Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@08:32:00 GMT

رودپارک سومین مجموعه بزرگ زیست محیطی مشهد است

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۵۲۳۸

رودپارک سومین مجموعه بزرگ زیست محیطی مشهد است

ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد گفت: سه مجموعه اصلی زیست محیطی  تعریف کرده‌ایم که کوه‌پارک در ارتفاعات جنوب، بوم‌پارک در کشف‌رود و پروژه بوم‌پارک در کنار بزرگراه امام علی(ع) است.

محمدرضا کلائی عصر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث رودپارک در مسیر کال چهل‌بازه که در ورودی این بوستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، توانستیم پروژه‌های متوقف شده در سطح مشهد را فعال کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مهم‌ترین این پروژه‌ها پارک ملی چهل‌بازه است که با توجه به تغییرات صورت گرفته، عنوان «رود پارک» را به خود اختصاص داد زیرا در نظر داریم از میان آن آب روان جاری شود.

وی افزود: این پارک در سه فاز به‌ بهره‌برداری خواهد رسید. امروز شاهد اجرایی شدن عملیات فاز یک آن هستیم که شامل حد فاصله پل نمایشگاه تا پل ستاری به مساحت ۳۸ هزار هکتار است. فاز دوم شامل حد فاصله پل پرتوی تا پل نمایشگاه و همچنین فاز سوم از پل سیدرضی تا پل دانشجو کشیده شده است. فاز اول و دوم این پروژه به ‌صورت پارک عمومی شهری و فاز سوم به‌ صورت کشاورزی شهری به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه برای مشهد سه مجموعه اصلی زیست محیطی  تعریف کرده‌ایم، گفت: کوه‌پارک در ارتفاعات جنوب و بوم‌پارک در کشف‌رود اصلی‌ترین پروژه زیست‌محیطی شهر مشهد است. پروژه بوم‌پارک را از آبان ماه سال گذشته آغاز کرده‌ایم که کار عظیمی خواهد بود زیرا در وضعیت حاشیه شهر تحولاتی ایجاد خواهد کرد و همچنین سبب ارتقای زیست‌محیطی و کاهش یک‌سری نگرانی‌های جامعه می‌شود. کوه‌پارک را در جنوب، بوم‌پارک را در شمال و رودپارک را در کنار بزرگراه امام علی(ع) خواهیم داشت.

در ادامه این مراسم خلیل‌الله کاظمی، معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد، هزینه برآورد شده برای فاز اول این پروژه را نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

همچنین در ادامه این مراسم سیدمسعود ریاضی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد، اظهار کرد: اجرای این پروژه نماد همکاری بین مردم و مسئولان خواهد بود و خشنودم‌ مشکلات موجود در این پروژه رفع شد و امروز شاهد اجرایی شدن این پروژه هستم. شهر مشهد به چنین پروژه‌هایی نیاز دارد. خواهشمندم در اجرای این پروژه به بخش‌هایی همچون پارکینگ‌ها دقت لازم مبذول شود تا استفاده از این پارک‌ها برای شهروندان آسان باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زیست محیطی بوم پارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۵۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس اداره پارک ملی دریاچه ارومیه گفت: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک با شعار امسال"مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین" آموزشهای زیست محیطی برای دانش آموزان مدرسه  بهگامان شهرستان ارومیه برگزار شد.

مرتضی داودی گفت: در راستای فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان با همکاری اداره آموزش و پرورش در هفته زمین پاک برنامه های زیست محیطی در مدارس برگزار می شود .

 وی افزود: مدیریت پسماند، تفکیک از مبدا ، بازیافت، خطرات پلاستیک و کیسه های پلاستیکی از جمله موضوعاتی است که در این کلاسهای آموزشی به برای دانش آموزان ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • از بزرگترین پارک آبی کشور در شهر شیراز چه می‌دانید؟
  • وضعیت زیست محیطی ومحل دفن زباله گاه هشترود ذوالبین مناسب نیست
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی