Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، بر اساس وعده‌ای که وزارت نیرو با مردم داشته، اجرای ۲۵۰ پروژه بزرگ آب، برق و فاضلاب دنبال می شود که تاکنون یکصد و هشتمین پروژه از این تعداد افتتاح شده و بقیه پروژه‌ها مطابق برنامه به بهره‌برداری خواهند رسید.
 طرح‌های پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، شامل سدهای مخزنی است که تاکنون ۷ سد در سال جاری به بهره‌برداری رسیده که آخرین این‌ها سد نعمت آباد در شهرستان اسدآباد استان همدان است و این، چهل و ششمین سدی است که در دولت تدبیر و امید از مجموعه ۱۹۰ سد تحت بهره‌برداری کشور افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 ۴۵ هزار هکتار شبکه‌های آبیاری و زهکشی به بهره‌برداری رسیده و در مجموع ۴۴۸ روستا در سراسر کشور جزو طرح‌های آبرسانی روستایی است که به اتمام رسید.
 در بخش آبرسانی شهری، پنج طرح بزرگ، هفت تصفیه‌خانه فاضلاب و دو تصفیه خانه آب مطابق برنامه به بهره‌برداری رسیده است.
در بخش برق هم، ۹ نیروگاه حرارتی و دو نیروگاه مقیاس کوچک به ظرفیت بیش از ۱۴۰۰ مگاوات افتتاح شده و این مسیر تا پایان سال ادامه خواهد داشت.  

امسال، علاوه بر طرح‌های ساخت و سازی، پروژه‌های ساز و کاری هم در برنامه پویش قرار گرفته است، چرا که اصلاح و بهبود ساز و کارها نقش تعیین کننده‌ای در ارائه خدمت موثرتر به مردم دارد.

قطار پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در ایستگاه ۲۲

۶ پروژه صنعت برق با اعتبار ۳ هزار و ۵۰۲ میلیارد میلیارد تومان در بیست و دومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران فردا (سه‌شنبه) با حضور وزیر نیرو افتتاح می‌شود که وزارت نیرو اعلام کرده است، پروژه‌های آماده افتتاح در این سفر شامل بهره‌برداری از واحد شماره یک بخش بخار سیکل ترکیبی ارومیه، خط ابهر_ارومیه گازی، خط تغدیه "خان تختی"، احداث خط ۲۳۰ کیلوولت در پست نیروگاه ارومیه، فاز اول توسعه بخش ۴۰۰ کیلوولت پست نیروگاه ارومیه و نیروگاه مقیاس کوچک است.
بنا بر این گزارش، با افتتاح واحد شماره یک بخش بخار سیکل ترکیبی ارومیه با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و هزینه‌ای بالغ بر ۳هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان اعتبار، ظرفیت تولید برق در شهرستان ارومیه افزایش یافته، به پایداری شبکه در منطقه کمک شده و مصرف سوخت فسیلی نیز کاهش پیدا می‌کند.
همچنین خط انهر_ارومیه گازی با خط طول هفت کیلومتر، ۲۸ دستگاه پایه‌های تلکسریی بتنی و اعتبار ۸ میلیارد تومان با هدف تامین برق شهر ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد.
خط تغذیه خان تختی نیز در شهرستان سلماس با طول خط ۲.۵ کیلومتر دو مداره و اعتبار ۲ میلیارد تومان با هدف تامین برق این شهر افتتاح می‌شود.
احداث خط ۲۳۰ کیلوولت در پست نیروگاه ارومیه نیز به منظور برق‌داری و بهره‌برداری از خط انتقال ما بین نیروگاه ارومیه و نیروگاه سهند با ۹.۵ میلیارد تومان اعتبار افتتاح خواهد شد.
فاز اول توسعه بخش ۴۰۰ کیلوولت پست نیروگاه ارومیه شامل برق‌داری ۴۰۰.۱۳۲ کیلوولت به ظرفیت ۳۱۵ مگاولت آمپر با ۱۲۵ میلیارد تومان هزینه در جهت تقویت شبکه انتقال و همچنین انتقال بخش توسعه این نیروگاه به بهره‌برداری خواهد رسید.
نیروگاه مقیاس کوچک ۸.۶ مگاواتی شهرستان ارومیه نیز با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور تامین برق شهرک صنعتی فاز ۳ ارومیه افتتاح خواهد شد.
 بهره‌برداری از این ۶ پروژه، اشتغال ۸ هزار و ۸۵ نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می‌کند.

