Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر سرتیپ ابوالقاسم رضایی، دوشنبه در حاشیه رونمایی از این چتر افزود: امروز صنعت دفاعی ما حرکتی رو به جلو دارد و با بهره‌گیری از ظرفیت و توان نیروهای داخلی، جلوتر از سایر صنایع پیش می‌رود.
وی، با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای نظامی پایگاه شهید دوران اظهار داشت: این نمایشگاه به همت پایگاه هوایی شهید دوران، مرکز آموزش علوم و فنون، تیپ ٥٥ هوابرد، تیپ ٣٧ زرهی، بیمارستان منطقه‌ای و گردان بهداری برپا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امیر سرتیپ رضایی بیان کرد: آخرین دستاوردها و امکانات یگان‌های ارتش در سطح استان، تجهیزات الکترونیکی و هواپیمای اورهال (بازآماد) در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.
ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌ها، تمهیداتی اندیشیده شده که امکان بازدید مجازی از نمایشگاه برای عموم مردم فراهم باشد.

تحریم‌ها، زمینه‌ساز خودکفایی نیروهای مسلح کشور شد
فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران هم با اشاره به شروع تحریم نیروی هوایی ارتش پس از پیروزی انقلاب گفت: تحریم‌ها برای نیروهای مسلح به ویژه نیروی هوایی چیز جدیدی نیست و ۴۰ سال است که این تحریم‌ها را تجربه کرده‌ایم اما همین تحریم‌ها زمینه‌ساز خودکفایی ارتش شد.
امیر سرتیپ خلبان مسعود جعفری افزود: در نمایشگاه توانمندی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران که در پایگاه شهید دوران برپا شده، آخرین دستاوردهای عملیاتی، تحقیقاتی و پژوهشی به نمایش گذاشته شده است.
وی اضافه کرد: نیروهای هوایی در تمام زمینه‌ها از نظر عملیاتی، آموزشی، مرکز تحقیقات و خودکفایی در پروژه‌های ملی شرکت داشته‌اند و این نتیجه هم‌افزایی با دانشگاه‌های مطرح، فعالیت پارک‌های علم و فناوری و مرکز تحقیقات نیروهای ارتش به ویژه نیروی هوایی است.
او اظهار داشت: پایگاه‌های ارتش جمهوری اسلامی در تمام زمینه‌ها به ویژه صنعت، توانایی اورهال هواپیماها را در اختیار دارند.
سرتیپ جعفری افزود: در بازبینی چهار ساله هواپیما یا به اصطلاح اورهال، تمام قطعات هواپیما از سیستم‌های مختلف کنترل و برای چهار سال دیگر آماده می‌شود.

برگزاری رزمایش ثامن‌الائمه در منطقه سیاخ دارنگون
همچنین رزمایش ثامن‌الائمه روز یکشنبه به همت مرکز علوم و فنون زرهی ارتش در فارس و با هدف شکست دشمن فرضی توسط نیروی‌های ارتش جمهوری اسلامی با استفاده از سلاح‌های سبک و سنگین با حضور مسوولان استانی، نظامی و انتظامی به مناسبت سالگرد حصر آبادان در منطقه سیاخ دارنگون در جنوب شیراز برگزار شد.
در این رزمایش، نیروهای ارتش با استفاده از سلاح‌های سبک و سنگین به اهداف دشمن فرضی حمله کردند.

عملیات پیروزمند ثامن الائمه(ع) پیرو پیام تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر شکستن حصر آبادان، پنجم مهرماه سال ۱۳۶۰ توسط لشکر ۷۷ خراسان صورت گرفت که طی آن حدود ۲۰۰ کیلومتر مربع از خاک کشور آزاد شد و یک هزار و ۷۰۰ نظامی عراقی در شرق کارون به اسارت نیروهای ایرانی در آمدند. همچنین ۱۸۰ دستگاه تانک و نفربر و ۳۰۰ دستگاه انواع خودروی سنگین و تعدادی سامانه موشکی نیز به غنیمت کشورمان در آمد.

برچسب‌ها دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران شیراز چهلمین سالگرد دفاع مقدس فارس پروندهٔ خبری چهلمین سال دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران شیراز چهلمین سالگرد دفاع مقدس فارس دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران شیراز چهلمین سالگرد دفاع مقدس فارس اخبار کنکور ارتش جمهوری اسلامی شهید دوران تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۴۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس پیرامون اهمیت دیپلماسی فعال انرژی ایران در دولت سیزدهم که منجر به توسعه تجارت انرژی ایران شد؛ افزود: یکی از مهم ترین بخش های دولت که اقدامات مهمی در جهت رفع تحریم ها و خنثی کردن اثرات آن بر اقتصاد ایران داشته است؛ صنعت نفت و گاز بوده است. به پشتوانه این رویکرد کلیدی دولت سیزدهم در زمینه بازطراحی تجارت انرژی ایران، امروز توانستیم که مسیر خنثی سازی تحریم ها را پیش ببریم و نفت خام و گاز طبیعی بیشتری به فروش برسانیم و در این زمینه توانستیم به سطح خوبی از تولید و صادرات نفت خام برسیم و رکوردهای قبلی در زمان تحریم ها نیز بشکنیم و به نوعی رکوردشکنی تاریخی نیز داشته باشیم.

به گفته عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس سیاست هایی همچون تولید بار اول و تمرکز توسعه زنجیره ارزش محصولات صنعت نفت از سیاست های اصلی و درستی است که توسط دولت سیزدهم در زنجیره ارزش نفت و گاز به اجرا گذاشته شد. این اقدام علاوه بر اینکه توانست زمینه ساز صادرات خدمات فنی و مهندسی ایرانی به ونزوئلا شود و سهامداری ایران در پالایشگاه های فراسرزمینی را به سرانجام برساند؛ در زمینه نیاز به واردات تجهیزات راهبردی صنعت نفت و گاز ایران نیز کمک چشم گیری کرد و از همین رو علاوه بر کاهش ارزبری از محل رشد صادرات نفت خام ایران به ارزآوری بیشتر برای کشور منجر شد و وابستگی ما را به دیگران کاهش داد. از سوی دیگر، تمرکز بر توسعه و تکمیل زنجیره ارزش نفت و گاز کشور، منجر به تولید محصولات نهایی با ارزش افزوده بالاتر و اشتغال آفرینی برای متخصصان کشور خواهد شد که از اهمیت اساسی برخوردار است.

میرتاج الدینی گفت: در حال حاضر، در بسیاری از زمینه ها مواد اولیه را صادر می کنیم. در حالی که مجبوریم محصولات نهایی ساخته شده از همین مواد اولیه را با قیمت بالایی به کشور وارد کنیم. این شرایط به ضرر کشور است و دولت را از درآمدهای ارزی محروم می کند. اعمال سیاست هایی مانند در نظر گرفتن معافیت های مالیاتی هدفمند از صنایعی که در حوزه تولید محصولات نهایی فعالیت می کنند، می تواند در راستای توسعه زنجیره ارزش محصولات اثرگذار باشد.

میرتاج الدینی تأکید کرد: هدف از تحریم صنایع نفت و گاز کشور این بود که اقتصاد کشور فلج شود. اما با سیاست گذاری های صحیح و اتکا به خود توانستیم به خنثی سازی تحریم ها بپردازیم. در نهایت این سیاست گذاری های درست ما را به رکوردزنی در فروش نفت خام کشور رساند. به نحوی که رشد اقتصادی 5.4 درصدی را تجربه کردیم و فروش نفت کشور را تا حد زیادی به رکورد سال های قبل از تحریم نزدیک کردیم.

دیگر خبرها

  • پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • رونمایی از سند راهبردی شیراز همزمان با روز بزرگداشت شاهچراغ (ع)
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر/ پیش بینی روزهای سخت در انتظار ارتش اوکراین
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • سند راهبردی شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) رونمایی می‌شود
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم