Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار تهران گفت: برخی کشاورزان و واسطه‌ها برای اینکه میوه‌هایی مثل پرتقال و نارنگی را زودتر به بازار عرضه کنند و میوه شکل اصلی خودش را داشته باشد، رنگ‌آوری می‌کنند.

 اسدالله کارگر درباره وضعیت میوه‌های رنگ‌شده در بازار اظهار داشت: معمولا برخی کشاورزان و واسطه‌ها برای اینکه میوه‌هایی مثل پرتقال و نارنگی را زودتر به بازار عرضه کنند و میوه شکل اصلی خودش را داشته باشد، رنگ‌آوری می‌کنند که اصولی نیست، رنگ طبیعی نارنگی سبز و زرد است اما وقتی کاملا زرد است یعنی رنگ‌آوری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد میوه‌های موجود در بازار به صورت رنگ‌آوری شده عرضه می‌شوند، افزود: اکنون مرکباتی مثل پرتقال و نارنگی جزء میوه‌های نوبر هستند و هنوز به تولید انبوه نرسیده‌اند، بنابراین وقتی کامل رنگ دارند یعنی به طور مصنوعی رنگ‌آوری شده‌اند. جهت ماندگاری نیز در برخی میوه‌ها پارافین استفاده می‌شود که با شست‌وشو هم از بین نمی‌رود و از نظر وزارت بهداشت نباید مورد استفاده قرار گیرد، البته اکنون مردم نیز آگاه شده و این میوه‌ها با استقبال کمتری مواجه می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار تهران در ادامه درباره واردات گلابی نیز گفت: بهترین گلابی به لحاظ طعم و مزه متعلق به ایران است که بهترین نوع نیز شاه‌پسند و نطنزی است. تنها موز، نارگیل، آناناس و انبه مجاز به واردات هستند و واردات هر میوه‌ای غیر از این ۴ قلم غیررسمی و قاچاق محسوب می‌شود که در مورد گلابی در حد ۱۵ تا ۲۰ درصد وارداتی است.

 

/ ایلنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رنگ آوری میوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۴۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط ۳ درصد از پسماند‌های خانگی تفکیک می‌شوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدرضا برزگر گفت: روزانه ۳۰۰ الی ۳۳۰ تن پسماند خانگی در شهر یزد تولید می‌شود که حدود ۷۰ درصد پسماند‌های تولیدی، پسماند‌تر (مواد آلی) است و فقط ۳ درصد از پسماند‌های خانگی در مبدأ تفکیک می‌شود.


وی گفت: سرانه هر شهروند یزدی در حدود ۵۵۰ الی ۶۰۰ گرم نفر در روز است.


رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد در مورد میزان زباله‌های استان یزد به تفکیک نوع آنها، بیان کرد: به‌طور میانگین ۶۷ الی ۷۰ درصد پسماند‌های تولیدی، پسماند‌تر (مواد آلی) و حدود ۳۰ درصد پسماند خشک است.


برزگر با اشاره به اینکه پسماند‌ها به دو بخش قابل بازیافت و غیرقابل بازیافت تقسیم می‌شوند، ادامه داد: تفکیک از مبدأ و جمع‌آوری پسماند خشک به سه روش در حال انجام است.


وی تصریح کرد: یکی از روش‌های جمع‌آوری پسماند‌های خشک، روش سنتی بوده که هفته‌ای یک مرتبه با مراجعه به درب منازل شهروندان انجام می‌گیرد.


رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد ادامه داد: جمع‌آوری پسماند خشک به‌صورت هوشمند از طریق منظومه خدمات یکپارچه یزد من و برنامه بازپس یکی دیگر از روش‌ها است و همچنین جمع‌آوری در ایستگاه‌های ثابت سطح شهر و ایستگاه گلماند یکی دیگر از روش‌های جمع‌آوری پسماند‌های خشک است.


برزگر عنوان کرد: در حدود ۳ درصد از پسماند خشک در طرح تفکیک از مبدأ جمع‌آوری صورت می‌پذیرد.

دیگر خبرها

  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • واکنش شهردار تهران به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی
  • واکنش زاکانی به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است
  • فقط ۳ درصد از پسماند‌های خانگی تفکیک می‌شوند
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول