Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: یک مقام دولت آلمان از لزوم شکل گیری جبهه‌ای واحد بین آمریکا و اروپا علیه چین از یک سو و از سو دیگر، وجود اختلاف کاخ سفید با کشورهای اروپایی درباره ایران سخن گفت.

«پیتر بایر» از مقامات آلمان در در زمینه روابط بین آمریکا و کانادا درگفت وگو با «خبرگزاری فرانسه» گفت: «اروپا و ایالات متحده باید باهم متحد شوند تا با چالش عظیم چین مقابل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگ سرد جدید بین ایالات متحده و چین قبلاً آغاز شده و این قرن را شکل خواهد داد.»

وی گفت: «اروپا برای مقابله با چالش بزرگ چین باید شانه به شانه ایالات متحده بایستد.جنگ سرد جدید بین ایالات متحده و چین در حال حاضر آغاز شده است.»

بایر در زمینه پیروزی «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات 2020 آمریکا بر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی این کشور گفت، بسیار ساده لوحانه است که گفته شود اگر بایدن پیروز شود، همه چیز عالی خواهد شد.

این مقام دولت آلمان افزود که در مورد چین و ایران، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها پیشتر منافع مشابه و گاهی اوقات یکسان داشتند.

پیتر بایر مدعی شد: «به همین دلیل، من ناامید شده ام که در حال حاضر نمی‌توانیم در مورد مسائلی از جمله حمایت از سازمان بهداشت جهانی در بحبوحه ویروس کرونا، راه‌های مهار جاه طلبی‌های هسته ای ایران و مقابله با تغییرات اقلیمی مسیر مشترکی پیدا کنیم.»

چندی قبل وزارت خارجه آلمان در توئیتی اعلام کرد: «تروئیکای اروپایی با رد تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها (علیه ایران) و متعهد باقی ماندن به حفظ برجام موافقند، اما لازم است ایران فوراً به پایبندی کامل برگردد.»

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، نیز گفت که ترونیکای اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) بر حفظ برجام متعهد هستند.

منبع: فردا

کلیدواژه: مقام آلمانی آمریکا اروپا ایران ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۴۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین

اعتراضات علیه جنگ غزه از دانشگاه‌های «کلمبیا» و «ییل» به سایر دانشگاه‌های ایالات متحده گسترش یافته و مقامات این کشور در تلاش برای خنثی کردن آن هستند. از زمان درگیری‌ها در غزه، تظاهرات و بحث‌های داغ درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی درغزه و آزادی بیان، دانشگاه‌های ایالات متحده را تکان داده است.

دریافت 36 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: حمیدرضا برزگر

دیگر خبرها

  • ناتو، قلدر ۷۵ساله
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • ویدیو/ گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است