرقت را انجام دادی و او گفت دیگر نتوانستم با آن گروه همکاری کنم.

خوشدست با اعلام اینکه زمانی که پیام این نوجوان و مخاطبان دیگر را می‌بیند، احساس می‌کند همین اتفاق نتیجه فیلم است، توضیح داد: پیشنهاد این فیلم ایجاد یک مدرسه سایکودرام است و اگر این مدرسه در کشور ساخته و راه‌اندازی شود، مطمئن هستم نتیجه‌اش در سطح جامعه دیده می‌شود. اصولا بزه، بزه می‌آورد و خشم هم خشم و ساخت مدرسه سایکودرام این زنجیره را قطع می‌کند.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: من 2 سال است که پیگیر ساخت اولین مدرسه سایکودرام در ایران هستم تا بتوانیم با ایجاد این مدرسه شاهد کاهش جمعیت کیفری باشیم.

امیر دژاکام بازیگر، کارگردان و مدرس تئاتر که در «خط باریک قرمز» نیز حضور داشته است، سخنران دیگر مراسم بود که عنوان کرد: اگر انسان بعد از مرگ خود دوباره زنده شود و به این کره خاکی بازگردد با استفاده از تجربه ای که در زندگی قبلی خود دارد، ممکن است اشتباه های گذشته خود را تکرار نکند ولی همه ما می دانیم چنین چیزی ممکن نیست پس اگر انسان بتواند همین جا از تجربه‌های دیگران از جمله انسان‌های گناهکار و غیرگناهکار استفاده کند، راه رستگاری دست‌یافتنی‌تر خواهد بود.

این کارگردان تئاتر تاکید کرد: یک نکته تخصصی وجود دارد و آن این است که یک تجربه خیالی می تواند برابر با یک تجربه واقعی باشد که خیال همین پرده سینماست. سوال اینجاست آیا هنر تئاتر یا هنر سینما می تواند به کاهش بزهکاری و ناهنجاری کمک کند؟ که علم پاسخ می دهد بله.

دژاکام افزود: آقایان قضات و پلیس با بزهکارانی رو به رو می شوند که شاید بارها و بارها زندان بروند و بزهکاری را به دلیل اینکه عقلشان و قلبشان به فهم نرسیده است، تکرار کنند، اما اثر هنری اگر جذاب باشد می‌تواند روی افراد تاثیرگذار باشد و کمک ‌کند بزهکاری کنار گذاشته می‌شود.

این بازیگر در پایان صحبت‌های خود مطرح کرد: یکی از راهکارها برای کاهش جرم ایجاد مدرسه سایکودراما است از آقایان مسئول در قوه قضاییه خواهش می‌کنم به شکل‌گیری این مدرسه کمک کنند.

همچنین حجت الاسلام‌والمسلمین هادی صادقی رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه پس از اکران فیلم در سینما فرهنگ درباره «خط باریک قرمز» اظهار کرد: هنر ظرفیت‌های بسیاری دارد ولی ما بسیار کم از این ظرفیت‌ها در کشورمان استفاده می‌کنیم. البته در این فیلم یک نمونه از ظرفیت انسان‌سازی هنر را دیدیم. ‌

وی همچنین اظهار کرد: هنر را گاه محاکات طبیعت و واقعیت معرفی می‌کنند اما این تعبیر، تعبیر بسیار ساده‌ای است. همچنین برخی هنر را مایه تحقق یک امر می‌دانند که این تعریف یک قدم رو به جلو است اما باز هم همچنان از آنچه که باید باشد، عقب است.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه بیان کرد: نمونه کاری که عزیزان در این فیلم انجام داده‌اند تلفیقی بین تئاتر و سینمای مستند است که البته هر دوی آن‌ها جنبه سازندگی دارند و مهم هستند، البته موسیقی هم می‌توانست بیشتر به کمک این موضوع بیاید. شاید امکان استفاده از ساحت‌های دیگر هنر هم بود یعنی امکان ساخت یک کار ترکیبی؛ منتهی بسیار تلاش زیادی می‌خواهد و کار دشواری است.

وی در پایان با اشاره به اینکه قدمی که کارگردان «خط باریک قرمز» برداشته بسیار کار ارزشمندی است، توضیح داد: اینکه قصد دارند یک مدرسه هنری جدید را در عرصه سینما و تئاتر معرفی کنند که در فضای کشور ما کمتر استفاده شده است، بسیار مهم است. باید از این مدرسه برای ساخت انسان بهتر بهره برد. ما چهارده معصوم بیشتر نداریم و همه ما خطاکار هستیم پس نیاز به ساخته شدن داریم. اگر از این ظرفیت برای انسان‌سازی استفاده شود، کار بزرگی است که هم درس اخلاق است و هم درس ساخت انسانیت و جهان جدید.

همچنین مرتضی مرادیان مدیرکل توسعه منابع انسانی وزارت امور خارجه نیز در سخنانی مطرح کرد: نقطه قوت این فیلم، زاویه دید آن نسبت به بزهکاری و مشکلاتی است که در جامعه وجود دارد. واقعیت این است که ما در کارهای فرهنگی و تربیتی بی‌حوصله شده‌ایم و این فیلم نشان می‌دهد ما می‌توانیم با بازسازی هویت و شخصیت افراد، امکان جبران اشتباه‌ را به افراد بدهیم.

به گفته وی، «خط باریک قرمز» نشان می دهد افرادی که در دوره ای بزهکار بوده اند می توانند راه رهایی را پیدا کنند.

علیرضا دلخوش مدیرکل دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه نیز درباره این فیلم عنوان کرد: من با چند سوالی که در ذهن داشتم به تماشای این فیلم نشستم و به شکل عجیبی پاسخ تمام پرسش‌هایم را پیدا کردم. سوال اصلی من این بود که آیا زندان و کانون اصلاح و تربیت اساسا آخر راه است یا می‌تواند آغاز راه جدیدی برای افراد باشد؟ پاسخ این سوال را این فیلم با زیبایی و به صورت حرفه‌ای نشان داد.

وی افزود: کانون اصلاح تربیت، زندان یا مکان‌های بازپروری در عین حال که می توانند مرکز مجازات محسوب شوند، همچنین می‌توانند مانند یک دانشگاه و فرصتی برای اصلاح و آغاز یک زندگیِ موفق باشند.

دلخوش با اشاره به اینکه «خط باریک قرمز» به درستی توانسته است این موضوع را به مخاطبان منتقل کند، بیان کرد: امیدوارم مسئولان قوه قضاییه اهتمام کامل را برای تبدیل این مراکز به مکان اصلاح به خرج بدهند، البته اطلاع دارم آیت الله رییسی رییس محترم قوه قضاییه دستورها و عنایت خاصی در این زمینه دارند تا ان‌شاالله ما بتوانیم هر روز شاهد بالندگی سیستم مجازات کشور باشیم.

ذکریا نیکویی رییس سازمان گسترش اقتصاد مقاومتی از دیگر مهمانان این اکران ویژه نیز درباره «خط باریک قرمز» بیان کرد: از جنبه تعلیمی و تربیتی با فیلم خوبی مواجه هستیم. در اسلام بسیار به حوزه تعلیم و تربیت اشاره شده و رسالت پیامبران نیز همین بوده است و امروزه سینما نیز همین رسالت را دارد و می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
وی در پایان صحبت‌هایش توضیح داد: از این دست فیلم ها باید بسیار ساخته شود. اگر افراد در زندان رها شوند پس از آزادی ممکن است خطاهای گذشته خود را تکرار کنند، اما اگر در بحث تعلیم و تربیت به صورت دقیق و متمرکز عمل کنیم این بچه‌ها به افراد مفید و تاثیرگذاری برای جامعه تبدیل خواهند شد.

در «خط باریک قرمز» توماج دانش بهزادی در کنار فرهاد اصلانی، هنگامه قاضیانی، امیر دژاکام، افشین هاشمی، آرش آبسالان، یاسر خاسب و همراهی نوجوانان کانون اصلاح و تربیت حضور دارند.

این مستند داستانی در آخرین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر برنده جایزه نت‌پک (شبکه توسعه سینمای آسیا اقیانوسیه) شد و نماینده سینمای مستند ایران در آخرین دوره جوایز آسیا پاسیفیک بود و همچنین برنده چهار جایزه در سینماحقیقت و فیلم منتخب جشنواره پوسان و… نیز است.

همچنین سال گذشته در مراسم تقدیر از آثار برگزیده سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر «تجلی اراده ملی» هیات داوران قوه قضاییه از فیلم مستند «خط باریک قرمز» ساخته فرزاد خوشدست به دلیل توجه به موضوع آسیب‌های اجتماعی تهدید کننده نوجوانان، و ارایه راهکار اصلاح عالمانه مجرمان و بازپروری آنان به منظور بازگشت موثر به جامعه تجلیل کردند.

«خط باریک قرمز» داستان یک گروه مجرم نوجوان در یک زندان است که با کمک چند مربی بازیگری تصمیم می‌گیرند یک نمایش را روی صحنه ببرند و ناگفته‌های زندگی خود را از این طریق بیان کنند تا اگر این نمایش موفق بود به این بهانه و برای اجرا در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از زندان خارج شوند، اما تعدادی از آن‌ها برای روز اجرا، نقشه فرار می‌کشند.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه، محمدرضا خوشرو دبیر ستاد ملی صبر، علی‌رضا دلخوش مدیرکل دیپلماسی عمومی وزارت خارجه، مرتضی مرادیان مدیرکل توسعه منابع انسانی وزارت خارجه، حجت الاسلام و المسلمین ذکریا نیکویی رییس سازمان گسترش اقتصاد مقاومتی، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، جعفر صانعی‌مقدم مدیرعامل موسسه هنروتجربه، سیدغلامرضا موسوی رییس هیات مدیره اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان سینمای ایران، مرتضی رزاق کریمی قائم‌مقام و معاون مستند مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، امیر دژاکام بازیگر و کارگردان تئاتر، احمد بهرامی نویسنده و کارگردان سینما، یاسر خاسب مربی تئاتر، امیر تاجیک مستندساز، صادق میرکریمی مدیر تولید سینما، جمعی از مدیران ستادی و شعبه‌های شورای حل اختلاف، فرزاد خوشدست نویسنده و کارگردان فیلم و... حضور داشتند.

