Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد افشار روز دوشنبه در دیدار با آتش نشانان منطقه ۷ عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه ارتقای آگاهی شهروندان و مطالبه گری آنان در این زمینه از وظایف شهرداری است، اظهار داشت: تعیین تکالیف شهروندی، ارتقای ایمنی ساختمانها و رعایت ضوابط، آشنایی با مولفه های ایمنی در سازه ها و رعایت مسائل ایمنی و آتش نشانی در ساختمانها مهم و ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول تاکید کرد: روحیه فداکاری و تعلق خاطر به شغل خود در آتش نشانان همواره بارز بوده است و افزایش امنیت موجب افزایش حس تعلق شهروندان به محل زندگی، شهر و نظام می شود که آتش نشانان در تحقق این موضوع نقش مهمی دارند.
وی مسئولیت پذیری، شجاعت و ایثار را از ویژگی های خاص آتش نشانان برشمرد و افزود: شغل آتش نشانی کار پرریسک و ویژه ای بوده بطوری که ایمنی و امنیت هموطنان به ویژه در مواقع بحرانی و بروز حوادث مدیون زحمات بی منت آتش نشانان است.
این مسئول حداقل رساندن خطرات احتمالی برای آتش نشانان در عملیات محوله را از ضروریات این شغل عنوان و خاطرنشان کرد: وجود کاستی ها در ادوات و امکانات موجب بروز برخی حوادث غیرقابل پیش بینی و موجب می شود آتش نشانان از جان خود مایه بگذارند تا عملیات محوله به نحو احسن انجام شود.

شهردار منطقه ۲۰ تهران ادامه داد: امید است در رعایت مسائل ایمنی و آگاهی بخشی شهروندان، تکالیف محوله برای حفظ جان و مال شهروندان به بهترین نحو انجام شود و ضمن کاهش آمار آسیب ها، استاندارهای ایمنی در شهر ارتقاء یابد.

افشار با اشاره به مرور ماموریتهای شهرداری گفت: در آغاز فعالیت این سازمان ماموریت های مدیران شهری پاکسازی شهر ،جمع آوری زباله، جمع آوری آب های سطحی تعریف شده بود و با توسعه شهرها توجه به ساخت و سازها و کنترل و اطفاء حریق مورد توجه قرار گرفت و جزو وظایف شهرداری ها تعریف شد.
وی افزود: با توجه به گسترش شهرها، افزایش ساخت و سازها و تراکم جمعیتی، اختصاص محلی مناسب برای احداث ایستگاه آتش نشانی و توسعه تجهیزات و ماشین آلات اطفاء حریق مورد توجه قرار گرفت.

در پایان این بازدید به مناسبت گرامیداشت روز آتش نشان با اهداء شاخه های گل، لوح تقدیر و هدایا از رییس منطقه ۷ عملیاتی و روسای ایستگاه های ۹-۱۴-۸۶-۴۷-۹۰ و ۷۹ آتش نشانی قدردانی شد.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

برچسب‌ها شهرستان ری آتش نشانی شهرداری منطقه بیست تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری آتش نشانی شهرستان ری آتش نشانی اخبار کنکور آتش نشانان آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۴۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین

حمیدرضا ململی سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: تماس‌های مردمی با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی قزوین در فروردین ماه امسال، آتش نشانان را به ۲۶۸ عملیات مختلف امداد نجات و اطفا حریق رهسپار کرد که آتش نشانان با اقدام سریع و اعزام به موقع نسبت به رفع خطر و ایمن سازی محل حادثه اقدام کردند.

وی افزود: از مجموع عملیات انجام شده تعداد ۱۷۴ مورد مربوط به حوادث بود و بیشترین آمار مربوط به حوادث آسانسور ثبت شده است.

ململی اضافه کرد: در ماموریت‌های انجام شده با کمک نیرو‌های آتش نشان خوشبختانه ۱۱۲ نفر نجات یافتند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین یادآورشد: همچنین آتش نشانان ایستگاه‌های ۱۰ گانه این سازمان در ۹۴ عملیات اطفای حریق در ماه گذشته حضور داشتند که بیشترین آمار با ۲۵ مورد متاسفانه مربوط به حریق منازل مسکونی بوده است.

وی گفت: رعایت توصیه‌های ایمنی در کاهش وقوع حوادث و حریق بسیار مؤثر است لذا توصیه می‌شود به هشدار‌ها و توصیه‌های کارشناسان توجه کرده و نسبت به قطع کردن انشعابات اصلی برق و گاز در هنگام خروج طولانی مدت از منزل اقدام کنند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: همچنین داشتن یک کپسول خاموش کننده می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش خسارات مالی و حتی جانی برای شهروندان داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • آتش‌نشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند/۱۱۴۰ تماس با مرکز ۱۲۵ در یک روز بارانی
  • عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی
  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر
  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • کمک رسانی آتش نشانان تهرانی در مناطق سیل زده بلوچستان ادامه دارد | باز شدن مسیر ۸ روستا بعد از یک هفته
  • امدادرسانی آتش نشانان در حادثه تصادف در منظریه
  • اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
  • «مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است