Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-29@20:20:04 GMT

پایان فصل ۲۷۰ دقیقه‌ای نامجومطلق

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۴۱۳۳

پنجم مهر، برجسته‌ترین روز مجید نامجومطلق در زمین و نیمکت بوده؛ با دو نتیجه متفاوت برای بازیکن بزرگ دیروز و مربی متوسط امروز. یکی از سه نابغه تکنیکی تاریخ فوتبال ایران، پنجم مهر ۷۰ در جام بین قاره‌ای مقابل الجزایر چنان کولاک کرد که قرار بود بازی برگشت ۲۱ مهر، با پاری سن ژرمن امضا کند.

 

در این بین، پروین ملی‌پوشان را آزاد کرد تا نامجومطلق دوازدهم مهر مقابل پاس، توسط اکبر یوسفی مصدوم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزینه‌ای گزاف برای یک امتیاز سرنوشت‌ساز، روزی که پنالتی مرفاوی سوخت. در پایان فصل و با تساوی بدون گل شهرآورد (که با تغییر برنامه به هفته آخر موکول شده بود) استقلال ۲۵ امتیازی، نوار پنج قهرمانی پیاپی پرسپولیس را برید. پرسپولیس با ۲۴ امتیاز دوم شد.

 

۳ دهه بعد، پنجم مهر: استقلال - پاختاکور
ظهر همین روز، کریس کاوانا در سوت پایان بازی برایتون - یونایتد با تساوی ۲-۲ دمید. منچستری‌ها به سمتش یورش بردند که قبل از سوت، خطای هند رخ داده. در اتفاقی نادر با بازبینی پس از اتمام بازی، یونایتد با پنالتی دقیقه ۱۰۱ به پیروزی رسید! ماشاریپوف (پاختاکور) آشکارا توپ را با دست زد. او برخلاف نیل موپی (برایتون) دید کامل داشت. نه نامتعادل بود و نه روی هوا.

 

متاسفانه کنفدراسیون تا قبل از یک‌چهارم از VAR استفاده نمی‌کند و پنالتی قطعی استقلال سوخت. با این حال، خود نامجومطلق در نشست خبری از «خستگی مفرط» تیمش گفت و اینکه ناگزیر بوده بهترین بازیکنانش را بیرون بکشد. چه اگر پنالتی گرفته می‌شد و به تور می‌نشست، استقلال خسته با فقط ۳۴ درصد مالکیت و نفرات بی تجربه‌ای چون زکریا مرادی، یارای مقاومت ۳۰ دقیقه‌ای را روبروی پنبه‌کاران پر نفس نداشت.

 

خستگی در شرایطی عارض شد که استقلال با کناره‌گیری الوحده، دو بازی کمتر از پاختاکور انجام داد. استقلال مقابل الشرطه نیز فقط به دو دلیل نباخت: پلیس‌ها سومین بازی‌شان را طی ۷ روز برگزار می‌کردند و استقلال استراحت کرده بود. الشرطه بخاطر تعطیلی لیگ عراق، هفت ماه از مسابقات رسمی دور بود و بازیکنانش ناآماده بودند.

 

اگر انرژی مازن فیاض {یادآور عمر عبدالرحمان} که نامجومطلق برنامه‌ای برای مهارش نداشت، در نیمه اول ته نمی‌کشید، عراقی‌ها صعود می‌کردند. سوای حذف الهلال (مدافع عنوان قهرمانی) بخاطر کرونا که راه آبی‌پوشان را هموارتر کرد، تشریفاتی بودن بازی آخر برای الاهلی عربستان را هم بیافزایید که میلویه‌ویچ به ۷ بازیکن اصلی‌اش استراحت داد.

 

بازیکنان استقلال و کادر فنی، جانانه جنگیدند و همه وجودشان را گذاشتند. گرچه «غیرت خالی» در تک‌ مسابقه‌ها جوابگوست اما در امتداد تورنمنت‌ها کافی نیست. مسئولیت حذف استقلال با مدیران باشگاه است و وزارتخانه‌ای که استقلال را به آنان سپرده. مدیرانی بی تجربه و ناکارآمد که تیم را دچار تشنج کردند. کدورت شخصی را به منافع تیم‌شان ترجیح دادند. 

 

وعده برگرداندن استراماچونی را دادند. سپس گفتند الکساندر نوری را می‌آوریم و حالا صحبت از این است که با دستیار فرهاد مجیدی ادامه بدهند! نامجومطلق، معلم و مربی متشخصی است اما در مقام سرمربی نمی‌تواند برآورده کننده خواسته‌های استقلال باشد.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: مجید نامجو مطلق نیوز بازیکن نامجو مطلق جام گزارش استقلال فوتبال جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۴۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقی‌زاده: بیشترین گل را من به استقلال و پرسپولیس زده‌ام

هافبک تیم فوتبال آلومینیوم اراک مدعی شد بیشتر از دیگر بازیکنان به تیم‌های استقلال و پرسپولیس گل زده است. - اخبار ورزشی -

علیرضا نقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره برد تیمش برابر پرسپولیس در جام حذفی گفت: بازی خیلی خوبی بود و ما در طول 120 دقیقه دو بار برابر پرسپولیس کامبک زدیم، در ضربات پنالتی هم با اینکه تیم ما اول پنالتی خراب کرد، ولی بازیکنان فعل خواستن را صرف کردند و توانستیم در نهایت به پیروزی برسیم. این یک برد تاریخی برای آلومینیوم بود و آنهایی که این بازی را دیدند واقعاً لذت بردند.

حسینی: هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و مسئله اصلی ما لیگ است

 

وی ادامه داد: پرسپولیس یکی از بهترین تیم‌های ایران است و در لیگ برتر هم ما توانستیم آنها را شکست بدهیم. این بازی همه چیز داشت و شکست دادن پرسپولیس نشان داد که تیم ما از لحاظ فنی چه پتانسیلی دارد. ما در لیگ برتر از لحاظ امتیازگیری به حق‌مان نرسیدیم و با این فوتبالی که انجام می‌دهیم باید بیشتر امتیاز می‌گرفتیم.

نقی‌زاده در مورد گلی که در این بازی به ثمر رساند، تصریح کرد: این گل را به خانواده‌ام تقدیم می‌کنم و خوشحالم که در برد تیمم سهم داشتم. البته این را هم باید بگویم که همه بازیکنان از جان مایه گذاشتند. من چهار گل به پرسپولیس و چهار گل به استقلال زده‌ام و فکر نمی‌کنم بازیکنی باشد که هشت گل به این دو تیم زده باشد. این برای من یک دستاورد بزرگ است و خدا را شکر می‌کنم.

هافبک تیم فوتبال آلومینیوم اراک در مورد اینکه آیا هنگام زدن پنالتی آخر استرس نداشت، گفت: استرس نداشتم ولی این دغدغه را داشتم که اگر توپ گل نشود، هواداران و مردم اراک ناراحت می‌شوند. خدا را شکر که روسیاه نشدم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نبرد رم و ناپولی برنده نداشت/ آزمون پنالتی گرفت
  • ناپولی ۲-۲ رم: تساوی پرگل به سود بولونیا
  • سردار آزمون در زمین مارادونا درخشید(عکس)
  • کابوس اونانا دست از سر یونایتد برنمی‌دارد! (عکس)
  • نقی‌زاده: بیشترین گل را من به استقلال و پرسپولیس زده‌ام
  • پورحمیدی تحت فشار الماس شد!
  • سپاهان صعود کرد، پرسپولیس حذف شد
  • اعلام نتایج یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال/ سپاهان صعود کرد، پرسپولیس حذف شد
  • نتایج یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال؛ صعود سپاهان، حذف پرسپولیس 
  • ژست برنده اکبرپور در خوش و بش با سپاهانی‌ها!