لینک کوتاه: asriran.com/0038pU

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مدرسه سایکودرام مدرسه سایکودرام خط باریک قرمز فرزاد خوشدست مسئولان قوه کانون اصلاح قوه قضاییه حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۳۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین موزیک‌ ویدئوی رسمی با هوش مصنوعی ساخته شد

یک کارگردان برای ساخت موزیک ویدئوی یک اثر از مدل هوش مصنوعی سورا(Sora) ساخته شرکت اوپن‌ای‌آی(OpenAI) استفاده کرده است.

به گزارش ایسنا، یک کارگردان به نام پل تریلو(Paul Trillo) از مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدئوی Sora برای ساخت یک موزیک ویدئوی چهار دقیقه‌ای برای یک خواننده استفاده کرده است.

اگرچه شرکت OpenAI هنوز Sora را در دسترس عموم قرار نداده است، اما توانایی آن در تولید کلیپ‌های ویدئویی واقعی و با وضوح بالا، فیلم‌سازان را از لحاظ امنیت شغلی نگران کرده است.

اکنون این ابزار قدم به دنیای موزیک ویدئوها گذاشته است.

اگر بخواهید یک ویدئوی حیرت‌انگیز بسازید، احتمالاً به یک پهپاد مجهز و خلبان ماهر آن و خیلی ابزار و چیزهای دیگر نیاز خواهید داشت. اما حالا هوش مصنوعی Sora که متن را به ویدئو تبدیل می‌کند، کار را آسان کرده است.

این مدل هوش مصنوعی که اواخر بهمن ۱۴۰۲ معرفی شد، در ابتدا ما را با کلیپ‌های ویدئویی خیره‌کننده‌ای که از پیام‌های متنی تولید شده بود، شگفت‌زده کرد و یک ماه بعد با چند فیلم کوتاه مواجه شدیم که بحث‌هایی را برانگیخت.

با این حال، Sora همچنان یک پیشرفت باورنکردنی است. اکنون پل تریلو، کارگردان مستقر در لس آنجلس از این مدل هوش مصنوعی برای ساخت اولین موزیک ویدئوی رسمی خود استفاده کرده است.

گفته می‌شود این ویدئو از ایده‌ای برآمده که تریلو به مدت ۱۰ سال در مورد آن فکر می‌کرده است.

دوربین مجازی در این موزیک ویدئو در صحنه‌ها رو به جلو حرکت می‌کند تا تصاویری سریع و انتزاعی را روی اثر خواننده‌ای به نام ارنست ودرلی گرین جونیور(Ernest Weatherly Greene Jr.) که با نام واشد اوت(Washed Out) منتشر شده است، ارائه کند.

این ویدئوی چهار دقیقه‌ای به صورت مجموعه‌ای از صحنه‌های پروازی متشکل از ۵۵ کلیپ Sora که از ورودی‌های متنی تولید شده‌اند و در نرم‌افزار Adobe Premiere Pro به هم چسبیده‌اند، شکل گرفته است.

شخصیت‌ها و مکان‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی تنها برای لحظاتی زودگذر نمایش داده می‌شوند و مشخص نیست که آیا مواردی مانند زوایای عجیب بدن، حرکات تند و ناگهانی عجیب و حقه‌های ظاهری دوربین بخشی از دستورات کارگردان هستند یا صرفاً خطاهای مدل هستند. در هر صورت، ویدئوی جالبی برای یک ترانه درآمده است که در ادامه تصاویری از آن را آورده‌ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۱ مدرسه جدید در سیرجان
  • «سیزیف» به مردم ایران چه می آموزد؟ / ورود ایرانیان به دالان باریک آزادی / مهمترین پروژه توسعه ایران توانمندسازی جامعه
  • انیمیشن‌هایی متفاوت برای بزرگتر‌ها؛ انیمیشن‌هایی مفرح برای بچه‌ها
  • اولین موزیک‌ ویدئوی رسمی با هوش مصنوعی ساخته شد
  • مستندی نیم‌‎ساعته که ساختش ۱۶ سال زمان برد
  • پخش مستندی که ساخت آن پنج سال طول کشید/ «نائب الامام» در شبکه افق
  • زنانی که در کن رئیس شدند
  • ساخت شهرک سیر برای تقویت زنجیره‌ ارزش پیگیری شود
  • انیمیشن‌هایی متفاوت برای بزرگترها ؛ انیمیشن‌هایی مفرح برای بچه‌ها
  • ساخت و تعمیر بیش از ۸۰ مدرسه در خوزستان