افزایش بهره‌وری نیروگاه‌ها

احداث سه واحد بخار با هدف افزایش تولید برق، پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه و همچنین افزایش راندمان نیروگاه‌های گازی با تبدیل آن به سیکل ترکیبی، در نیروگاه ارومیه در دستور کار قرار گرفته است.
ظرفیت هر یک از این واحدها ۱۶۰ مگاوات است که با تکمیل سه واحد بخار نیروگاه ارومیه ضمن افزایش ۴۸۰ مگاواتی توان تولید تولید برق مجموعه، سالانه حدود ۷۸۳ میلیون مترمکعب نیز در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.
بر همین اساس صبح فردا در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، نخستین واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی نیروگاه سیکل‌ترکیبی ارومیه با اعتباری بالغ بر ۱۲۸ میلیون یورو توسط وزیر نیرو به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره برداری از این نیروگاه افزایش توان نیروگاهی کشورمان را به دنبال خواهد داشت.

پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، تاکنون در بخش نیروگاهی،  بهره برداری از سومین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پرند به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات، نخستین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات، نخستین واحد گاز نیروگاه سیکل ترکیبی قشم به ظرفیت ۱۷۰ مگاوات، دومین واحد گاز نیروگاه سیکل‌ترکیبی دالاهو به ظرفیت ۳۱۰ مگاوات و نخستین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات را محقق کرده است.

همچنین در زمینه ارتقای توان نیروگاهی پروژه افزایش ۱۱۵ مگاواتی توان تولید برق نیروگاه بندرعباس، پروژه ارتقای توان تولید یک واحد نیروگاه شاهرود به ظرفیت ۲۱ مگاوات، پروژه ارتقای توان عملی نیروگاه سیکل ترکیبی زاگرس به ظرفیت ۳۰ مگاوات، پروژه ارتقای توان عملی نیروگاه سیکل ترکیبی قدس (سمنان) به ظرفیت ۸ مگاوات، پروژه رفع محدویت تولید نیروگاه بخاری رامین اهواز به ظرفیت ۴۰ مگاوات، پروژه رفع محدویت تولید نیروگاه بخاری اسلام اباد اصفهان به ظرفیت ۳۰ مگاوات و پروژه رفع محدویت تولید نیروگاه بخاری شازند به ظرفیت ۱۰ مگاوات به ثمر رسیده است.

برچسب‌ها رونق تولید توسعه ایران دولت تدبیر و امید جهش تولید شرکت تولید نیروی برق حرارتی برق رضا اردکانیان وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید توسعه ایران دولت تدبیر و امید جهش تولید شرکت تولید نیروی برق حرارتی برق رضا اردکانیان وزارت نیرو رونق تولید توسعه ایران دولت تدبیر و امید جهش تولید شرکت تولید نیروی برق حرارتی برق رضا اردکانیان وزارت نیرو اخبار کنکور نیروگاه سیکل ترکیبی سیکل ترکیبی ارومیه هرهفته الف ب ایران واحد بخار نیروگاه بهره برداری بهره برداری میلیارد تومان نخستین واحد ارتقای توان تولید برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۴۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح برق‌آبی اومااویا در سریلانکا / رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است

آفتاب‌‌نیوز :

پروژه «اومااویا» شامل دو سد به نام‌های «دایرابا» و «پوهولپولا»، نیروگاه آبی ۱۲۰ مگاواتی زیرزمینی، ۲۸ کیلومتر تونل‌های انتقال آب و دسترسی، سه شفت عمودی جمعاً به طول ۸۵۰ متر و ۲۳ کیلومتر خط انتقال برق است. پروژه‌ای که فرآیند ساخت، نظارت و مشاوره آن تماماً توسط شرکت ایرانی انجام شده و هزینه ساخت آن به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار توسط دولت سریلانکا تأمین شده است.

با اجرای طرح چند منظوره اومااویا، آب مازاد رودخانه‌های «اومااویا» و «ماهاتوتیلا اویا» واقع در استان اووا «Uva» برای توسعه کشاورزی به منطقه کم‌آب همین استان منتقل می‌شود. این در حالی است که هم‌زمان با تحقق این هدف، تولید انرژی از طریق نیروگاه زیرزمینی به ظرفیت ۱۲۰ مگاوات انجام خواهد شد.

تولید ۲۹۰ گیگاوات ساعت انرژی در سال، تأمین آب مورد نیاز ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه خشک جنوب شرقی سریلانکا و انتقال ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب از منطقه پرباران به مناطق خشک از جمله اهداف این پروژه بوده است که توسط شرکت ایرانی فراب و به همت متخصصان و مهندسان ایرانی در کشور سریلانکا به مرحله اجرا و بهره‌برداری رسیده است.

این پروژه از نظر اجرای ۲۴ کیلومتر تونل، بدون دسترسی میانی در شرایط بسیار سخت زمین‌شناسی و وجود جریان‌های آبی پرفشار، حفاری یکی از بلندترین شفت‌های (تونل‌های) عمودی دنیا در نیروگاه‌های آبی به طول ۶۱۸ متر، اجرای پوشش فلزی شفت عمودی به وزن تقریبی ۱۰۰۰ تن به صورت معلق و نصب و احداث نیروگاه در حفره و فضا‌هایی در عمق ۷۵۰ متری زمین، جزو پروژه‌های منحصربه‌فرد مهندسی محسوب می‌شود.

رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است

ردیسی ظهر امروز چهارشنبه به وقت محلی، در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ابرپروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا، به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های صدور خدمات فنی- مهندسی ایرانی، بهره‌برداری از این پروژه را نماد همبستگی، پیوند، تقویت دوستی و مایه افتخار دو ملت دانست.

وی نمایش همبستگی، همدلی و همراهی دو کشور و دو ملت آسیایی را از ویژگی‌های مهم این پروژه دانست و تصریح کرد: بهره‌برداری از این سد، نیروگاه و تونل انتقال آب نماد، تحقق اراده دو کشور و دو ملتی است که می‌خواهند با اتکا به توان بومی، رفاه و آسایش خود را فراهم کنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به تامین مالی این طرح از سوی سریلانکا و تامین و انتقال خدمات فنی و مهندسی از سوی ایران، تامین آب شرب و آب کشاورزی برای ۵ هزار هکتار اراضی جدید و آغاز به کار یک نیروگاه ۱۲۰ مگاواتی را از دستاورد‌های این پروژه برای مردم سریلانکا دانست و افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران با اتکا به توانمندی‌های فنی و مهندسی بومی در حال اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق در بیش از ۲۰ کشور جهان است.

رئیسی با بیان اینکه کشور‌های غربی تلاش می‌کنند به ما القا کنند که دانش و فناوری فقط در اختیار آنهاست، اظهار داشت: انقلاب اسلامی، امام راحل، رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهدای عالی‌قدر ما از جمله شهید سلیمانی «ما می‌توانیم» را به ملت ما آموختند. دشمن نمی‌خواست ما پیشرفت کنیم، اما ملت ایران اراده کرد که پیشرفته باشد؛ خواست و اراده ملت بزرگ ایران تحقق یافت و دشمن ناکام ماند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است در پیشرفت سریلانکا شریک شده و تمام تجربیات خویش را که نتیجه ۴۵ سال مجاهدت و تلاش مردان و زنان ایرانی است با شما به اشتراک بگذارد و با صدور خدمات فنی و مهندسی در پیشرفت سریلانکا مشارکت داشته باشد.

رئیس‌جمهور با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی برای توسعه روابط با کشور‌های آسیایی، همسایه و کشور‌های مستقل خاطرنشان کرد: تقویت ارتباط بین ما و شما و دیگر کشور‌های همسو و مستقل می‌تواند آینده‌ای درخشان برای دو کشور و دو ملت رقم بزند. بدانید با توکل بر خدا و اعتماد به داشته‌های بسیار خودمان می‌توانیم مسیر پیشرفت را به سرعت طی کنیم.

رئیسی گفت: برخی کشور‌های و نظام سلطه موافق تقویت روابط ما با یکدیگر نیستند و می‌خواهند به ما القا کنند که نمی‌توانیم با تکیه بر توان داخلی پیشرفت کنیم، اما ما در عمل این نظر و القای نظام سلطه را باطل کرده‌ایم.

رئیس‌جمهور در پایان از همه دست‌اندرکاران اجرای این پروژه عظیم در سریلانکا، تشکر کرد.

پیش از رئیسی «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا نیز در سخنانی با قدردانی از همکاری و تلاش پیمانکاران و همکاری دولت ایران در اجرای این پروژه اظهار داشت: بدون تکنولوژی و فناوری ایرانی، اجرای این پروژه برای ما ممکن نبود؛ شما توانستید برای آینده سریلانکا کار بزرگی انجام دهید.

رئیس جمهور سریلانکا با بیان اینکه مهارت‌های فناورانه ایرانی امروز در دنیای مدرن شناخته شده است، تصریح کرد: شما نمونه کشوری هستید که با خوداتکایی توانستید به پیشرفت در حوزه‌های مختلف برسید. امروز کشور‌های ما به‌عنوان کشور‌های جنوب، به دنبال اثبات هویت‌های خودشان هستند و چنین پروژه‌های هویت و توانایی‌های ما را به جهانیان اثبات می‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • افتتاح طرح برق‌آبی اومااویا در سریلانکا / رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید